Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 28/03/2024, 13:16:16

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Jos saisitte päättää  (Luettu 21940 kertaa)

Poissa Hämis36

  • Hang-around-jäsen
  • Leskirukka
  • *
  • Viestejä: 92
    • Hölkkäri on web
Jos saisitte päättää
« : 09/02/2006, 19:10:03 »
Jos olisitte päättämässä mihin operaatioon lähettäisitte miehistöä niin mille keikalle lähettäisitte miehenne  K-, A- vai B-maahan?

Oletteko te tyytyväisiä siihen minnepäin miehenne  ovat lähteneet ja koetteko olevanne premmassa/huonomassa asemassa ( RT-lesken asemassa) kun verrataan näitä operaatioita?

Kisu

  • Vieras
Re: Jos saisitte päättää
« Vastaus #1 : 09/02/2006, 19:28:44 »
Miulle oli oikeastaan ihan sama missä se mies on. Ikävä oli joka tapauksessa ja pelätäkin ehdin (vaikka syytä ei olisi ollutkaan, pelko ei kuitenkaan aina nujerru järjellä). Onnellinen kumminkin olin siitä, että siellä oli silloin suht rauhallista olosuhteisiin nähden.

Ehkä kuitenkin pidin kosovoa ja ko. leiriä suht turvallisena paikkana. Apua sain siihen juuri asiallisella faktatiedolla mitä mies pystyi kertomaan. Tietenkään ei operatiivisia tms. salaisuuksia puhuttu kotonakaan, vaan nimenomaan sitä millaista ylipäätään siellä on. Hän oli töissä, vaikkakin kaukana kotoa.

Enäähän miun ei tarvitse moisia miettiäkään.. :)

Poissa Maya

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7390
  • KFOR 11/05-11/06
Re: Jos saisitte päättää
« Vastaus #2 : 09/02/2006, 19:47:02 »
No tuo Kosovo on sellainen paikka että koen että turvllisuuden puolesta ei tarvi pelätä sen enempää kuin täällä kotonakaan ja tosiaan kun lomat ja kaikki muutkin pyörii melkein kellon tarkkuudella, joten se on kai näin kotona olevan kannalta se paras paikka, mutta jos ajattelee just sitä turvaajaa ja sitä sen työtä ja noita operatiivisia asioita niin kyllähän A tai B vaihtoehto on varmasti parempi.

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Jos saisitte päättää
« Vastaus #3 : 09/02/2006, 19:47:52 »
No, minen kyllä lähettäs enää mihkään...  ;)

Mutta jos ois pakko, niin Kosovoon. :) Just siks, että lomat pyörii hyvin, on turvallista, ja tavallaan jo tuttu paikka.
Ad astra per aspera!




Ela

  • Vieras
Re: Jos saisitte päättää
« Vastaus #4 : 09/02/2006, 20:08:50 »
Jos minä saan päättää, tämä A-maan reissu on viimeinen!
Sikäli olen tyytyväinen, että hän on siellä, koska vaikka minulla itselläni on hieman huolekkaampi olo, niin tiedän että hän on mieluummin siellä kuin esim. Kosovossa, jossa on jo ollut. Ja minulle on nyt tärkeää, että hän on mieleisessään paikassa, koska luultavasti jää nämä rt-touhut häneltä tähän.
(Vähän harmittaa, kun ei saa niin helposti tuliaisia)  ;D

Poissa Heidi82

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4109
  • KFOR 05/05-05/06
Re: Jos saisitte päättää
« Vastaus #5 : 09/02/2006, 20:14:22 »
Mä oon kyllä onnellinen että kulta on kosovossa, ihan sen takia että siellä on rauhallisempaa ja ne lomatkin pyörii hyvin,mutta itehän kulta sen päättää mihin haluaa seuraavan kerran lähtä,jos nyt siis vielä haluu reissuun lähtä.Mulla tuskin siihen on paljoo sanomista ja kyllä sen päästän seuraavaan reissuun jos itse on sinne haluamassa.



Janica

  • Vieras
Re: Jos saisitte päättää
« Vastaus #6 : 09/02/2006, 20:24:41 »
Hmmm... Mies on sanonut, ettei K enää nappaa, kun sen on jo nähnyt. B voisi olla ehkä mun listallani muutenkin ekana, koska se on "tuntemattomampi". A ei sekään mahdottomuus olisi, mutta lomien kannalta B tai K olisi mukavampi. ;)

Ja jos autoa suunnittelis tuovansa..  :P

termari

  • Vieras
Re: Jos saisitte päättää
« Vastaus #7 : 09/02/2006, 20:42:50 »
vaikka ei nyt tällä hetkellä olekkaan mun mies (mut toivottavasti heti reissun jälkee on.. ::)), ni oon tosi onnellinen että on bosniassa eikä muualla. siellä on tuntunu sujuvan hyvin. ja enemmän pelottaa sen vapaa-ajan reissaamiset ku työn puitteissa tapahtuvat toimet. ;D

ymmärrän a-maassa olevien puolisoiden huolet..olisin ite ihan hukassa jos joku läheinen olis siellä. kun tiedotus on mitä on.. :(

Ela

  • Vieras
Re: Jos saisitte päättää
« Vastaus #8 : 09/02/2006, 20:44:21 »
Ei se tiedotus nyt niin huonoa ole!
Sorry, pakko puolustaa, kun mies on senpuolen hommissa...

Poissa Hansu

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5565
  • KFOR oli ja meni ;)
Re: Jos saisitte päättää
« Vastaus #9 : 09/02/2006, 20:56:38 »
Mä varmaan valitsisin sen, jossa olisi eniten oikeasti tekemistä miehen kannalta! Vähän A-maan tyylisillä lomaväleillä ollaan menty, se ei siis haittaisi...  ;)
Onhan toi A-maa tällä hetkellä hieman pelottava paikka, mutta ehkäpä sielläkin tasaantuu hetken päästä...