Päävalikko

Rauhanturvaaminen - yhdistävä tekijä?

Aloittaja IceQueen, 24/09/2012, 21:48:25

« edellinen - seuraava »

IceQueen

Tuli tämänpäiväisestä töissä käymästäni keskutelusta mieleen, että koetteko te rauhanturvaamisen yhdistävänä tekijänä?

Oletteko törmänneet rauhanturvaajiin ja rauhanturvaamiseen millaisissa tilanteissa?

Mulla on nykyään töissä T-paitana Hölkkärin t-paita ja tänään yks heppu kysyi multa yhtäkkiä, et mistä oon paidan saanut. Kun kerroin, et olen joskus ollut hölkkärin kannatusjäsenenä, kertoi et itse on ollut Libanonissa joskus vuonna 93.  ;D Siinä sit juteltiin rauhanturvamisesta jonkin aikaa ennen lounaalle lähtöä.

Vastaavia kokemuksia muilla?
Ad astra per aspera!

KouTa

Sormuksen kautta on herännyt muutama keskustelu kyllä. :)
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.

Omppis

Sama täällä. Ja ylpeänä sitä kannan :)!
"Vaikka välillä tuntuu että elämä on kuin tervassa uimista, niin silti asioilla on taipumus järjestyä"

tanja

Sormus on aika monta keskustelua avannu juu.. niin töissä kun muutaman kerran baaritiskilläkin. Joku kerran kysy miun puhetta kuunnellessa että miten liityn rauhanturvaamiseen  ;D tuli kuulemma niin monta slangisanaa.
*wish it, dream it, do it!*

Lua

Mua ei varmaan osaa suorilta rauhanturvaamiseen liittää; en halunnut sormusta (ei ollut mun tyylinen) eikä puheestakaan sitä varmaan huomaa. Luulen että luontevimmin asia tulee esille kun kysytään miten ollaan M:n kanssa tavattu - rt-aika on kuitenkin tosi merkittävässä roolissa siinä kohtaa meidän tarinaa.

Koen sen kyllä yhdistävänä tekijänä; vähän sama kuin huomaisi käyneensä samaa koulua tai asuneensa samalla paikkakunnalla juttukumppanin kanssa. Siitä saa kivasti puheenaihetta - ei kyllä pitkäksi aikaa kun en tarkistamatta muista enää edes vuotta millon M oli rt-reissulla. Kaikki muukin on jo unohtunut, mut onhan se sellainen kiva aasinsilta muihin keskustelunaiheisiin.

zatu

Minä olen ilmeisesti onnistunut pysymään aika etäällä rauhanturvaamisesta ja rauhanturvaajista, koska omalle kohdalle ei ole osunut kohtaamisia, joissa olisi rauhanturvaamisesta tullut puhe. :D Useampaan kertaan on kylläkin käynyt niin, että jos mieheni on jossain yhteydessä tullut maininneeksi reissuistaan, keskustelukumppani on vaikuttanut kiinnostuneelta. Muistan yhdenkin illan Pohjois-Espanjalaisessa pikkukylässä, jossa (suuren) viinikannun ääressä keskustelimme mm. rauhanturvaamisesta australialaisen vanhemman herrasmiehen kanssa.
-memento vivere-