Päävalikko

...ja maailma pelastuu?

Aloittaja zatu, 24/07/2005, 13:24:10

« edellinen - seuraava »

zatu

Lainaus käyttäjältä: Lua - 04/12/2007, 19:32:40
Vuoden Turhake on valittu: http://www.suomenluonto.fi/artikkeli.php3?a=378

Ja tässä on aikaisempien vuosien ehdokkaita perusteluineen: http://www.suomenluonto.fi/artikkeli.php3?a=239

Näitä oli mielenkiintoista lukea, ja olin samaa mieltä kyllä lähes kaikista. Tämän vuoden turhakkeeseen liittyen odotan ja toivon vaan että joku saa säädettyä lain jossa jokaiselle täysi- ikäiselle ihmiselle sallitaan vain yhden moottorikäyttöisen ajoneuvon käyttö ja omistus.

Niin mutta kun on niin kivaa pöristellä kaikenlaisilla saastuttavilla helvetinkoneilla. ;) Eli hyvin samaa mieltä tästä turhakkeesta.
-memento vivere-

Jartsa

Lainaus käyttäjältä: lapamato - 11/10/2007, 20:17:05
Lainaus käyttäjältä: tupu - 16/05/2007, 13:35:05

Muutakin pikku faktaa oppaasta tarttuu: särki voi elää jopa 25-vuotiaaksi... :o

Mutta vanhin lahna, jolta on ikä määritetty, on 47-vuotias!

Joo, tunnen. Iskin sen kerran yhdestä baarista.

rumin,mies syvästä etelästä

Voi olla että asia on niin.sillä harvoin asia ei ole millään lailla

Tintsu

Mä kans osallistun!

Edellisinä vuosina olen järjestänyt työpaikkoilleni keräyksen. Olemme käyneet ostamassa (tai jotkut ovat tuoneet kotoa) pehomeluja ja värityslehtiöitä ja kyniä tms. lasten lajoja, paketoitu ne ja viety lahjoiksi!
Yksi kerta sain niin hyvin porukkaa mukaan, että yksi lääkäri osti jokun legotalopaketin mukaan!!!

Oon ollut tosi liikuttunut ja onnellinen,kun olen saanut viedä nämä lahjat joulupataan.

Viime vuonna ostin ystävilleni lahjaksi pari vuohta. Vuohet menivät kirkon ulkomaan avun kautta jonnekin afrikkaan! Ystäville lähti kirje, jossa kerroin joululahjan.
-Kyllä se siitä!

Jartsa

Lainaus käyttäjältä: Tintsu - 10/12/2007, 13:30:34
Vuohet menivät kirkon ulkomaan avun kautta jonnekin afrikkaan!

Uskoo ken tahtoo....

Sini

Lainaus käyttäjältä: Jartsa - 10/12/2007, 20:28:57

Uskoo ken tahtoo....

Veit sanat suustani. Samoin on ton joulupata-keräyksen kanssa. Tiedän ettei apu aina mene niille vähävaraisille.

IceQueen

Lainaus käyttäjältä: Sini - 11/12/2007, 07:33:47

Uskoo ken tahtoo....

Veit sanat suustani. Samoin on ton joulupata-keräyksen kanssa. Tiedän ettei apu aina mene niille vähävaraisille.
Ite oon kans melko skeptinen, mutta mites sitä sitten ees yrittäis auttaa, jollei tollasten keräysten kautta? ???
Ad astra per aspera!

Tintsu

Lainaus käyttäjältä: IceQueen - 11/12/2007, 07:50:37
Lainaus käyttäjältä: Sini - 11/12/2007, 07:33:47
Uskoo ken tahtoo....
Ite oon kans melko skeptinen, mutta mites sitä sitten ees yrittäis auttaa, jollei tollasten keräysten kautta? ???
Kyllä mä järjestöihin luotan enemmän,kuin yksityisiin henkilöihin! Enkä kuitenkaan pysty itse viemään pennosiani niitä tarvitseville. Mun auttamismahdollisuudet täältä ovat muuten aika vähissä. Siispä annan mielelläni roposet järjestelle ja uskon, että ne menevät siten perille.
-Kyllä se siitä!

kasu

Enpä se minäkään niin sinisilmäinen ole etten ymmärtäisi että osa menee järjestökuluihin, palkkoihin ja ties mihin, mutta jos istun koko elämäni pankkikortin päällä ja murisen, niin ei tää pallo ainakaan mun osalta paremmaksi tule.

Hauku vaikka hulluksi, mutta uskon että kaksi planin kummilastani ovat hitusen paremmassa asemassa kuin ennen, samoin se aids-orpojen orpokoti johon osa kuukausimaksusta ohjautuu. Samoin eräoppaana arvostan äiti maata sen verran, että mieluummin laitoin joulukorttirahat kirkon ulkomaan avunkautta eroosionvastaiseen keräykseen Andeille kuin työllistän postin jouluapulaisia pahvilätkilläni. Samoin aion käydä huomenna ostamassa pari pientä peliä ja paketoida ne tuohon keskustan vähävaraisten lapsiperheiden joulupakettikeräykseen.

:kiusa:

Ainakin ittellä on sellainen olo että jonkun joulua valaisen  :icon_santa:
kasu 75

Jensku

Tuosta kasun mainitsemasta joulupakettikeräyksestä tuli mieleen. Meidän kylällä on mielestäni kivasti järkätty  :) Pankin konttorissa on joulukuusi, jossa roikkuu perhetyön piirissä olevien lasten lahjatoiveita/ainakin ikä ja sukupuoli. Sieltä voi valita lappusen ja palauttaa konttoriin paketoidun lahjan kera. Ei mitään suuria olleet toiveet  ;) ja perille menee!
Ystäväni, ne jotka etsivät yhtaikaa 
myrskyä ja rauhaa
eivät löydä perille
kulkematta käsi kädessä
miten kaukana toisistaan
kulkevatkaan
- Tommy T.