Päävalikko

Uudelle reissulle?

Aloittaja taituu, 30/03/2004, 01:34:56

« edellinen - seuraava »

Miten suhtaudutte puolisonne mahdollisiin uusiin komennuksiin?

Suunnitelmissa on ehkä uusia reissuja, ja se on minulle täysin ok.
3 (21.4%)
Suunnitelmissa on ehkä uusia reissuja, ja minulla on hieman sekalaiset tunnelmat asian suhteen.
4 (28.6%)
Puoliso suunnittelee itsekseen uutta reissua, mutta minä en yhtään pidä asiasta.
0 (0%)
Näillä näkymin uusia reissuja ei ole tulossa, ja hyvä niin.
0 (0%)
Näillä näkymin uusia reissuja ei ole tulossa, mutta minulle on ok, jos asia joskus taas tulee ajankohtaiseksi.
1 (7.1%)
Katson ensin meneillään olevan reissun loppuun, ja mietin asiaa sitten.
0 (0%)
Asia ei ole minulle nyt ajankohtainen, joten ei tarvitse suhtautuakaan.
6 (42.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 14

jonna

Hih,pitäisiköhän tässä alkaa käymään kova periaatteellinen keskustelu, jos sitä joku kaunis päivä huomaisikin olevansa raskaana  ;D
Mutta todella, tuo asia pitäisi puhua ennen lähtöä selväksi et mitä sitten jos se vauva olisikin tulossa Yllättäen Kesken Vuoden.. Vähän liikaa tämä kouluavustajan homma vaikuttanut meikäläisen lapsisuhtautumiseen, koko ajan nimittäin hirveä vauvakuume.

Anki

Lainaus käyttäjältä: jonna - 18/04/2005, 12:14:09
Hih,pitäisiköhän tässä alkaa käymään kova periaatteellinen keskustelu, jos sitä joku kaunis päivä huomaisikin olevansa raskaana  ;D
Mutta todella, tuo asia pitäisi puhua ennen lähtöä selväksi et mitä sitten jos se vauva olisikin tulossa Yllättäen Kesken Vuoden.. Vähän liikaa tämä kouluavustajan homma vaikuttanut meikäläisen lapsisuhtautumiseen, koko ajan nimittäin hirveä vauvakuume.

Älkää nyt sitten kukaan tästä vetäkööt hernettä nenäänsä....
Minun mielestä (huom tää on vain minunmielipide) kannattaa kyllä kunnioittaa miehen päätöstä ottaa rt-tehtävää vastaan sen verran että ei ainakaan tahallaan hankkiudu raskaaksi estääkseen hänen reissua tai saadakseen hänet takaisin nopeammin.  Ja jos kuitenkin ihan oikeasti vahingossa tulee raskaaksi reissun aikana, niin silloin tarkasti ja miehen kanssa yhdessä harkita onko siinä mitään järkeä että hän ottaa katkot raskauden takia.   Minä en ainakaan sitä menisi vaatimaan, sillä tiedän miten tärkeä juttu tämä reissu kuitenkin on miehelleni, mutta jokainen meistähän ajattelee omalla tavallaan.....

Janica

Meillä käytiin eilen keskustelua reissaamisesta, ja tulipa uuden reissun tekokin puheeksi.
Enpä kyllä olisi uskonut, että J sanoi mielummin katsovansa, jos saisi uuden työpaikan ensin ja sitten odottavansa sen verran, että saataisiin omakotitalo-haaveet toteutukseen. Ehkä sitten sen jälkeen jos motivaatio riittää. :D

Edistystä kenties?  ;) Noh, mieluiten kyllä nyt sen päästäisin alas, koska seuraavaan vuoteen ei ainakaan (ellei vahinkoja satu) ole perheen perustaminen ajankohtaista, eikä myöskään omakotitalo-haaveetkaan. Vastahan tässäkin ollaan vuosi asuttu!  ;D

Työpaikka taas on sellainen, että sitä vielä tekee, mutta on tässä jo pari vuotta silmäilty, jos toisaalle pääsisi...  ::)

IceQueen

Lainaus käyttäjältä: Anki - 18/04/2005, 15:49:42
Minä en ainakaan sitä menisi vaatimaan, sillä tiedän miten tärkeä juttu tämä reissu kuitenkin on miehelleni, mutta jokainen meistähän ajattelee omalla tavallaan.....
Niin... Tästä voikin olla sitten niin montaa mieltä, että mikä on tärkeämpää, reissaaminen vai perhe... Mä oon kyllä sitä mieltä että perheen pitäis tulla EHDOTTOMASTI ennen mitään rt-reissuja. Jos kerran sanotaan, että se on työtä siinä missä muutkin työt, niin mikä sitten estää tekemästä sitä "muutakin työtä" täällä suomessa kotona asuen?
Ad astra per aspera!

jonna

Lainaa

Älkää nyt sitten kukaan tästä vetäkööt hernettä nenäänsä....
Minun mielestä (huom tää on vain minunmielipide) kannattaa kyllä kunnioittaa miehen päätöstä ottaa rt-tehtävää vastaan sen verran että ei ainakaan tahallaan hankkiudu raskaaksi estääkseen hänen reissua tai saadakseen hänet takaisin nopeammin.  Ja jos kuitenkin ihan oikeasti vahingossa tulee raskaaksi reissun aikana, niin silloin tarkasti ja miehen kanssa yhdessä harkita onko siinä mitään järkeä että hän ottaa katkot raskauden takia.   Minä en ainakaan sitä menisi vaatimaan, sillä tiedän miten tärkeä juttu tämä reissu kuitenkin on miehelleni, mutta jokainen meistähän ajattelee omalla tavallaan.....

No tuota tahalleen raskaaksi hankkiutumista tuskin kukaan täyspäinen alkaa tehdä, jos todella tietää ettei mies vielä ole esim. valmis/halua isäksi. Mulle tosin raskaus olis niin suuri juttu että miehen kotiin haluaisin, ajattelen asian näin, että miehelle perhe olis tärkemäpi kuin työ ulkomailla.
Että vaikka se vauvakuume onkin niin en minä vielä ainakaan niin mielenvikainen ole että hankkiutuisin raskaaksi... Ettei vaan väärinkäsityksiä pääse syntymään  :)

Punapihlaja

Samoilla linjoilla Ankin kanssa. Jos meillä olis käynyt tai kävis, että mies olis reissussa, kun tulen raskaaksi, niin en voisi kuvitellakaan, että vaatisin miestäni jättämään mission kesken. Varmasti vaatisin miestä jäämään sinne, jos se itse haluaisi keskeyttää reissun. Jopa siinäkin tapauksessa, että lapsi syntyisi ennen mission loppumista. Toki olisi harmi, ettei mies näkisi masun kasvavan ja lapsen kehittyvän. En pitäisi vieläkään lapsen syntymän jälkeen mahdottomana, että mieheni lähtisi vielä reissuun. Katsotaan muuttuvatko ajatukset syksyllä....

moilanensari

meillä odotettiin toista lasta kun miehelle soitettiin josko reissu olisi ajankohtainen.. mies sitten ilmoitti töistä tultuaan et ehkä sitten myöhemmin ja nyt kolmannen lapsen jälkeen on kolmannella reissulla. nyt voisin sanoa et josko ne haaveet neljännestä reissusta sekä lapsesta olisi kuopattu...... :o

myy79

jaaha..
mies tuossa jo vitsillään heitti, että joko pitäs laittaa valmiuspaperit vetämään....  ::)

hih, eikä oo vielä kunnolla kotiuduttukaan... mutta lupa on myönnetty...  8)  8) ei suinkaan oo suunnitelmia niille rahoille....  :P  ;D  ;D

IceQueen

Meillä mies taas otti eilen saunassa puheeks uuden reissun, ja täytyy kyllä sanoa, että ei siitä tälläkään kertaa pystytty puhumaan ilman että mä loppu viimeks itkin. :-\

Kun ei tunnu ajatus hyvälle niin ei tunnu... Se on sit ihan sama, miten päin sen asian kääntäis, niin mä en siinä mitään positiivista nää...
Ad astra per aspera!

IceQueen

Lainaus käyttäjältä: Tehotypy - 16/05/2005, 19:36:09
Milla, ei se niin kamalaa ole  ;)
Ketään ei kuitenkaan voi omistaa ja pahinta on katkoa toiselta siivet  :-[ Meillä on nämä unelmat juuri sitä varten, että niitä ei voi pois viedä. Ne puheet kun sitä ei vielä muuta miksikään  ;)
Kyllä se on just niin kamalaa.  :-\

Sitä paitsi... enhän mä siipiä katkokkaan, onhan tuo jo yhden kerran päässyt... mun mielestä elämässä vaan ois aika siirtyä jo vähän eteen päin...
Ad astra per aspera!