Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 28/03/2024, 11:09:09

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Mökkeilyä  (Luettu 78490 kertaa)

Poissa Taru

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5647
  • Iloinen ex-leski
Re: Mökkeilyä
« Vastaus #10 : 06/05/2005, 13:20:05 »
Mitäs mieltä olette, onko mökki mökki jos siellä on hanavesi ja sisävessa? Itse pidän kyllä Töjbyn mökkiä enemmän mökkinä, se kun on keskellä metsää, siellä kun ulkohuussi ja lepakoita ullakolla ;D Sahiksen mökki on semmonen mukavuusmökki.. Mutta kerrostalossa asuvalle koiranomistajalle on ihana päästä ihan mihin vain, missä on oma piha ja oma rauha!
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä. -Antoine de Saint-Exupéry

minttukoo

  • Vieras
Re: Mökkeilyä
« Vastaus #11 : 06/05/2005, 13:27:00 »
Mitäs mieltä olette, onko mökki mökki jos siellä on hanavesi ja sisävessa? Itse pidän kyllä Töjbyn mökkiä enemmän mökkinä, se kun on keskellä metsää, siellä kun ulkohuussi ja lepakoita ullakolla ;D Sahiksen mökki on semmonen mukavuusmökki.. Mutta kerrostalossa asuvalle koiranomistajalle on ihana päästä ihan mihin vain, missä on oma piha ja oma rauha!

Meillä oli minun lapsuudessa mökki ilman mukavuuksia, eli ulkohuussi ja systeemit. Mutta nyt on kai jo tottunut niin hyvään, että pitää pikkasen aikaa suostutella, että lähen sellaseen mökkiin. :) Eli hanavesi, sisävessa ja sähköt kiitos :)

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Mökkeilyä
« Vastaus #12 : 06/05/2005, 13:34:27 »
Toi mökki, jolla me käydään, on tosiaan mummonmökki, eli ei tuu juoksevaa vettä ja ulkohuussia käytetään. ;D Siis se, jos mikä on mökki elämää! Saunassakin padassa lämmitetään vesi, joka kannetaan järvestä. Juomavesi haetaan Sampan tätien tai setien luota (kaikki hänen sukulaisensa kun asuu ihan siinä lähistöllä).

Siellä, jos missä saa oikein rentoutua... Sähkö sinne tulee sentään, mutta mun mielestä se sallitaan! ;)
Ad astra per aspera!




Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Mökkeilyä
« Vastaus #13 : 06/05/2005, 15:14:15 »
Meillä on molempien suvuilla mökit. Toinen on mun isoisän mökki, joka on ihan lähellä Porissa, Viasvedellä meren rannalla. Tää mökki on vähän sellanen unohdusmökki, kukaan ei siellä oikein käy :-\
Papan suvun mökki on pohjosessa ja on ahkerasti koko suvun käytössä, sinne mekin jossain vaiheessa suunnataan, jos ei juhannukseksi suvun sekaan, niin sitten joskus myöhemmin :) Pappa oli siellä viimeksi syksyllä kavereittensa kanssa, kun ovat kovia mettämiehiä ;)


KFOR 11/04-11/05

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Mökkeilyä
« Vastaus #14 : 06/05/2005, 20:17:46 »
Niin, en ainakaan tällaista aihetta löytänyt, ja sehän on suuri vääryys, kun suomalaisista on kyse 8) Eli mökkihöperöt, ilmoittautukaa!

Meillä on molempien vanhemmilla mökki, toinen Sahalahdella, eli siis Kangasalla ja toinen Töjbyssä, Närpiössä. Me oltiin vuorokausi nyt mökillä tuossa Sahalahdella, mulla on ollut jo pitemmän aikaa kova hinku sinne.. Grillattiin, pidettiin kisastudiota ja apinat painoi pihalla ihan onnessaan. Mun mielestä mökillä on sateellakin ihan kiva olla, kun ei tarvi lähteä lenkittämään tyttöjä, vaan ne saa loikkia pihassa.. Tuntuu, että mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän sinne mökille tekee mieli! :D

Täällä ilmoittautuu yksi aivan ehdoton mökkihöperö!! ;D ;D
Taru, meikäläisen vanhempien mökki on aika lähellä teidän porukoitten mökkiä!! "Meidän" mökki on myös Närpiön kunnan rajojen sisäpuolella, pienessä kylässä meren rannalla!
Porukat ei liioin oleskele siellä, joten minä ja rakas avoni ollaan aika ahkerasti käytetty sitä mökkiä.....

Tämän mökin lisäksi minulla ja kullallani on suht. uus mökki aivan "puskassa" ;) Lapissa...
Se on todellinen erämaa-kämppä, joten siellä saa todellakin nauttia luonnon rauhallisuudesta ja siitä että saa olla aivan kahdestaan vaan ilman että kukaan pääsee häiritsee, sillä puhelimet eivät edes pelaa siellä :D

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Mökkeilyä
« Vastaus #15 : 06/05/2005, 20:52:59 »


Missäs päin Lapin puskia tämä on?

Täällä tunnustautuu yksi lappihöperö  ;D

Tää on TODELLAKIN puskassa, et edes uskokaan kun sitä kerron ;)
Lemmenjoen kansallispuistossa!! 
Siellähän ei oikeesti saa rakentaa, mutta kun on sellaisen kullankaivuu-oikeuden ostanut ja sitten rakennuslupahakemuksessa kirjoittaa että työmaa-asunto niin ;) ;D
Joten kun tälle mökille pitää päästä niin ekaks ajetaan hemmetin pitkää matkaa, sitten körötellään jokiveneellä sellainen kahden tunnin matkaa ja sit kävellään vähän yli kymmenen kilsaa, ja kivaa on ;D

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Mökkeilyä
« Vastaus #16 : 06/05/2005, 21:07:17 »

No poikkeaa hieman meidän suunnasta, mutta voih!
..tahtoo lappiin!  :-\

Missäpäin teillä on mökki?
Minäkin tunnen kyllä pientä kaipuuta sinne, mutta nyt kun kulta päätti viettää kokonaista vuotta tuoll alhaalla, niin eipäs päästä Lappiin kuin kerran tänä kesänä...
Mutta silloin vietetäänkin mussukan kolkytvuotis-synttäreitä siell....

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Mökkeilyä
« Vastaus #17 : 12/05/2005, 23:40:31 »
Mitäs mieltä olette, onko mökki mökki jos siellä on hanavesi ja sisävessa?

No, miten sen nyt ottaa. Vaikka olen mukavuudenhaluinen noin yleensä, mökillä tietty askeettisuus luo tunnelmaa. Telkkaria ei nyt ainakaan saa olla. ;D
-memento vivere-

anneholmberg

  • Vieras
Re: Mökkeilyä
« Vastaus #18 : 13/05/2005, 19:42:57 »
Mitäs mieltä olette, onko mökki mökki jos siellä on hanavesi ja sisävessa?

Mökillä ei tarvi olla sisävessaa eikä hanavettä. Meillä on mökki (=lue miehen porukoilla) tossa 30km päässä Treelta ja siellä on ulkovessa ja omasta kaivosta pumpataan vesi. Se on mun mielestä ihanaa ku mökillä elämä on erinlaista kuin täällä kaupungissa, saa vähä nähä vaivaa esim. ku pitää tiskata!  ;D

Tokihan on uusia mökkejä missä on kaikki mukavuudet, mutta sitten ne ei ole enää mökkejä vaan ne ovat huviloita! :D

Parasta tossa mökissä on, et siellä on maailman paras rantasauna jossa on semmonen kertalämmitteinen puukiuas ja aivan mahtavat löylyt!! Huomenna ois tarkoitus päästä ekaa kertaa tänä vuonna sinne saunomaan, ihan innolla odotan...

point

  • Vieras
Re: Mökkeilyä
« Vastaus #19 : 13/05/2005, 20:35:45 »
Appivanhempani lahjoittivat reilu kymmenen vuotta sitten oman mökkinsä puoliksi pojilleen. Mökki on ihanan lähellä (8km) ja siellä tulee kesällä käytyä ihan vaan vaikka saunomassa.
Ainut negatiivinen asia tuossa yhteisomistuksessa on, et miehen veli on nyt kahtena kesänä ilmoitusluonteisena asiana sanonut mökillemuuttopäivänä, että hän asuu siellä pari kuukautta. Kyllä sitä saunomaan sinne voi mennä silloinkin, mutta varmasti tullaan kotiin yöksi, vaikka joskus olisi ihan kiva viettää aikaa myös siellä.

Mökillä meillä on sähköt ja hanasta tulee vain järvivettä, joten ruokavesi pumpataan kaivosta. Joitakin ylellisyyksiä olemme pikkuhiljaa ostaneet, kuten pöytämallinen astianpesukone. Mikään ei ole niin inhaa kuin pestä mökillä astioita. Saunaankin tulee suihkuun ihan kylmä järvivesi, joten onhan se mukavuus sekin, kun ei tarvi pataan kantaa vettä.

Toivottavasti tulevana kesänä ilmat suosii mökillä löhöilyä.