salakuunneltua sivustolta:
Ähtäri, linja-autoasema
Juoppo #1: Mä tapan ensin itteni, sen jälkeen kaikki muut!
Juoppo #2: No mut eiks sen pitäs mennä toisinpäin?
Juoppo #1 (miettii hetken): Eikä mee! Mä tapan ensin itteni, sen jälkeen kaikki muut!
Joensuu, parkkipaikka keskustassa
Lauma Autoton päivä -aktivisteja on kertomassa ihmisille autojen ympäristöhaitoista. Ohitse kulkee noin viisi-kuusikymppinen mies.
Mies: Eikö teillä nuorilla ole parempaa tekemistä? Kun minä olin nuori, heräsin joka aamu lehdenjakoon. Ei silloin ollut aikaa tuollaiseen!
Aktivistityttö: Mutta nyt kun on aikaa ja varaa, voidaan kiinnittää huomiota muihinkin asioihin, vaikka ympäristöongelmiin.
Mies: Niinniin, mutta minä nousin joka aamu töihin vaikka olin vain 12-vuotias! Ja kuule, ei silloin ollut autoja eikä mitään ja ympäristöstä kyllä välitettiin, oli metsiä ja peltoja!
Aktivistityttö: Aivan, mutta nykyään onkin noita autoja niin paljon enemmän ja...
Mies: No mitä te opiskelijat sitä opintorahaakin lisää vaaditte! Kun minä olin nuori, mentiin töihin!
Tampere, kerrostalon rappukäytävä Hervannassa
Poika: Mutta mä löysin sen!
Äiti: Se oli sun veljes 50 senttinen ja sun pit antaa se takaisin veljellesi!
Poika: Eikä, kun mä löysin sen!
Äiti: Mitäs jos se olis ollu sun 50 senttinen ja joku löytäis sen? Haluaisitko sä että se joku antais sen sulle takaisin?
Poika: No tietysti!
Äiti: No eikö sunkin pitäis antaa se raha veljelles takasin?
Poika: No eihän tää oo ollenkaan sama asia!
Helsinki, bussi 43
Täynnä nuoria olevaan ruuhkabussiin nousee Pohjois-Haagassa muutama vanhus. Kukaan nuorista ei tee elettäkään luovuttaakseen heille paikkaansa.
Nuorehko kuljettaja: Nuorempi väki voisi antaa tilaa varttuneemmille.
Mitään ei tapahdu.
Nuorehko kuljettaja: PERSE YLÖS PENKISTÄ TAI MÄ TYHJENNÄN KOKO AUTON!