Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

• 01/11/2024, 04:32:55

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Asioita, joita kannattaa ottaa huomioon  (Luettu 61175 kertaa)

Ela

• Vieras
Re: Vanhat RT-lesket neuvoo
« Vastaus #100 : 09/02/2006, 12:26:38 »
Mä olen vasta yhden kirjeen kirjoittanut tuolle rauhanturvaajalle, mutta kyllä ihan kirjekirjeitä on muuten hänelle tullut kirjoitettua aika useinkin. Taitaa se niistä tykätäkin  :-*

Poissa Ally

• Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • KFOR 11/05-05/06
« Vastaus #101 : 09/02/2006, 13:07:59 »
Mä olen kanssa muutaman paketin lähettäny ja laittanu sinne mm. kirjeen mukaan..nytkin ajattelin taas ystävänpäiväks lähettää miehelle paketin  :love2: :love10:..vaikka meneekin pari päivää myöhässä ja justhan se oli lomilla, mutta ei haittaa  :D..

Ja meillä mies on tykänny hurjasti noista pikku yllätyksistä   :occasion1: ja musta niitä on kiva väsätä ja miettiä että mitäs nyt laitetaan pakettiin  :icon_scratch: ;D

Poissa zatu

• Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
« Vastaus #102 : 09/02/2006, 13:22:31 »
Mesessä eilen juttelimme juurikin tästä asiasta miehenikin kanssa, kun hän ei kans paljon tunteistaan puhu ja yritin korostaa sen tärkeyttä minulle..niin totes että ainahan ikävä teitä on, mutta hän  on vain ajatellut että kyllähän sinä sen tiedät ilman että hän sitä sanoo erikseen ???...VOI MIESTEN LOGIIKKAA  ;D...No mutta kyllä kans tultiin siihen tulokseen että aletaan kirjeen vaihtoon keskenään, pitää kai käydä ostaan jotain sievää tuoksupaperia  :rotf:

Tämä klassinen: sitten ilmoitetaan, jos tilanne muuttuu. ;)

Oikeasti helpottaa aika tavalla, kun oppii ymmärtämään (ja hyväksymään), että miesyksilö ja naisyksilö monesti ajattelevat aivan eri tavalla. Eikä kumpikaan tapa ole väärä: tulkkia tosin välillä tarvittaisiin.

Osta sellaisia ruusukuvioisia kirjekuoria, sellaisia minullakin joskus oli. ;D
-memento vivere-

Poissa Katja

• Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
« Vastaus #103 : 09/02/2006, 13:46:01 »
Mä olen kanssa muutaman paketin lähettäny ja laittanu sinne mm. kirjeen mukaan..nytkin ajattelin taas ystävänpäiväks lähettää miehelle paketin  :love2: :love10:..vaikka meneekin pari päivää myöhässä ja justhan se oli lomilla, mutta ei haittaa  :D..

Ja meillä mies on tykänny hurjasti noista pikku yllätyksistä   :occasion1: ja musta niitä on kiva väsätä ja miettiä että mitäs nyt laitetaan pakettiin  :icon_scratch: ;D

Minusta on kans ihana lähetellä kaikkee pientä. Laitoin minäkii ystävänpäiväpaketin jo menemään. Ja kyllä minäkii uskon, et se kulta tykkää niistä, vaikka ei siitä niin oo ollu puhettakaan. Se oli hauska, kun laitoin paketin heti sillon alussa, nii sit tuli vaan kullalta viestiä, "kiitos paketista, oli selvästi kaikkein isoin  ;D "
Vaikka ei se nyt mikään paketti ollu.. semmonen iso kirjekuori vaan..  Kai ne sit vähän tsekkailee millasia muut saa..  ::)  ;D

Poissa Maya

• Koditar
  • KFOR 11/05-11/06
« Vastaus #104 : 09/02/2006, 13:53:04 »
Mä lähetin jouluna viimeisen ja nyt ystävän päiväksi pitää uus kehittää..jospa niitä kirjepapereita ainakin sille miehelle :) Jouluna laitoin semmosen pahvilaatikon missä oli konvehteja, joulukalenteri, peltirasiallinen pipareita ja Jamin askarteluja ja kuvia meidän leipomis hetkestä...Se oli semmoinen joulu tunnelmaa kotoa sinne...Tuntuihan tuo tykkäävän :) Pitäis kai laittaa useammin :)

Poissa susakaro

• Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • Muinaisjäännös
« Vastaus #105 : 09/02/2006, 15:08:19 »
Osta sellaisia ruusukuvioisia kirjekuoria, sellaisia minullakin joskus oli. ;D

yöööks

"kiitos paketista, oli selvästi kaikkein isoin  ;D "

Näen sen ilmeen sieluni silmin :woohoo:  ;D   :rotf:

Poissa Maya

• Koditar
  • KFOR 11/05-11/06
« Vastaus #106 : 09/02/2006, 16:30:36 »
No niin elikkäs palatakseni siihen mistä tää juttu lähti niin..nyt on useaan otteeseen todettu se että mitä naisen tulis tehdä/ymmärtää, mutta mutta...mites saada se mies siellä alhaalla ymmärtämään, että:
-Taukoja rt-vuoden ajaksi ei suvaita
-rakkautta ja ikävää pitää vakutella (mielummin vaikka vähän liikaakin)
-Kirjeitä ja tekstiviestejä on tultava; on ihan ok, että aina ei ehdi, mutta JOSKUS ON EHDITTÄVÄ

Poissa zatu

• Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
« Vastaus #107 : 09/02/2006, 16:42:49 »
No niin elikkäs palatakseni siihen mistä tää juttu lähti niin..nyt on useaan otteeseen todettu se että mitä naisen tulis tehdä/ymmärtää, mutta mutta...mites saada se mies siellä alhaalla ymmärtämään, että:
-Kirjeitä ja tekstiviestejä on tultava; on ihan ok, että aina ei ehdi, mutta JOSKUS ON EHDITTÄVÄ

Jaa-a. ;) Kai siinä olisi hyvä joku kompromissi keskustella: jos nainen yrittää ymmärtää miehen ajatusmaailmaa, saisi mies yrittää ymmärtää vastaavasti naistaan. Eihän parisuhde muutenkaan koskaan toimi yksisuuntaisesti, eikä myöskään ole mikään vallankäyttösuhde (jossa jompi kumpi määrää/kieltää/hyväksyy/ymmärtää). Jos molemmat koittavat asettua pystymissään määrin (vaikeaa välillä, kyllä ::)) toisen asemaan, luulisi ainakin näissä yhteydenpito (yms.) jutuissa löytyvän jonkin yhteisen sävelen. Keskustelua (tai telepatiaa) kehiin! ;D

Minä en ole muuten missään vaiheessa ainakaan ollut sitä mieltä, että juuri naisen pitäisi ymmärtää, kyllä sitä ymmärrystä tarvitaan ihan molemmilta puolilta. :)

Muoks. Eihän tässä nyt ollut mitään konkreettista. ;D
« Viimeksi muokattu: 09/02/2006, 17:02:42 kirjoittanut zatu »
-memento vivere-

Poissa mami

• Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • UNPREDEP 97-98, KFOR 99-00, KFOR 02-03, EUFOR 05
« Vastaus #108 : 09/02/2006, 17:46:36 »

Zatu puhui asiaa, keskustelusta kaikki lähtee, tosin mielestäni nämä asiat on niin paljon tyypeistä/parisuhteesta kiiinni. Joskus rt-aika voi tavallaan nopeuttaa asioita, oli tulos sitten ero tai kihlautuminen tai jopa naimisiinmeno  ::)

Henkseleitä paukuttelen siitä, että meillä reissut on onnistuneet todella hyvin (siksi kai niitä onkin jo muutama  ;) ) eikä ikinä ole tarvinnut miehelle kiukutella yhteydenpidon puutteesta tms. Eli tuo yhteydenpidon puuttuminen on henk.koht. vieras asia. Miehellä  kirjoittaminen minulle oli tavallaan tapa koota päivä yhteen nippuun, miettiä asioita uudelleen ja kysyä minun mielipidettäni joihinkin juttuihin ja niin saada asioihin vähän er näkökulmaa  :D

Poissa Mirka

• Koditar
  • My kind of man <3
« Vastaus #109 : 09/02/2006, 18:09:44 »
Minä en ole muuten missään vaiheessa ainakaan ollut sitä mieltä, että juuri naisen pitäisi ymmärtää, kyllä sitä ymmärrystä tarvitaan ihan molemmilta puolilta. :)
Totta. Molempien pitää osata ymmärtää toista. Miehen pitäisi yrittää ymmärtää naisen rooli täällä ikävöidessä ja murehtiessa ja vastaavasti naisen pitäisi yrittää ymmärtää miehen tilannetta, sitä että on 24/7 töissä vieraassa maassa :P

Meillä ei ongelmia Mayan kuvaamien tilanteiden kanssa ollut, kyllä mies ihan itse ilman eri "käskyjä" ymmärsi yhteydenpidon tärkeyden, sen, että minua pitää hemmotella joskus lässytyksillä :P Olihan sillä miehelläkin ikävä siellä, siksi kai se olikin tärkeää myös hänelle :)
Keskustelusta se varmasti lähtee. Siis nimenomaan keskustelusta, ei syyttelystä, raivoamisesta tai mistään kiukuttelusta.

KFOR 11/04-11/05