Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

• 01/11/2024, 16:36:41

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Nyt se sitten lähtee  (Luettu 202573 kertaa)

Poissa Kinttunen

• Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • Unifil II 1/07-10/07
Re: Nyt se sitten lähtee
« Vastaus #380 : 28/10/2007, 19:05:58 »
Kait sitä minunkin tarvii nyt sitten uskoa että, lähtö lähestyy... Ei oikein vielä tajua mitä edessä on. Yrittää pysyä miehen edessä sillä asenteella ettei kauheesti kyynelehtis mutta sitten yksinään antaa niidenkin tulla. Ilonen kuitenkin hänen puolesta koska tätä on niin kauan jo haaveillut. Vuosi on kuitenkin aika lyhyt aika...

Minnepäin sulla on mies suuntaamassa? Mulla kotiutuu mies libskeistä keskiviikkona , oli 9 kuukautta reissussa. Aika on mennyt ihan hirveetä vauhtia ja mä oon saanut tosi paljon tukea täältä leskistä.  :)

Ota riski, rakastu rauhanturvaajaan!

Poissa Mary

• Koditar
  • Addikti-Koditar
« Vastaus #381 : 28/10/2007, 19:17:35 »
Kosovoon ja ensimmäiselle reissulleen... Oon nyt muutaman päivän lueskellut näitä sivuja ja kiitokset sille kuka onkaan keksinyt...

Poissa Johanna

• Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
    • Kfor 11/06-11/07, ISAF 09/12-09/13
« Vastaus #382 : 28/10/2007, 19:42:01 »
Kosovoon ja ensimmäiselle reissulleen... Oon nyt muutaman päivän lueskellut näitä sivuja ja kiitokset sille kuka onkaan keksinyt...

Voin kertoa että kohta on vuosi takana ja hurjaa vauhtia on mennyt..En vuosi sitten vielä uskonut että aika kuluisi näin nopeasti..Ja kyllä lesket auttaa vaikeina hetkinä ;)

Poissa s^n^

• Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
    • KFOR 05/07-05/08
« Vastaus #383 : 28/10/2007, 19:45:02 »

Usko pois, puoli vuotta on mies ollu Kosovossa. Mä oon roikkunu täällä ja tammikuusta saakka. Nää sivut on monesti (lue; melkein aina) nostanu mut takas tolpilleen kun on paha päivä.

Alusta se lähtee ja loppuun se päättyy. Aika kuluu kyllä (nimim. naurattaa ne ekan päivän panikoinnit siitä et mies on jo ehtiny mut unohtaa) ja tämän foorumin porukka tukee, usko pois.

Poissa Tintsu

• Koditar
  • Paatunut Koditar
  • KFOR 5/07 -5/08 -Oli ja meni!
« Vastaus #384 : 28/10/2007, 22:17:23 »

Alku aina hankalaa ja niin oli mullakin. Jännitti, että miten käy. Ihan samoja fiiliksiä kävin läpi silloin. Mutta hyvin on kohta tämä puolivuotinen mennyt, yllättävän hyvin. Odotin paljon pahempaa. Toki tässä on vielä reilu 6kk vielä edessä.
-Kyllä se siitä!

Poissa mussu

• Koditar
  • Mega-Koditar
  • KFOR 05/07-05/08
« Vastaus #385 : 28/10/2007, 23:08:02 »
Toki tässä on vielä reilu 6kk vielä edessä.
Mutta melkein 6 kuukautta on jo menny  ;) Ja minun mielestä on menny kyllä nopeasti vaikka aluks aika tuntu matelevan.

Poissa PMP

• Koditar
  • Paatunut Koditar
  • KFOR 11/07-11/08
« Vastaus #386 : 29/10/2007, 13:22:29 »
Meillä lähtee mies tosiaan 8.11 ekaa kertaa Kosovoon. Jännittää ja pelottaa aivan mielettömästi!! Eniten pelottaa se ikävä ja kaipaus. Kuukausi on kuitenkin aina pitkä aika vaikka yhteyttä pidettäisinkiin. Välillä tuntuu, että taidan vain pyöriä itsesäälissä, kun mietin tätä asiaa niin paljon ja surkuttelen tilannetta. Mutta ei mahda mitään. Itku on ollut niin herkässä, että oikein hävettää... ;) Ekat pari viikkoo voi olla miehen lähdön jälkeen pahimpia. Arki menee varmaan omalla painollaan, mutta entäs ne viikonloput!! Pitää varmaan keksimällä keksiä hommaa, ettei ikävä pääse yllättämään. JOs kokeneilla leskillä on antaa vinkkejä tähän pulmaan, niin ne ovat enemmän kuin tervetulleita!!

By the way, minkälaista ohjelmaa rt-lesket järjestää?? Onko tapahtumia tai muuta actionia?? Olisi erittäin mukava päästä naamatustenkin juttusille!! :)

Poissa Lilian

• Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • KFOR 11/07-11/08
« Vastaus #387 : 29/10/2007, 13:35:41 »
Mä olen jo oppinut elämään ikävän kanssa. Mieheni on pahimmillaan 100pv vuodessa työreissuissa, viikon poissa olo ei tunnu missään, mut nyt sitten on aika pitkiä aikoja poissa joten varmasti ikävä iskee ja lujaa.

Mun ystävä sanoi et se vuosi kun hänen miehensä oli Kosovossa oli hänen elämänsä hirveintä aikaa. Tuo nyt ei kyllä helpota sun eikä mun oloa yhtään, mut näinhän se varmaan on.

Luitko Kotijuhanin? Musta siinä oli sanottu aika hyvin että sankari ei ole se joka lähtee vaan se joka jää kotiin. Ystäväni sanoi että hän on aivan täysin noiden sanojen takana. Vaikeampaa on jäädä kotiin pyörittämään arkea.

anneaiti

• Vieras
« Vastaus #388 : 29/10/2007, 14:48:38 »
Miehen työpaikan isossa tilaisuudessa oli kerrottu eilen isolle sakille, että hän lähtee.

Tilaisuuden jälkeen yksi meidän molempien tuttu oli tullut onnittelemaan miestä osuvasta vaimon valinnasta.  ;D Ihan hassua, tämä vanhempi nainen oli sitä mieltä, että kovin moni ei päästäisi. (Tosin me tavattiin viimeksi kun toinen lapsi oli ihan vauva ja toinen alle 2-v. Muistelee varmaan niitä.

Nyt kun tuo marraskuu lähenee ja on enää kuukausi miehen lähtöön, alan olla aika outo. Välillä itkettää/suututtaa ja välillä tuntuu, että paras vaan kun lähtee. Onneksi on lähellä yksi äiti, jonka mies on ollut reissuhommisssa. Hänestä on ollut iso tuki. 

Poissa susakaro

• Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • Muinaisjäännös
« Vastaus #389 : 29/10/2007, 16:18:22 »

By the way, minkälaista ohjelmaa rt-lesket järjestää?? Onko tapahtumia tai muuta actionia?? Olisi erittäin mukava päästä naamatustenkin juttusille!! :)

Lesket voivat tavata omalla asuinalueellaan, kerran pari vuodessa tavataan myös valtakunnallisesti. Juuri menneenä viikonloppuna oli onnistuneet pikkujoulut oulussa. Pääasiassa turistaan kyllä foorumilla  :D