Päävalikko

Uudelle reissulle?

Aloittaja taituu, 30/03/2004, 01:34:56

« edellinen - seuraava »

Miten suhtaudutte puolisonne mahdollisiin uusiin komennuksiin?

Suunnitelmissa on ehkä uusia reissuja, ja se on minulle täysin ok.
3 (21.4%)
Suunnitelmissa on ehkä uusia reissuja, ja minulla on hieman sekalaiset tunnelmat asian suhteen.
4 (28.6%)
Puoliso suunnittelee itsekseen uutta reissua, mutta minä en yhtään pidä asiasta.
0 (0%)
Näillä näkymin uusia reissuja ei ole tulossa, ja hyvä niin.
0 (0%)
Näillä näkymin uusia reissuja ei ole tulossa, mutta minulle on ok, jos asia joskus taas tulee ajankohtaiseksi.
1 (7.1%)
Katson ensin meneillään olevan reissun loppuun, ja mietin asiaa sitten.
0 (0%)
Asia ei ole minulle nyt ajankohtainen, joten ei tarvitse suhtautuakaan.
6 (42.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 14

minni

Lainaus käyttäjältä: IceQueen - 16/05/2005, 19:44:12
Sitä paitsi... enhän mä siipiä katkokkaan, onhan tuo jo yhden kerran päässyt... mun mielestä elämässä vaan ois aika siirtyä jo vähän eteen päin...

Jos vaikka pääsette vielä toteuttamaan niitä unelmia yhdessä. Ulkomailla voi kuitenkin työskennellä muutenkin kuin rauhanturvaajana. Anna ajan kulua, teillä on kuitenkin pian tulossa iso elämänmuutos... :)

Ja joskus myöhemmin voi olla aika uudelle reissulle perheenä.

mami

Kyllä se on just niin kamalaa.  :-\

Sitä paitsi... enhän mä siipiä katkokkaan, onhan tuo jo yhden kerran päässyt... mun mielestä elämässä vaan ois aika siirtyä jo vähän eteen päin...

Tämä on just näitä ikuisuus kysymyksiä, mihin ei sitä oikeaa ratkaisua tai vastausta ole.. Mutta ei mun mies ole ainakaan taaksepäin mennyt vaikka reissussa on nyt jo neljättä kertaa, päinvastoin. Tää homma toimii meillä  ;)

Mirka

Lainaus käyttäjältä: Tehotypy - 16/05/2005, 19:36:09
Milla, ei se niin kamalaa ole  ;)
Ketään ei kuitenkaan voi omistaa ja pahinta on katkoa toiselta siivet  :-[ Meillä on nämä unelmat juuri sitä varten, että niitä ei voi pois viedä. Ne puheet kun sitä ei vielä muuta miksikään  ;)

Nää on edelleen niin henkilökohtasia asioita, ettei voi toiselle sanoa, onko oikein vai väärin päästää miestä reissulle (toistamiseen...)
Mitä mä olen tuota IQ:n juttua seurannut, niin tuntuu, että reissu on ollut niin vaikea, etten ihmettele, jos ei ukko toiselle reissulle pääse. Kamalaa, että siitä jää noin syvät arvet :-\ Itelle tulee tosi paha mieli toisen puolesta, kun on kärsinyt niin paljon toisen ihmisen unelmien vuoksi. Rakkauttahan sen on oltava :-*

Musta tuntuu, että vaikka mä kuinka lanaisin, niin en tuolle "tasolle" koskaan (toivottavasti) joudu... Kyllä meillä on puhuttu uudesta reissusta ja oon antanu sille siunauksen, kunhan tuo Pappa nyt ensin vähän aikaa kotona on :P

KFOR 11/04-11/05

IceQueen

Lainaus käyttäjältä: mami - 16/05/2005, 19:48:31Tää homma toimii meillä  ;)
Nimenomaan, kun meillä tuo homma ei toimi.

Mun mielestä siihen ei tarvita toista reissua, että se huomataan... Oon yrittäny ehdottaa et lähdettäis yhdessä töihin ulkomaille, mutta ei kuulemma oo sama asia...

Mä kun en vaan jaksa ymmärtää sitä, et miks pitäis tuollainenkin asia kokea yksin ja saada mennä yksin... Miksei voida yhdessä tehdä ja mennä? :-\ Koska mäkin haluaisin ulkomaille töihin...
Ad astra per aspera!

anneholmberg

Nyt on toi mies ollu kotona 5kk ja uudelle reissulle ei (vielä) ole hinkua. Tietää kyllä, että multa 'lupa lähteä' on jo saatu, mutta toivon ettei nyt ihan heti lähtis.  :P

Oliko se puolvuotta vai vuosi mikä piti olla kahden mission välillä?  ::)

nimim. laskee koska ois taas leskeyden aika...

moilanensari

Lainaus käyttäjältä: Tehotypy - 16/05/2005, 19:36:09
Milla, ei se niin kamalaa ole  ;)
Ketään ei kuitenkaan voi omistaa ja pahinta on katkoa toiselta siivet  :-[ Meillä on nämä unelmat juuri sitä varten, että niitä ei voi pois viedä. Ne puheet kun sitä ei vielä muuta miksikään  ;)

Yhdessä hyvä tulee, pidä vaan Milla pintas. Tsemppiä. Eläkä nyt kovasti sitä lähtöä mieti kun muuten voi tulla ahdistus ja pitäis niitä voimia olla muuhun nyt ja toki tilanne voi muuttua lähdön suhteen kun pikkuinen maailmas...otahan sinä reissu sinne synnäril...

Taru

No nii, eilen tuo huomasi haikailevansa taas reissuun.. Kerkeshän se täällä jo vuoden ollakin :D Mulla ei olis mitään sitä vastaan, mutta kuulemma inssiksi pitää valmistua ennen kuin lähtee toiselle reissulle. Eli asia ajankohtainen vasta parin vuoden päästä.
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä. -Antoine de Saint-Exupéry

IceQueen

Tjoo.... meillä hinku uudelle reissulle vaan paheni kertausharjoitusten myötä. :'( Koko ajan kiukuttelee ja tuiskii ja paiskii... Kun kysyn mistä johtuu, niin ei hän kuulemma kiukuttele... Sama homma oli viimeks, kun reissukuume oli pahimmillaan viime vuoden keväällä, ja kun kyselin tarpeeks paljon, niin viimein myönsi, että reissulle haluaa...

Että näin... Näin paljon se poika sitten hidastaa... Halut ei hävinny yhtään mihinkään...
Ad astra per aspera!

Kisu

Otan osaa IQ!  Ikäväähän se on, jos ilman yhteistä päätöstä missiolle lähtee.. :( Valitettavasti tuntuu siun vaikutusmahdollisuudet asiaan olevan aika pienet, toisin kuin ois oikeudenmukaista.  :-\

Kuitenki tämä MAHDOLLINEN toinen reissu voi olla ekaa helpomikin teille. Kumpikin ootte kasvanu ihmisinä paljon tässä viime mission aikana ja jälkeen. Molemmilla on vertasitukiverkostot kunnossa. Lisäksi siullakin on ikävän lisäksi myös muutakin ajateltavaa, kun yhteinen lapsi. Isäntäkin varmaan tällä toisella reissulla käyttäytyisi AIVAN toisella tavalla kuin ensimmäisellään. Puhun nimenomaan aikuistumisesta ja vastuuntunnon kasvusta.

Saattaahaan se siippakin haluta nyt reissuta, kun vauva vielä pieni. KOkee mahdollisesti, että isomman lapsen kanssa sitten touhuilisi enemmän tms. ?? MIehet kun ei osaa arvioida sitä tuen tarvetta, mikä äidillä on pienen nyytin kanssa.

Toivottavasti pääsette sopuratkaisuun asiassa. kokonaan tuskin pystyt lähtöä estämään, mutta suostuisko esim. parin vuoden lykkäykseen asian toteuttamisessa??

Mirka

Voi IQ :'( :-\
Todella ikävää, että mies hinkuu uudelle reissulle välittämättä (ilmeisesti) sinun mielipiteistäsi :-\ Kyllähän sen pitäisi olla yhteinen päätös, nyt kun se on kerran jo koettu, niin tietää mitä tuleman pitää... Ehdottomasti pitäisi miehen kuunnella myös puolison mielipidettä, vaikka kuten Kisu sanoi, epäoikeudenmukaista on se, että mies sen lopulta päättää lähteekö vai ei :-\
Mutta, olisko vaikka puolen vuoden missio täysin poissuljettu ??? Mies pääsis missiolle ja sinä saisit miehen takas kotiin nopeasti (tai siis ainakin nopeemmin kuin vuoden missiolla...). Ja edelleen Kisua lainaten, voihan olla, että mies haluaa reissulle nyt, kun poika on näinkin pieni. Eihän noista miehen aivotuksista ylipäänsä ota selvää, voi olla, ettei mies tajua sitä todellisuutta mitä lapsen kasvatus (siis äidiltä) vaatii tai sitten ajatuksena on se, että sulla olis nyt helpompi leskiaika, kun on lapsi ::)
Ääh, emmätiedä...
Toivottavasti pääsette YHTEISEEN ratkaisuun asiassa :)

KFOR 11/04-11/05