Päävalikko

Uudelle reissulle?

Aloittaja taituu, 30/03/2004, 01:34:56

« edellinen - seuraava »

Miten suhtaudutte puolisonne mahdollisiin uusiin komennuksiin?

Suunnitelmissa on ehkä uusia reissuja, ja se on minulle täysin ok.
3 (21.4%)
Suunnitelmissa on ehkä uusia reissuja, ja minulla on hieman sekalaiset tunnelmat asian suhteen.
4 (28.6%)
Puoliso suunnittelee itsekseen uutta reissua, mutta minä en yhtään pidä asiasta.
0 (0%)
Näillä näkymin uusia reissuja ei ole tulossa, ja hyvä niin.
0 (0%)
Näillä näkymin uusia reissuja ei ole tulossa, mutta minulle on ok, jos asia joskus taas tulee ajankohtaiseksi.
1 (7.1%)
Katson ensin meneillään olevan reissun loppuun, ja mietin asiaa sitten.
0 (0%)
Asia ei ole minulle nyt ajankohtainen, joten ei tarvitse suhtautuakaan.
6 (42.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 14

myy79

Lainaameillä mies on samoilla linjoilla. . . kuulemma puoli vuotta olisi hyvä aika , sit jos joskus lähtis uudestaan. tällä hetkellä ei intressejä miettiä seuraavaa missiota.

vaikka omaan aikaankin on mukavasti tottunut, mutta ikävä on jo kova! :)

juu, samoin.. mies kertoilee kaikille,jotka kyselevät miten menee jne, että puoli vuotta riittää aivan hyvin tuon kokemiseen, toinen puoli vuotta sit odotellaankin kotiin pääsyä...  ::)
kyllä ikävä on kova, tahtois miehen het kotiin, mut kyllä tähän ikäväkseen tottuukin....  :-[

miipe

Lainaajuu, samoin.. mies kertoilee kaikille,jotka kyselevät miten menee jne, että puoli vuotta riittää aivan hyvin tuon kokemiseen, toinen puoli vuotta sit odotellaankin kotiin pääsyä...  ::)
kyllä ikävä on kova, tahtois miehen het kotiin, mut kyllä tähän ikäväkseen tottuukin....  :-[

Joo, aivan noin! Onhan se varmaan totta, että silloin kun missio alkoi, oli kesä ja ilmasto lämmin/kuuma (erilainen kuin täällä), joten siksikin kaikki tuntui hienolta, uudelta, sitten tuli talvi, mistä on kai kaikilla kokemusta ja vielä hetki sitten kovat pakkaset sai h:n hieman jo kyllästymään. Tekemisen puute alkaa olemaan jo aika suuri, kun vuoden on "samat" rutiinit, niin kyllähän itse kukin kaipaa vaihtelua. Pätee mihin tahansa elämässä.

Ikävään tottuun, mutta parempi kaksin  ;D

mami

LainaaNo tuosta viiden reissun säännöstä vielä... tälleen tornitouhuja jonkin aikaa seuranneena..on itsestään selvää että, poikkeuksia tullaan tekemään varmasti.

Onhan sitä ennenkin soiteltu käiväröille (liekkö ollut kaikilla toimintavalmiussitoumuskaan voimassa ;)) ja kyselty reissuun..  ::)

mutta tämä nyt on tämmönen...hmm..linjaveto  8)

Nimenomaan! Myöskin aika hemmetin kauan näitä rt-juttuja seuranneena ihmetyttää sellainen että nyt "vängällä" laitetaan raja, josta ihan takuulla joudutaan tinkimään, ja mitenhän on kantahenkilöstön laita  ::)

no, onneksi ei ole penniäkään kiinni tässä touhussa.

Meil on kaveri joka on yhdeksättä (vai kymmenettä?) kertaa alhaalla  töissä :-X nimittäin töitähän siellä tehdään siinä missä muuallakin!

IceQueen

Lainaaniin ja mitä tulee näihin valmiusjoukkokoulutettuihin, niin ne pojat ovat usein aivan liian nuoria tuonne..
Ei sovi yleistää... Oma mies oli 20 v räppärikoulutuksen saanut ja armeijasta kotiutunut vajaa vuos ennen lähtöä. kun sinne lähti, ja kyllä siellä tuntui enemmän ne töppäilevän, joilla ikää oli enemmän  (tyyliin päälle 25)...

Ainahan sitä nuorempiikin mätämunia mahtuu, mutta kyllä ne "aikuiset" ja "ammattitaitoiset" käivärätkin sen hiutalemaisen käytöksen osaa, vaikka kuinka olisivat olleetkin useammalla kuin yhdellä reissulla...

Herää vaan kysymys, että miks sinne pitäis lähettää miehiä useammalle kuin 5:lle reissulle?
Ad astra per aspera!

Mirka

LainaaNimenomaan! Myöskin aika hemmetin kauan näitä rt-juttuja seuranneena ihmetyttää sellainen että nyt "vängällä" laitetaan raja, josta ihan takuulla joudutaan tinkimään, ja mitenhän on kantahenkilöstön laita  ::)

Kantahenkilöstöstä on mulla sen verran tietoa, että ainakin papan "yksiköstä" jokainen pääsee vuorollaan ja halutessaan reissuun. Kaikilla ei edes halukkuutta etelän maihin ole  ??? Mä en siitä sitten tiedä, että onko siellä yhtäkään, jolla viis reissua olis jo heitettynä... Tuskin  :-/

KFOR 11/04-11/05

BB

LainaaHerää vaan kysymys, että miks sinne pitäis lähettää miehiä useammalle kuin 5:lle reissulle?

Joo,ja herää kysymys siitä että mikä maailman järki on taas ollu mukana kun tollanen päätös on tehty. Kuitenkin noi yli viiden reissu tyypit on varmasti todella marginaalinen ryhmä. Ja sitten kun otetaan huomioon se että tähän ylenmääräisen TURHAAN päätökseen tehdään vielä POIKKEUKSIA, niin eihän tällä ole edes mitään pohjaa eikä vaikutuksia (no ehkä vaikutuksia on pariin tyyppin)?!!!
No mut hyvä että päätöksiä tehdään, joo... mitäpä väliä sillä onko niillä mitään reaalisia vaikutuksia..

Mirka

LainaaEn mie yleistänytkään kun kirjotin että usein eikä siis että kaikki  :),
mutta mutta... siltikin miusta alaikäraja olis ihan paikallaan.. ::)

Mä olisin kyllä kans alaikärajan kannalla... Kyllä se monasti noilla nuorilla kolleilla on sellasta kohellusta se armeija-aikakin, etten ihan heti päästäis alas  ::) Siellä nyt kuitenkin herkemmin joutuu siihen tositilanteeseen kuin täällä armahassa Suomen maassa.
Muuuutta, poikkeuksia toki on, ei sovi yleistää :)

KFOR 11/04-11/05

minni

Vielä näistä rajoituksista. Omalla kommentillani tarkoitin sitä, että kun valintakriteerit on kaikille täysin samat ja jos hakijan fyysinen ja psyykkinen kunto on kohdallaan, miksi pitäisi laittaa katto reissujen määrälle?

Kuitenkin on vain pienen pieni osa, jotka tekee useamman reissun. Suurin osa (en muista nyt mitään tilastotietoa) tekee vain yhden, maksimissaan kaksi reissua.

Enkä tarkoita, että kenenkään pitäisi tehdä jopa yli viisi reissua. En vain käsitä, miksi sitä rajoitetaan. Harvemmin kuitenkaan ne monta monta reissua tehneet vie ekakertalaisen paikan, vaan täyttävät ehkä niitä hommia, joissa vaaditaan tietynlaista kokemusta...

Ja ikäasioistakin vielä...henkilökohtaisesti ajattelen, ettei ylä/alaikärajaa tarvita, jos kaikki muut kriteerit täyttyy. Ihan samalla tavalla ne nuoretkin siellä pärjää kuin vanhemmatkin. Poikkeuksia on aina...

Harvempi kuitenkaan lähtee sinne enää eläkeiässä ja vastaavasti nuoret hakijat on jo koulutuksen saaneita...

Tulipahan mutistua, vaikka asia ei juuri minua kosketa...  ;D

minni

Niinpä.  ;) Mutta meidän naisten tehtävä on sekaantua joka asiaan. Etenkin sellaisiin, jotka ei meille kuulu.  :P Tämä tietysti kuuluu...

zatu

Lainaus käyttäjältä: IceQueen - 22/03/2005, 10:26:14
Lainaa
niin ja mitä tulee näihin valmiusjoukkokoulutettuihin, niin ne pojat ovat usein aivan liian nuoria tuonne..
Ei sovi yleistää... Oma mies oli 20 v räppärikoulutuksen saanut ja armeijasta kotiutunut vajaa vuos ennen lähtöä. kun sinne lähti, ja kyllä siellä tuntui enemmän ne töppäilevän, joilla ikää oli enemmän  (tyyliin päälle 25)...

Ei se sählääminen varmaan ikää katso. ;) Mutta mitä nuorempaa porukkaa, sitä enemmän joukossa on kakaroita (joista siitä sitten jossain vaiheessa kasvaa miehiä  ::)). Ja tällä siis en tarkoittanut sinun miestäsi! Elämänkokemuksestakaan ei liene haittaa rauhanturvaamisen kaltaisissa töissä...

Ja tuosta "viiden kerran säännöstä"... Kyllä minunkin mielestäni soveltuvuuden ja ammattitaidon pitäisi ratkaista. Niin kuin moneen kertaan on toistettu  ;), rauhanturvaaminen ei ole kenenkään erityisoikeus. Ei siis varmaankaan myös niiden uusien, joiden kovasti tekee mieli päästä reissuun. ::)
-memento vivere-