Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 11/05/2024, 18:54:21

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: EU:n nopean toiminnan joukot  (Luettu 63487 kertaa)

Poissa soila

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5623
  • KFOR 05 :D
Re: EU:n nopean toiminnan joukot
« Vastaus #60 : 13/01/2006, 22:36:52 »
Uaah, tänään rupes mies muka tosissaan puhumaan tuosta! :o

Mä en ala! >:(
Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away.


Minsku

  • Vieras
Re: EU:n nopean toiminnan joukot
« Vastaus #61 : 31/01/2006, 20:45:10 »
Ja mun mies kans!  >:(

Vastahan se kotiutu reilu vuosi sitten Kosovosta vuoden reissulta. Kotiutumisen jälkeen oli puhetta, ettei nyt ainakaan muutamaan vuoteen lähtis minnekään. Ja nyt jo laittamassa papereita EU:n joukkoihin. Mikä piru noita äijiä tonne vetää!!?  :(

Mä oon hirveen kahden vaiheilla oman suhtautumiseni kanssa. Toisaalta haluisin kieltää siltä koko jutun, mutta toisaalta en voi estää toista toteuttamasta omia haaveitaan. Niinpä en ole vielä juurikaan kommentoinut asiaa puoleen tai toiseen.

No, mä luotan siihen, että palkkaus ym. vielä avoimet asiat eivät vastaa toiveita ja into hiipuu sen myötä. Tai ettei sitä yksinkertaisesti vaan valita. Äh! Tää ei oo ollenkaan kivaa!!  :-\ >:( :(

 

Poissa Katja

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 6745
Re: EU:n nopean toiminnan joukot
« Vastaus #62 : 31/01/2006, 21:29:27 »
On se kumma! Just kullan kans juttelin.. Oli joku äijä käyny ihan Kosovossa asti kertomassa näistä joukoista! Sitä kun kai Kosovosta vähentäävät faittereita, et ei niitä sit oo liikaa ulkomailla, kun nopean toiminnan joukot menee.. Taijotainsinnepäin  ::)  Sit kai just se mun miehen "osasto" (tai mikä lienee onkaan) lopetetaan.. Eli joutuuvat toukokuussa siirtymään varmaan uusiin tehtäviin.. Yrittivät siis rekrytoida heitä, et ei tarviis vaihtaa paikkaa.

Ihan niinku ei riittäs tuo vuos tuolla.. Onneks ei mun kulta lämmenny.. ainakaan vielä, kun on nuo kaikki etuudet ym. vielä niin auki.  ::)

(on hieman vaikee yrittää kirjottaa asiasta, mistä ei itekkään paljoo tiedä, mut yritin kumminkii  ;D)

fasu

  • Vieras
Re: EU:n nopean toiminnan joukot
« Vastaus #63 : 02/02/2006, 23:28:54 »
Bosnia ajetaan alas liki pitäen kokonaan 06 lopussa, 50% mahdollisuus vuoden jatkolle. Kosovoa ajetaan alas. Afganistania ehkä lisätään, mutta tulevaisuus on noissa EU:n nopeissa joukoissa. Eli jos vielä haluatte sormuksia ja autoja, niin siihen on vielä hetken mahdollisuus.

Jossain vaiheessa jonkun muijaa lohdutellaan täällä varmasti siitä, että mies kuoli tulitaistelussa. Toivottavasti näin ei käy, tai siihen menee vuosia.


Poissa Tara

  • Ylläpidon oikea käsi
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *****
  • Viestejä: 8125
  • Camp Koti KFOR 04/03-04/04, ISAF 08/07-08/08
Re: EU:n nopean toiminnan joukot
« Vastaus #64 : 03/02/2006, 09:11:41 »
Jossain vaiheessa jonkun muijaa lohdutellaan täällä varmasti siitä, että mies kuoli tulitaistelussa. Toivottavasti näin ei käy, tai siihen menee vuosia.

Jospa fasu nyt pysyisi vähän enemmän faktapitoisissa jutuissa tästä lähtien.

Poissa Ville

  • Hang-around-jäsen
  • Paatunut Koditar
  • *
  • Viestejä: 940
  • järjestöpäällikkö
Re: EU:n nopean toiminnan joukot
« Vastaus #65 : 03/02/2006, 10:38:03 »
Bosnia ajetaan alas liki pitäen kokonaan 06 lopussa, 50% mahdollisuus vuoden jatkolle. Kosovoa ajetaan alas. Afganistania ehkä lisätään, mutta tulevaisuus on noissa EU:n nopeissa joukoissa. Eli jos vielä haluatte sormuksia ja autoja, niin siihen on vielä hetken mahdollisuus.

Höpö höpö!

Tuo nopean toiminnanjoukoissa huseeraaminen ei ole jatkuvaa puuhaa. Sehän iskee Suomelle vain muutaman vuoden välein aina puoleksi vuodeksi. Siis valmiudessaolo. Varmasti aina ei edes reissuun edes lähdetä.

Perinteistä rauhanturvaamista nuo nopeat Jouko-pojat eivät siis missään nimessä korvaa.

Rauhanturvaoperaatioilla on yleensä kolme vaihetta alkuosa, keskiosa ja loppuosa. Nuo Bosnian ja Kosovon operaatiot alkavat melko tukevasti olemaan ainakin jo siellä keskiosansa loppupuolella. Niistä pudotetaan vahvuutta koska rauhanturvaajia ei enää tarvita kyseisillä alueilla niin paljoa.

Nyt alkaa vanhojen merkkien mukaan olemaan suomalaisessa rauhanturvaamisessa taas sellainen vaihe, että ruvetaan etsimään uutta operaatiota mihin Suomi voisi osallistua.

Mielestäni on erittäin hyvä, että rauhanturvaajia lähetetään sellaisille alueille missä rauhaa pitää turvata ja turvaajia tarvitaan.

Rauha tarvitsee tekijänsä - Suomen Rauhanturvaajaliitto ry

Poissa susakaro

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13668
  • Muinaisjäännös
Re: EU:n nopean toiminnan joukot
« Vastaus #66 : 05/02/2006, 10:51:40 »
Jossain vaiheessa jonkun muijaa lohdutellaan täällä varmasti siitä, että mies kuoli tulitaistelussa. Toivottavasti näin ei käy, tai siihen menee vuosia.


nooh  >:(
varmasti lohdutellaan jos näin käy, mutta eipäs maalailla piruja tarpeettomille seinille  >:(

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: EU:n nopean toiminnan joukot
« Vastaus #67 : 22/02/2006, 17:37:59 »
No, onkos kelleen kutsuja tullut?
Ad astra per aspera!




Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: EU:n nopean toiminnan joukot
« Vastaus #68 : 23/02/2006, 13:25:27 »
Ja kuinka moni mahtoi laittaa sen hakemuksen, eikä vain puhua siitä? ???
-memento vivere-

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: EU:n nopean toiminnan joukot
« Vastaus #69 : 23/02/2006, 14:04:18 »
Ja kuinka moni mahtoi laittaa sen hakemuksen, eikä vain puhua siitä? ???

Onneks M ei puhunut siitä eikä sitten myöskään laittanut hakemusta menee :)
RT-reissuun saa lähteä koska vaan, mutta minä haluan nähdä miten nuo nopean toiminnan joukot toimii käytännössä ennen kuin ihan vapaa-ehtoisesti päästän kultani sellaiselle missiolle. Tällä tarkoitan siis sitä että haluan kuulla/lukea miten suomalaisten eka tuollainen keikka on mennyt ja mitä käytännössä tekevät ::)