Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 29/03/2024, 00:19:11

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Tatuoinnit  (Luettu 121849 kertaa)

Poissa susakaro

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13668
  • Muinaisjäännös
Re: Tatuoinnit
« Vastaus #10 : 30/06/2005, 15:11:08 »
Minulla ei itsellä ole tatuointia. T:llä on toises olkapäässä värillinen kotka ja selässä tribaalia melko paljon. Minä ota jos innostun niin köynnöksen pikkusormeen  ;D

Kisu

  • Vieras
Re: Tatuoinnit
« Vastaus #11 : 30/06/2005, 15:16:07 »
Tatuointia ottaessa kannattaa tosiaan satsata laatuun.. Ei ole pitkä aika kun potilaaksi tuli henkilö joka oli saanut hepatiittitartunnan festareilla otetusta tatuoinnista (ilmeisesti EI ollut suomalainen tatuoija). Eli itse ainakin maksaisin hieman enemmän kunnon paikassa tehdystä tatuoinnista (steriileillä neuloilla) kuin halvalla jossain epämääräisessä paikassa.. Toki laadunvalvonta on tuollakin alalla lisääntynyt viime vuosina tatuointien yleistyttyä.

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Tatuoinnit
« Vastaus #12 : 30/06/2005, 15:25:57 »
Tatuointia ottaessa kannattaa tosiaan satsata laatuun.. Ei ole pitkä aika kun potilaaksi tuli henkilö joka oli saanut hepatiittitartunnan festareilla otetusta tatuoinnista (ilmeisesti EI ollut suomalainen tatuoija). Eli itse ainakin maksaisin hieman enemmän kunnon paikassa tehdystä tatuoinnista (steriileillä neuloilla) kuin halvalla jossain epämääräisessä paikassa.. Toki laadunvalvonta on tuollakin alalla lisääntynyt viime vuosina tatuointien yleistyttyä.

Sehän on itsestään selvää että ei anna kenen tahansa tatuoida ainakaan minut, ja laadusta pitää aina olla valmis maksamaan!

Tietääkö kukaan onko jotain "todistuksia" tai lupia tai jotain mistä vois tietää että on "kunnon" tatuoija ??? ::)

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Tatuoinnit
« Vastaus #13 : 30/06/2005, 15:27:02 »
Tatuointia ottaessa kannattaa tosiaan satsata laatuun.. Ei ole pitkä aika kun potilaaksi tuli henkilö joka oli saanut hepatiittitartunnan festareilla otetusta tatuoinnista (ilmeisesti EI ollut suomalainen tatuoija). Eli itse ainakin maksaisin hieman enemmän kunnon paikassa tehdystä tatuoinnista (steriileillä neuloilla) kuin halvalla jossain epämääräisessä paikassa.. Toki laadunvalvonta on tuollakin alalla lisääntynyt viime vuosina tatuointien yleistyttyä.

Juu, tämä on kyllä tärkeä huomioitava pointti.
Mulle ei tulis mieleenkään mennä festareilta ottamaan lävistystä tai tatuointia, vaikka ainakin tatuointien tekeminen on vissiin nykyään jo täysin kielletty ???
Virallisessa liikkeessä käyn ehdottomasti, vaikka kuinka kaverilta olen kuullut pimeistä tatuoijista, jotka tekevät loistojälkeä himpun halvemmalla, niin minä kyllä maksan täyden hinnan mielelläni :)
Onhan nuo tauointiliikkeet aina vähän sellasia synkkiä ja... miten sen nyt selittäis... no sellasia "hämäriä" paikkoja, mutta oikeat liikkeet nyt ainakin yleisesti puhelinluettelosta löytyvät ja jos ei muuten niin yritysrekisteristä :) www.ytj.fi
Onpahan sitten ainakin joku "virallinen paikka" jota syyttää, jos taudin saa ;) No, ei kai, mutta ihan tosissaan, minäkin kyllä suosittelen suosimaan ihan virallisia tatuointiliikkeitä, ei mitään tutuntutuntuttuja, jotka pimeästi tekevät kuvia.


KFOR 11/04-11/05

Poissa Tara

  • Ylläpidon oikea käsi
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *****
  • Viestejä: 8125
  • Camp Koti KFOR 04/03-04/04, ISAF 08/07-08/08
Re: Tatuoinnit
« Vastaus #14 : 30/06/2005, 15:44:54 »
Hinnoista. Mun tatskat on otettu jo vuonna 1999 eli markka-aikana. Toinen maksoi 900mk ja toinen 700mk. En vaan muista kummin päin.
Kalliitahan tatuoinnit on. Mutta ei siitä tosiaan tarvitse maksaa kuin sen kerran se iso hinta ja sitten joskus vuosien päästä ehkä vähän vahvistella värejä.

Poissa Tara

  • Ylläpidon oikea käsi
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *****
  • Viestejä: 8125
  • Camp Koti KFOR 04/03-04/04, ISAF 08/07-08/08
Re: Tatuoinnit
« Vastaus #15 : 30/06/2005, 15:48:26 »
Tuolta voi lähteä liikkeelle:

http://www.finnishtattoo.com/

Ja jos jotakuta kiinnostaa, niin mulla pitäisi olla vielä tallessa isot pinot ulkomaalaisia laadukkaita tatskalehtiä. Siis lehtiä, joissa artikkeleita sekä sivukaupalla malleja.

Poissa Marge

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12620
    • KFOR 4/04-5/05
Re: Tatuoinnit
« Vastaus #16 : 30/06/2005, 15:51:26 »
Mulla on yks kuva, oikeassa lapaluussa värillinen delfiini. On muuten Samuli Edelmannilla melkein sama kuva  :D Lapaluuhun otin siks, että se ei oo mikään arka kohta, ja saa piiloon jos haluaa. Kuvan otin -97 Hämeenlinnassa tatskaliikkeessä. Muistaisin, että hinta oli ab. 400 mk, kuva on n. 10 cm korkea. Oikein hyvää työtä eikä kertaakaan oo kaduttanut :)

Miehellä on veriryhmä tatuoituna jomman kumman (ei pysty näin kuuden vuoden jälkeen muistaan  ;D) kainalon alle. Otti sen ekalla rt-reissulla, muistaakseni Unkarissa, kännipäissään jossain hämyisessä mestassa...  :o

Joskus ollaan mietitty, että voitais molemmat ottaa pieni leppäKERTUN kuva, vaikka peukalon-etusormen väliin käveleen  :) Toteuttamatta vielä.
Fear never fixed anything.

Poissa Tara

  • Ylläpidon oikea käsi
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *****
  • Viestejä: 8125
  • Camp Koti KFOR 04/03-04/04, ISAF 08/07-08/08
Re: Tatuoinnit
« Vastaus #17 : 30/06/2005, 15:51:49 »
Tamperelainen arvostusta kerännyt liike

http://www.putkatattoos.com/

"Tule sinäkin Putkaan hakattavaksi"

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Tatuoinnit
« Vastaus #18 : 30/06/2005, 15:54:30 »
Tuolta voi lähteä liikkeelle:

http://www.finnishtattoo.com/

Ja jos jotakuta kiinnostaa, niin mulla pitäisi olla vielä tallessa isot pinot ulkomaalaisia laadukkaita tatskalehtiä. Siis lehtiä, joissa artikkeleita sekä sivukaupalla malleja.

Kiitos linkistä Tara, kävin yhtäkkiä vilkaisemass niitä sivuja ja pistin linkin myös jemmaan tulevaisuutta varten.... Ehkä minäkin joskus sitten saan kerättyä tarpeeks rohkeutta ;)

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Tatuoinnit
« Vastaus #19 : 30/06/2005, 15:57:27 »
Tuolta voi lähteä liikkeelle:

http://www.finnishtattoo.com/

Pitää muistaa, ettei kaikkia virallisia liikkeitä löydy näiltä listoilta, tämä on vain yksi yhdistys, mutta näyttää hyvältä :)
Se, jos liikettä ei löydy tuolta suht lyhyeltä listalta, ei tarkoita sitä, etteikö siihen voisi luottaa... Mutta hyvä paikka lähteä liikkeelle :)


http://www.hel.fi/ymk/lomakkeet/ohjeet/yty/kaunhoit-tatuointi.pdf


KFOR 11/04-11/05