Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 29/03/2024, 00:18:12

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Jos saisitte päättää  (Luettu 21957 kertaa)

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Jos saisitte päättää
« Vastaus #10 : 10/02/2006, 08:07:50 »
Olin ihan tyytyväinen että kultsi oli Kosovossa tämän hänen ensimäisellä rt-keikalla, sillä en ikinä tuntenut mitään syytä pelätä hänen puolestaan, lomat pyöri hyvin ja posti-ja puhelinyhteyksissä ei ollut pahempia ongelmia :)

Mutta toisaalta jos hän lähtisi toiselle reissulle niin toivoisin että hän pääsisi muualle kuin Kosovoon, sillä hän itse ainakin silloin haluaisi jonnekin muualle missä olisi hieman enemmän toimintaa...

Poissa mami

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4801
  • UNPREDEP 97-98, KFOR 99-00, KFOR 02-03, EUFOR 05
Re: Jos saisitte päättää
« Vastaus #11 : 10/02/2006, 08:39:30 »
Makedonia, Kosovo ja Bosnia on koettu leskenä, joista Kosovon aloitus ehdottomasti "hankalin" näin lesken näkökulmasta. Olosuhteet siellä silloin oli ihan erilaiset kuin nykyään.

Jos nyt saisi valita mihin mieheni lähtisi, niin kyllä se olisi tuo Bosnia  ;) Tosin tiedän että jos ja kun Afrikkaan tulee missio niin se kiinnostaa isäntää kovasti  :D

Punapihlaja

  • Vieras
Re: Jos saisitte päättää
« Vastaus #12 : 10/02/2006, 14:40:34 »
Libanon, Bosnia ja Kosovon Makedonian huoltotukikohta koettu leskenä. Ennen lapsen syntymää olisin liputtanut A-maan puolesta. Nyt en tiedä. Olishan se uusi haaste. K-maassa voisi olla liian tylsää, vaikka lomavälit perheelliselle paremmat. No, tuskinpa tuo mies enää reissuun lähtee. Lupa irtoais multa, muttei työnantajalta, vaikka niillähän ei pitäis olla nokan koputtamista reissuun lähtöön.


Poissa myy79

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13143
    • 04/04-05/05 Kosovo
Re: Jos saisitte päättää
« Vastaus #13 : 10/02/2006, 17:13:33 »
kosovo on nähty, puol vuotta olis kuulemma riittäny...  ::) mut B-maa vois mennä seuraavalla reissulla, A-maahan en päästäis, ei tosin lähtiskään...  :P  tosin saa nyt sit nähä mikä maa se sit olis, kun seuraavalle hakee...  8)





Poissa Pipsa

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5926
  • ISAF
Re: Jos saisitte päättää
« Vastaus #14 : 10/02/2006, 19:36:33 »
Alkuun ajattelin että olis jollain tavalla helpompaa, jos mies lähtisi  K tai B maahan. Jotenkin turvallisemman tuntuisia paikkoja kuin A maa... Mutta olen kyllä miehestäni ylpeä kun on nytten A maassa.  :P
Toki olen huolissani ja välillä liikaakin ehkä...  ::)

Hanna

  • Vieras
Re: Jos saisitte päättää
« Vastaus #15 : 10/02/2006, 22:23:27 »
Olen ihan tyytyväinen, että mies lähti Kosovoon, ja on kyllä itsekin tykännyt. Bosniaan ei olisi mies itse tykännyt lähteä ja Afganista taas minä en välttämättä olisi ollut niin innoissani.

Poissa kasu

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3806
  • ota suklaakeksi, se helpottaa - tenavat
Re: Jos saisitte päättää
« Vastaus #16 : 11/02/2006, 16:30:00 »
hassua.

 Mie en oo osannu aatella tätä missiota tuolta kannalta, haluuntonne/enhaluutonne, en oo osannu aatella sitä matkailu/elämyskohteena, vaan enemmänkin ideologisena valintana jossa omat hingut (reissuunlähtemistä lukuunottamatta) laitetaan narikkaan jotta toisilla olis joskus paremmin...

Eli menköön minne  veri vetää ja niiin monta kertaa ku haluaa. Ihan sama mulle. Menee se kuitenkin. On aina menny ja tulee menemään niin kauan ku pääsee ja hyvä niin.

kasu 75

point

  • Vieras
Re: Jos saisitte päättää
« Vastaus #17 : 11/02/2006, 17:22:20 »
Ei oo Libanonin voittanutta. Eiköhän sinne suomalaisetkin pääse uudemman kerran, kun näyttää toi Lähi-idän tilanne muuttuvan päivä päivältä tulisemmaksi. Suomalaisia sotilastarkkailijoitahan siellä on vieläkin.

perheelläkin mahdollisuus päästä mukaan  8)

Poissa rumin,mies syvästä etelästä

  • Hang-around-jäsen
  • Addikti-Koditar
  • *
  • Viestejä: 1908
  • UNIFIL 1987-1988 2Jk 9-51 Voimakone
Re: Jos saisitte päättää
« Vastaus #18 : 11/02/2006, 17:30:12 »
Katselin tässä jo lentojen hintoja?
Voi olla että asia on niin.sillä harvoin asia ei ole millään lailla

Poissa Hämis36

  • Hang-around-jäsen
  • Leskirukka
  • *
  • Viestejä: 92
    • Hölkkäri on web
Re: Jos saisitte päättää
« Vastaus #19 : 11/02/2006, 19:57:57 »
Kuinka paljon vaikuttaa maantieteellinen etäisyys? Kosovo/Bosnia lähelllä, A-maa hieman kauempana. Mitä jos firma päättäisi lähettää joukkoja vaikka Haitille?