Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

• 01/11/2024, 04:36:11

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Asioita, joita kannattaa ottaa huomioon  (Luettu 61176 kertaa)

Poissa rumin,mies syvästä etelästä

• Hang-around-jäsen
  • Addikti-Koditar
  • *
  • UNIFIL 1987-1988 2Jk 9-51 Voimakone
Re: Vanhat RT-lesket neuvoo
« Vastaus #90 : 09/02/2006, 00:52:00 »
Toi Jartsan ehdottama kirje on mielästäni paras,ei korvaa sähköpostia.Ai miksi?
Sposti on vaan sposti,kirjeessä on aina henk.koht. mukana.
Ja kirjoitus tyylistä näkee onko nyt vihaine vai todella vihainen.
Itse ainakin vaistosin määrätyt asiast kirjeestä.
Tosin puihin meni nekin molemmat suhteet,myönnän minun vika(älkää kertoko kellekkään)
Voi olla että asia on niin.sillä harvoin asia ei ole millään lailla

Poissa Katja

• Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
« Vastaus #91 : 09/02/2006, 00:55:39 »
Tosin puihin meni nekin molemmat suhteet,myönnän minun vika(älkää kertoko kellekkään)

;D  ;D  Minun kirjeistä ei varmaan näkis mitään muuta, kun onpas huono käsiala..  ::)  ;D

Toki oon aina kirjeen kirjottanu paketin mukana, mut pari niistäkin koneella.

Poissa rumin,mies syvästä etelästä

• Hang-around-jäsen
  • Addikti-Koditar
  • *
  • UNIFIL 1987-1988 2Jk 9-51 Voimakone
« Vastaus #92 : 09/02/2006, 00:59:11 »

;D  ;D  Minun kirjeistä ei varmaan näkis mitään muuta, kun onpas huono käsiala..  ::)  ;D

Kokeilo joskus käsin.Se parantaa myös käsialaa
Voi olla että asia on niin.sillä harvoin asia ei ole millään lailla

Poissa Katja

• Koditar
« Vastaus #93 : 09/02/2006, 01:06:04 »

Kokeilo joskus käsin.Se parantaa myös käsialaa

Ei tätä mun käsialaa paranna mikään..  ::)  Jo pienestä pitäen on sanottu, et musta varmaan tulee lääkäri, kun on jo niin huono käsiala jo valmiiks (noh.. käsiala on vieläkii huono, mut lääkäriä ei taia tulla).  ;D  Toki osaisin kirjottaa varmaan nätimminkin, mut sit kerkeis kaikki ajatukset mennä ohi, kun oisin niin hidas..  :)

Tänään lähti pakettia kullalle ja siihen oli pakko kirjottaa käsin, kun korttiin kirjotin.. Ja ei kyllä muuta voinu sitä korttia kattellessa sanoo, kun huhuh..  :angry7:  ;D

Poissa zatu

• Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
« Vastaus #94 : 09/02/2006, 03:40:23 »

Tässä olen aivan samaa mieltä! :) Hävettävää kyllä, viime reissulla ei montaa oikeaa kirjettä tullut kirjoitettua :-[, mutta toisaalta ei ollut suurille purkauksille tarvettakaan. Mutta jos en ensimmäisellä kertaa olisi kirjoittanut suorastaan raivokkaasti  ;D (hieman päiväkirjatyyliin) kirjeitä, oltaisiin ehkä riideltykin enemmän. Kirjeisiin kun purki mieltään tarpeeksi, ei ollut tarvetta jauhaa samoja asioita niin paljoa puhelimessa tai lomilla. Sitä paitsi, kaikesta huolimatta mies kertoi odottavansa kovasti kirjeitäni: kai niissä sitten jotain muutakin oli kuin purnausta ja elämäntuskaa. ;)

Omien ajatustenkin selvittelyynkin kirje on oiva konsti: joutuu vielä paremmin miettimään sitä omaa sanottavaansa (kun ei ole edes sitä voi niin kätevää muokkausmahdollisuutta), eikä sitä myöskään tule pikaistuneena noin puolivahingossa lähetettyä, jos teksti sattuisikin olemaan "liian" rankkaa.

Muutoin esille tulleeseen ongelmaan auttaa se, että on tarpeeksi kauan yhdessä ;), ja oppii tuntemaan toisen niin hyvin, että ymmärtää toisen tunteet ja ajatukset, vaikka tavat ilmaista niitä olisivatkin välillä hyvin erilaiset. :)

-memento vivere-

Poissa yama

• Koditar
  • KFOR 11/05 - 05/06
« Vastaus #95 : 09/02/2006, 08:35:21 »

Tässä olen aivan samaa mieltä! :) Hävettävää kyllä, viime reissulla ei montaa oikeaa kirjettä tullut kirjoitettua :-[, mutta toisaalta ei ollut suurille purkauksille tarvettakaan. Mutta jos en ensimmäisellä kertaa olisi kirjoittanut suorastaan raivokkaasti  ;D (hieman päiväkirjatyyliin) kirjeitä, oltaisiin ehkä riideltykin enemmän. Kirjeisiin kun purki mieltään tarpeeksi, ei ollut tarvetta jauhaa samoja asioita niin paljoa puhelimessa tai lomilla. Sitä paitsi, kaikesta huolimatta mies kertoi odottavansa kovasti kirjeitäni: kai niissä sitten jotain muutakin oli kuin purnausta ja elämäntuskaa. ;)

Omien ajatustenkin selvittelyynkin kirje on oiva konsti: joutuu vielä paremmin miettimään sitä omaa sanottavaansa (kun ei ole edes sitä voi niin kätevää muokkausmahdollisuutta), eikä sitä myöskään tule pikaistuneena noin puolivahingossa lähetettyä, jos teksti sattuisikin olemaan "liian" rankkaa.

Muutoin esille tulleeseen ongelmaan auttaa se, että on tarpeeksi kauan yhdessä ;), ja oppii tuntemaan toisen niin hyvin, että ymmärtää toisen tunteet ja ajatukset, vaikka tavat ilmaista niitä olisivatkin välillä hyvin erilaiset. :)

Mie en oo isännälle oikeata kirje kirjettä kirjoittanut, kun viimeeksi 18 v. sitten. :-[ Pitäisköhän alkaa taas harjoitella? ??? Mutta, kun toi s-posti on niin paljon kätevämpi ja nopeampi.  :)

Poissa susakaro

• Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • Muinaisjäännös
« Vastaus #96 : 09/02/2006, 09:12:28 »
Meilläkin kirjoitettiin rt-aikana pääasiassa vaivattomampaa sähköpostia, mut eilen sain käsiini kirjeet, jotka olin lähettänyt hänelle Afrikkaan  ;D Olipas melkoista tekstiä, sarjakuvankin olin yhteen piirtänyt! heh hyvä minä  ;D (en osaa ees piirtää ...)

Poissa Mirka

• Koditar
  • My kind of man <3
« Vastaus #97 : 09/02/2006, 11:45:28 »
Mie en oo isännälle oikeata kirje kirjettä kirjoittanut, kun viimeeksi 18 v. sitten. :-[ Pitäisköhän alkaa taas harjoitella? ??? Mutta, kun toi s-posti on niin paljon kätevämpi ja nopeampi.  :)

Ehdottomasti pitäis :D
Mulle kirje on aina henkkohtasempi kuin sposti, vaikka useammin sitä spostia tuli lähetettyä kuin oikeita kirjeitä... Mutta Rumin sen hyvin sanoi, miksi kirje on "parempi". Kokeile... :P

KFOR 11/04-11/05

Poissa Maya

• Koditar
  • KFOR 11/05-11/06
« Vastaus #98 : 09/02/2006, 12:19:12 »
On meillä teitä ikävä siellä alhaalla. Se maailma on vaan niin rutiininomainen, ettei kotia voi ajatella koko ajan. Ihan sama ku siviiliammatissa Suomessa: ei siellä ajatella vaimoa koko työajan. Alhaalla tuo työaika on vaan hieman pidempi, 24 h.

Minusta vaan tuntuu, et minä en siellä ollenkaan ajatuksissa tilaa saa. Tai koskaan en oo sellasta kuvaa saanu, et mua joskus ajateltaisiin (mies on kylläkin hiukka huono puhumaan tunneasioista). Enkä toki odota et mua siellä koko ajan ajateltaisiin, haittaishan se aika paljo työntekoakin ( :P  ;D ). Hiljaa itsekseni asiaa vaan "suren". Ja tosiaan tuo ei oo mikään iso asia (vaikka niin saattaisi ymmärtää tästä mun kirjottelusta)..

Meillä sähköpostit ja meseily on toiminu ihan hyvin (kun ei se kulta sieltä näköjään näe tarpeelliseks soittaa!!). Sähköpostit tosiaan on ehkä nuista parempi vaihtoehto, kun joskus mesessä on tullu kiukkuiltua (ja varmaan ihan turhasta), et mies ei sit mitään oo kirjottanukkaan.  ;D  Vielä tähän mennessä on mullakii ollu sen verran järkee päässä, et oon kerralla vaihtanu puheenaihetta, kun kerta turhasta oon kiukkuillu.  ::)
Juu noi kiukuttelu jutut monesti itsekkin huomaa että nyt meinaa tulla kärpäsestä härkänen, mutta onneksi mulla on toi todella omapäinen uhmaikäinen kotona joka kyllä kasvattaa todella paljon tuota kiukun sieto kykyä, kun toisinaan pitää jaksaa koko päivä taistella aina vaan hermoja menettämättä...

Mutta kyllä mä tunnustan että tulee sellainen pikku Myy syndrooma välillä kun tuntuu että kaikki menee päin prinkkalaa ja saan kyllä niitä riitoja aikaan, mutta tosin tiedostan se itsekkin ja yritän avoimesti puhua myös siitä miehelleni. Se kai se on kaiken A ja O että sanoo asiat niin kuin ne on.Että jos erehtyy purkamaan ikävää ja pahaa oloa väärin keinoin, kuten riitelemällä niin muistaa sen jälkipuinnin jossa sanoo että miksi oli niin paha olla alunperin, että tappelu pääsi syntymään.

Mesessä eilen juttelimme juurikin tästä asiasta miehenikin kanssa, kun hän ei kans paljon tunteistaan puhu ja yritin korostaa sen tärkeyttä minulle..niin totes että ainahan ikävä teitä on, mutta hän  on vain ajatellut että kyllähän sinä sen tiedät ilman että hän sitä sanoo erikseen ???...VOI MIESTEN LOGIIKKAA  ;D...No mutta kyllä kans tultiin siihen tulokseen että aletaan kirjeen vaihtoon keskenään, pitää kai käydä ostaan jotain sievää tuoksupaperia  :rotf:

Poissa Mirka

• Koditar
  • My kind of man <3
« Vastaus #99 : 09/02/2006, 12:22:36 »
pitää kai käydä ostaan jotain sievää tuoksupaperia  :rotf:
Minä suihkin omaa parfyymiä :P ;D

KFOR 11/04-11/05