Päävalikko

Ihmeellinen suomen kieli

Aloittaja yama, 18/06/2006, 21:41:43

« edellinen - seuraava »

yama

Tuli tuosta vihta/vasta jutusta mieleen! Mitäpäs teidän mielestä tuima on? Suolasta vai suolatonta! :) Miusta se on ehdottomasti suolatonta.  :D

Katja

Lainaus käyttäjältä: yama66 - 18/06/2006, 21:41:43
Tuli tuosta vihta/vasta jutusta mieleen! Mitäpäs teidän mielestä tuima on? Suolasta vai suolatonta! :) Miusta se on ehdottomasti suolatonta.  :D

Pienempänä ajattelin, et se ois suolasta tai polttavaa.. Mut joku mummo tais kerran sanoo, et onpa ruoka tuimaa pitää laittaa lisää suolaa. Siitä kai sit omaksuin, et se on suolatonta.  :)

Marge

Joku ihminen voi näyttää tuimalta, siis olla tuima ilme, muttei se kyllä mitenkään voi liittyä suolaiseen/suolattomaan ruokaan...  ???
Fear never fixed anything.

KooKoo

Lainaus käyttäjältä: Marge - 18/06/2006, 21:49:30

Joku ihminen voi näyttää tuimalta, siis olla tuima ilme, muttei se kyllä mitenkään voi liittyä suolaiseen/suolattomaan ruokaan...  ???

Samat sanat!

point

Sen verran on tuota hämäläistä verta suonissa (puolet), että tuimasta ruuasta puhuttaessa tarkoitan liian suolaista ruokaa.  :D

Outi

Mä en osaa yhdistää millään tavalla ruokaa ja tuima-sanaa toisiinsa  ???

myy79

Suolatonta..  :D Sekä mun kotipaikkakunnan läheisyydessä että täällä kainuussa tuima tarkoittaa suolatonta..

mitäs teidän mielestänne tarkoittaa, kun ihmisestä sanotaan, että on tolkku?? ;D

point

Lainaus käyttäjältä: Myy - 18/06/2006, 22:03:04
mitäs teidän mielestänne tarkoittaa, kun ihmisestä sanotaan, että on tolkku?? ;D
Täällä päin sanotaan, et joku on ihan tolkuton eli järjetön eli eikös tuo tolkku oo silloin järkevä ihminen.  :P

Taru

Teinpä tämmöisen jutun, koska mulla ainakin riittää ihmeteltävää suomen kielessä ;D Herättää aina hilpeyttä, kun taivutatte sanaa minä mie-miuta ;D
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä. -Antoine de Saint-Exupéry

Marge

Lainaus käyttäjältä: Taru - 18/06/2006, 22:09:20
Herättää aina hilpeyttä, kun taivutatte sanaa minä mie-miuta ;D

Juu, kuulostaa ihan kissalta  ;D
Fear never fixed anything.