Päävalikko

Euroviisut

Aloittaja Jartsa, 21/05/2006, 02:06:12

« edellinen - seuraava »

Katja

Lainaus käyttäjältä: Mirka - 26/05/2006, 11:52:53
Lainaus käyttäjältä: El Comandante - 26/05/2006, 10:20:33
Onkohan nyt ihmisiltä lähtenyt vähän mopo käsistä. Ei kai tämä nyt ihan maailman tärkein asia ole.
Hehe, sunnuntain kympin uutisten pääotsikoita olivat Suomen euroviisuvoitto, jäkiksen MM-pronssi ja Karpelan naimisiinmeno ::)
Ei kai sitä maailmalla paljon muuta (varsinkaan tärkeämpää ;D) voi viikonloppuna tapahtuakaan :P

Onks Karpela menny naimisiin ???  ;D

Juu ja tiesin kyl et ne naamat joskus tullaan lehdissä näyttämään, mut...

soila

Lainaus käyttäjältä: Taru - 25/05/2006, 22:58:25
Lainaus käyttäjältä: Marge - 25/05/2006, 22:23:50
Kyllä minä ainakin haluan tietää, että kuka ne Euroviisut oikeesti voitti Seiskaa sen takia en kuitenkaan mene ostamaan  :P. Ja uskon vahvasti etten ole ainoa, jota kiinnostaa miehet naamioiden takana  ;)

Mua ei kiinnosta se, kuka voitti veisut, eikä se, kuka on menny paljastelemaan kenenkäkin naamaa. ::) Jos Suomi ei ois voittanu niitä viisuja niin kaikki olis sitä mieltä että ne on ihan perseestä. Niinku ne onkin. Siis halooo..

Eiköhän tähän nyt vaan yleisesti kärjisty se, ettei juorulehdillä ole mitään käsitystä ihmisten yksityisyyden kunnioituksesta. Lordi on vain hyvä konkreettinen esimerkki, joka tulee tarpeeksi silmille tässä tapauksessa. En itsekään uskonut etteikö niitä julkaistaisi, mutta halveksin kyllä seiskaa tästä hyvästä entistäkin syvemmin. Tähänhän sen koko toiminta perustuu.  :puke:
Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away.

BB

Lainaus käyttäjältä: soila - 26/05/2006, 13:32:31

Eiköhän tähän nyt vaan yleisesti kärjisty se, ettei juorulehdillä ole mitään käsitystä ihmisten yksityisyyden kunnioituksesta.

No pakko savolaisittain sekaantua tähänkin.

Siis juorulehdillä on yleensä todella hyvä käsitys ihmisten yksityisyydestä. Koko julkisuusproblematiikka perustuu suostumukselle (lue: sille ettei kielletä). Siis laulajasta saa vapaasti julkaista henkilön laulu-uraan liittyviä juttuja, urheilijasta saa vapaasti julkaista henkilön urheilu-uraan liittyviä juttuja jne. Kun mennään sellaisten juttujen pariin, jotka eivät suoranaisesti liity alaan, esim. vaikkapa avioerot, tulee tämä suostumus tärkeeän asemaan. Henkilöstä ei saa kirjoittaa alansa ulkopuolisia (dvs.yksityiselämän juttuja), jos hän sen kieltää. Jos henkilö antaa lehtihaastattelun vaikkapa uudesta kodistaan, tulkitaan se suostumukseksi myös muihin yksityiselämää koskeviin juttuihin. Tämä suostumus on voimassa niin kauan, ennenkuin ko. henkilö peruuttaa suostumuksensa.

Siis summa summarum, juorulehdissä esiintyvät ihmiset itse yleensä tunkevat yksityiselämisineen lehtiin, tai sitten he eivät vain ole perillä tästä suostumus-suostumuksen peruutus -konstruktiosta. Jotkut ihmiset kun sattuvat tarvitsemaan sitä julkisuutta.

Susakaro varmaan osaa kertoa tästä vielä enemmän ja yksityiskohtaisemmin.

Lordin kohdalla pitäisi vähän peräänkuuluttaa yksilönvastuutakin; jos haluaa julkisuuteen (ja levyt myy), niin sitten on vaan pelattava julkisuuden säännöillä. Lisäksi ihmettelen vahvasti sitä, että mr Lordi itse poseeraa niissä lehtikuvissa (ihan komea nuori mies ;)) joita hänestä on otettu (hesarille?), kaipa hän olisi voinut olla tekemättä koko juttua.

point

Lainaus käyttäjältä: BB - 26/05/2006, 13:57:17
Lordin kohdalla pitäisi vähän peräänkuuluttaa yksilönvastuutakin; jos haluaa julkisuuteen (ja levyt myy), niin sitten on vaan pelattava julkisuuden säännöillä. Lisäksi ihmettelen vahvasti sitä, että mr Lordi itse poseeraa niissä lehtikuvissa (ihan komea nuori mies ;)) joita hänestä on otettu (hesarille?), kaipa hän olisi voinut olla tekemättä koko juttua.

Oliko niin, että kuvat olivat peräti vuodelta 1999, jolloin Putaansuusta tehtiin juttu Hesarin kuukausiliitteeseen ja ihan eri yhteyteen kuin yhtye Lordi.  ???

Hän ei ole koskaan halunnut tulla julkikseksi, mutta tietäessään hyvää musiikkia tehdessään, että vaara on olemassa. Siksi hän kehitteli idean monsterihahmosta, jotta saisi elää yksityiselämänsä taviksena ja puhua rovaniemen kieltä.  ;)

Minusta ei kuulosta yhtään huonolta jutulta ja siksi myös kunnioitan hänen valintaansa.

Julkisuus on raadollista ja monet lahjakkuudet jättävät tekeleensä pöytälaatikkoon julkisuuden pelossa. Kaikki eivät halua lukea lehdistä yksityiselämästään ja mikä vika siinä muka on?

Muistattehan Leevi and the Leevingsin? Ei ainuttakaan keikkaa koko uran aikana ja vain siksi, että halusivat elää tavis elämää.

Lordin porukka haluaa samaa, mitä se on meiltä pois.   ;)

Mutta kaikki tiesivät kuka ja minkänäköinen Gösta Sundqvist on.

Uskoisin, että vain sellaisten julkkisten yksityiselämää repostellaan lehdissä, jotka uutisia itsestään niihin tyrkyttävät. En esim. muista koskaan lukeneeni mitään Ismo Alangon yksityiselämästä vaikka hän on kohta kaksikymmentä vuotta ollut maamme rockikoni.

Tuskin kukaan lähtee edustamaan maataan euroviisuihin, jos ei halua tulla kuuluisaksi ja eikös se ollut tämä KISS, joka sai Putaansuun tuon Lordi-hahmon suunnittelemaan. Biisitkin muistuttavat vähän KISSin biisejä.
Rauha tarvitsee tekijänsä - Suomen Rauhanturvaajaliitto ry

Kisu

Oli ihan kiva seurata ikkunasta ilotulitusta Helsingin Kauppatorilla.. :) Ja Kallioon asti kuului yleisön meteli sekä tietenkin päätähden esiintyminen.

Tietty sitä ohjelmaa piti telkkaristakin seurata.  8)

Maijis

Mä oli Kauppatorilla. En kyllä nähnyt paljoa mitään, kun kaikki pitkät miehet seisoskeli mun edessä :-[

Outi

Lainaus käyttäjältä: Maijis - 27/05/2006, 13:52:26
Mä oli Kauppatorilla. En kyllä nähnyt paljoa mitään, kun kaikki pitkät miehet seisoskeli mun edessä :-[

Tietenkin myös minä olin Kauppatorilla  :D Oli kyl mahtava meno siellä!! Vaikka enpä minäkään oikeestaan kovin paljon nähnyt, mutta kuulin senkin edestä  ;D Ja varmaan aika harva siellä oikeesti oli näköalapaikoilla.. Paitsi lapset vanhempiensa hartioilla  ::)  Onneksi siellä oli kuitenkin niitä screenejä, niin niistä näki ihan kivasti. Oli aika hupaisaa laulaa karaokena sen ihmismassan kanssa Lordin Hard Rock Hallelujah  ;)

zatu

Lainaus käyttäjältä: Taru - 25/05/2006, 22:58:25
Lainaus käyttäjältä: Marge - 25/05/2006, 22:23:50
Kyllä minä ainakin haluan tietää, että kuka ne Euroviisut oikeesti voitti Seiskaa sen takia en kuitenkaan mene ostamaan  :P. Ja uskon vahvasti etten ole ainoa, jota kiinnostaa miehet naamioiden takana  ;)
Mua ei kiinnosta se, kuka voitti veisut, eikä se, kuka on menny paljastelemaan kenenkäkin naamaa. ::) Jos Suomi ei ois voittanu niitä viisuja niin kaikki olis sitä mieltä että ne on ihan perseestä. Niinku ne onkin. Siis halooo..

Ei tämä asia minussakaan mitään suuria intohimoja herätä. ;) Mutta mielestäni Lordi on silti hauska ryhmä (jo ennen viisuja) nimenomaan hahmojensa ja maskiensa takia. Eikä todellakaan kiinnosta tietää, minkä näköisiä tyyppejä sieltä maskin takaa löytyy.
-memento vivere-

Jartsa

Minua kiinnostais vähän tietää, minkä näkönen se Awa on...  ;)