Päävalikko

Afganistan

Aloittaja zatu, 04/01/2006, 22:29:12

« edellinen - seuraava »

Hämis36

Käsittääkseni Kabul on ollut aikoinaan (lue: ennen sotimisen alkamista) hyvin kansainvälinen kaupunki 8)

zatu

-memento vivere-

zatu

Lainaus käyttäjältä: Tehotypy - 02/04/2006, 23:42:50
KYLLÄ, täällä saa purkaa tunteita, mutta miksi ihmeessä mun pitäisi tuuduttaa täällä toisia siihen auvoiseen onnen tunteeseen että ikinä ei kellekään käy mitään? 

Mulla on elämää sen verran takana, etten enää viitti elää sillä mentaliteetilla, että yhdessä ollaan keinutuolissa 50 vuoden päästä. Toivon, mutten odota. Sillä jokaiselle meille on aikansa, ja se voi olla vaikka 3 minuutin päästä.

Minun mielestäni tässä taannoisessa hermon menettämisessä ei ollut kyse siitä, että haluttaisiin tuudittautua sellaiseen turvallisuuden tunteeseen "ei juuri meille voi mitään sattua". Päin vastoin: etenkin ikäviä uutisia vaikka juuri Afganistanista lukiessa tulee mieleen, että siellä voi oikeasti jotain sattua. Ja kyllä, se ahdistaa aika ajoin. Itseni tai läheisteni kohdalla en ainakaan minä onnistu ottamaan asennetta: ihmisiä kuolee, ja sillä sipuli.

Ymmärsin "elämä on" -kommentit jollain lailla kuolemantapausuutisia vähätteleviksi. (Mitä sitten, jos siellä väkeä kuolee...) Saattaa olla, että ymmärsimme toisiamme väärin? :)
-memento vivere-

IceQueen

Lainaus käyttäjältä: zatu - 03/04/2006, 00:02:38Itseni tai läheisteni kohdalla en ainakaan minä onnistu ottamaan asennetta: ihmisiä kuolee, ja sillä sipuli.

No pakko se vaan on ajatella noin. Koska noinhan se on. Kukaan ei pysty estämään kuolemista, jokainen sen kokee joskus, eikä kukaan hetkeään tiedä...

Tehistä sen verran tiedän, että uskallan väittää, ettei varmasti kuolemaa vähätellyt...
Ad astra per aspera!

zatu

Lainaus käyttäjältä: IceQueen - 03/04/2006, 00:06:35
No pakko se vaan on ajatella noin.

No eihän ole, jos ei pysty. ;) Mikä nyt ei tarkoita sitä, etten tietäisi lähdön voivan olla edessä kenellä tahansa ja milloin tahansa. En voi ajatella läheisten ihmisten kohdalla, että jos jotain sattuu, se on voi voi, koska ihmisiä kuolee maailmassa kuin kärpäsiä. (Huom. äskeinen oli kärjistys. Lopetan omalta osaltani tähän. :))
-memento vivere-

zatu

Lainaus käyttäjältä: Hämis36 - 31/03/2006, 17:16:22
Käsittääkseni Kabul on ollut aikoinaan (lue: ennen sotimisen alkamista) hyvin kansainvälinen kaupunki 8)

Niinpä, mutta nyky-Kabuliin en oikein kiinalaisravintoloita osannut kuvitella. ;) Pitäisi kai mennä paikan päälle katsomaan. ::)
-memento vivere-

Hämis36

zatu

Hölkkärin Varsinaisesta (25.4.06):

JALLAA MAZAR I SHARIFISSA

Yli sata sotilasta on ollut sairaalahoidossa norjalais-saksalaisleirissä Afganistanissa ripulin vuoksi.
Sotilaat olivat saaneet Shigella Sonnei bakteerin ruoastaan. Shigella tunnetaan bakteerina, joka aiheuttaa voimakkaan verisen ripulin. Leirin keittiö on ollut suljettuna jo kolme viikkoa ja avataan vasta kun se täyttää hygieniavaatimukset. (HOW)

Ei hyvä juttu laisinkaan. Toivotaan, että vahingosta viisastutaan, ja hygieniaan kiinnitetään entistä paremmin huomiota. :P
-memento vivere-

Pipsa

Kuulostaa aika hirveeltä rutolta!  :o :confused2: