Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 14/05/2024, 01:45:21

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Maaseutu vai kaupunki?  (Luettu 69754 kertaa)

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #60 : 27/01/2006, 20:22:17 »
Mutta nyt haaveena olisi omakotitalo, iso pihapiiri, muksuilla tilaa leikkiä, koiria juoksemassa pihalla, ehkä hevonenkin...   :love10:
No mä en välitä noista koirista enkä hevosista, mutta onneksi tuo ensimmäinen on toteutumassa  :)

Eli se muksu? ;) :D ???
-memento vivere-

Poissa soila

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5623
  • KFOR 05 :D
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #61 : 27/01/2006, 21:26:14 »
Pimeys on talvisin hitusen kurjaa, mutta kaikkeen tottuu, ja toisaalta pimeessä ku ei oo mitään pelättävää..

Mä pelkään paljon enemmän kulkea missä tahansa valoissa kaupungissa yöllä, kun vaikka pilkkopimeässä tutuilla pikkuteillä maalla. Ihmiset on musta paljon pelottavampia kun mikään muu mitä pimeässä vois pelätä. Kummituksiin en usko, ja susiakaan ei oo näkynyt.  ;) Ja maalla ei oo niin todennäköisesti niitä pelottavia  ihmisiä, joten mitä sitä sitten pelkäämään. ;D
Oi voi, koskahan sitä vois muuttaa maalle taas... ::)
Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away.


Poissa Hämis36

  • Hang-around-jäsen
  • Leskirukka
  • *
  • Viestejä: 92
    • Hölkkäri on web
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #62 : 27/01/2006, 21:34:09 »
Kyllä Stadi on Stadi, eikä täältä tee mieli pois. Maaseudulla on mukava piipahtaa, mutta asuminen aiheuttaisi varmaan ihottumaa.

Poissa Marge

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12620
    • KFOR 4/04-5/05
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #63 : 27/01/2006, 21:48:44 »
Pimeys on talvisin hitusen kurjaa, mutta kaikkeen tottuu, ja toisaalta pimeessä ku ei oo mitään pelättävää..

;) Ja maalla ei oo niin todennäköisesti niitä pelottavia  ihmisiä, joten mitä sitä sitten pelkäämään. ;D


Ja vielä sekin, että maalla kaikki tuntee toisensa  ;D (Se nyt ei välttämättä aina ole hyvä asia  ::))
Fear never fixed anything.

Poissa Marge

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12620
    • KFOR 4/04-5/05
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #64 : 27/01/2006, 21:56:55 »
Minä oon kyllä sitä mieltä, et maalla ei mun asumisesta tulis mitään.. Tai tykkään maaseudusta ja olemisesta siellä, mut oon sen verran mukavuuden haluinen, et palvelut pitää olla lähellä. Esim. jos tulee mieleen et haluu leffaan, niin ei tarviis kovin pitkää matkaa ajaa ja kauppareissut ym.. Niin ja sit mua karmii se kun siellä on niin pirun pimeetä talvisin.. En oikeen tykkää pimeestä..  ::)  Kaupungissa oon asunukkii koko ikäni. Kesämökki voi sit olla maalla  ;D

Se on sitten eri asia, että kuinka maalla haluaa asua.
Mulle tämä kotikylä on ihan tarpeeks maalla, juuri sopivasti palveluita omassa kylässä ja lähimpään kaupunkiin reilu 10 km. Meillä on esim. oma uimahalli ja leffateatteri täällä vajaan 5000 asukkaan taajamassa  :) Onhan täälläkin nuo uudet asuinalueet tosi tiheään kaavoitettu, mutta muualta löytyy kyllä sitä omaa rauhaa ihan riittävästi. Not bad at all  :) Yhtään ei oo Vantaalle ikävä.
Fear never fixed anything.

Hanna

  • Vieras
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #65 : 30/01/2006, 18:25:10 »
Kyllä minä pysyn ihan kiltisti vaan täällä kaupungissa. Pakokauhu iskee, jos kauheesti viikonloppua kauempaa täytyy olla maalla. ;D

Ela

  • Vieras
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #66 : 31/01/2006, 11:26:23 »
Täytyy myöntää, että ainakin näin nuorempana haluan asua kaupungissa ja mahdollisimman keskustassa. On kiva käydä vanhempien luona (tällä hetkellä asuvat Enontekiöllä, sitä ennen Jäppilässä, molemmissa n. 2000 asukasta), mutta en kyllä kestäisi asua niin pienessä paikassa.  :D
Ehkä sitä vanhemmiten mieli muuttuu, mutta tällä hetkellä mukavuudenhalu ajaa surutta idyllin ohi!

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #67 : 31/01/2006, 12:03:58 »
Se on sitten eri asia, että kuinka maalla haluaa asua.
Mulle tämä kotikylä on ihan tarpeeks maalla, juuri sopivasti palveluita omassa kylässä ja lähimpään kaupunkiin reilu 10 km.

Minulle (tai siis meille) voisi olla hyvä vaihtoehto juuri tuollainen "aika pitkälti maalla" tai "melkein maalla" asuminen. :) Vaikka kaupungissa on ihan kiva asua, kaipaan kyllä sitä luontoa ja rauhaa. Mutta aivan liian syrjässä ja kaukana kaikesta olisi ainakin talviaikaan ehkä vähän orpo olo, kaikki se pimeys... Ja onhan sitä ehtinyt tottua kaikkiin palveluihin lähellä. ::)
-memento vivere-

Poissa Maya

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7390
  • KFOR 11/05-11/06
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #68 : 01/02/2006, 20:52:11 »
Mä olen semmonen välimuoto..ihan maalle en haluaisi, mutta musta on kiva asua isossa lähiössä joka on ison kaupungin läheisyydessä,että on sitä rauhaa ja takapiha jolle lapset voi huoletta päästää, mutta että on lähellä myös kaikki tarvittava ja hieman tarpeetonkin  ;D

Poissa susakaro

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13668
  • Muinaisjäännös
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #69 : 02/02/2006, 12:33:55 »
Olen varmasti täällä jo kantani kertonut, että olen enemmän kuin tyytyväinen "maalla" laihialla. Uuden kotimme sijainti on rauhallinen, vaikkakin vain 2km keskustasta ja naapureita on joka puolella. Ikkunasta näkyy peltoa, puustoa, joka on ihanan rauhoittavaa. Koen, että työssä saa aina olla sen verran vilinässä, että haluan olla sit kotopihamaalla rauhassa  :)