Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 29/03/2024, 10:05:02

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Maaseutu vai kaupunki?  (Luettu 55159 kertaa)

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Maaseutu vai kaupunki?
« : 19/07/2004, 21:30:19 »
Kumpi parempi? Vai molempi parempi? Viihdyttekö paremmin kaupungissa vai maalla? Hyvät ja huonot puolet..?  :)
« Viimeksi muokattu: 30/03/2011, 14:26:02 kirjoittanut zatu »
-memento vivere-

Poissa BB

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3522
  • EUFOR14
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #1 : 19/07/2004, 23:05:40 »
Tässä tulee sitten combo...
Talvisin tykkään asua kaupungissa, mutta kesät vietän kyllä ihan ehdottomasti maalla (mahdollisuuksien mukaan)!!

Cat

  • Vieras
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #2 : 20/07/2004, 00:23:32 »
Maatilan tyttäreks synnyin ja maaseudulla pysyn!! 8)
Enkä lähe ees puolen kilon palasina ;)
Opiskeluaikana asuin kaupungissa muutaman vuoden, mut eihän siihen tää tyttö tottunu ollenkaan... joka yö kun heräsi siihenki, kun postimies hipsi rapussa... eikä kuulunu ikkunasta ku autojan ääntä.  ???
Yhen kesän asuin pääkaupungissa...ihmisiä joka paikassa ja autoja, tungosta....(hyviä puolia kaupungissa oli, että kaikenlaiset tapahtumat oli ihan äärellään , ei tarvinnu suunnitella lähtevänsä johonkin konserttiin, senkun menit vaan :D)
äite sitte naureskeli, kun tytär kotiin palattuaan vietti kahden viikon ajan päivänsä metsissä samoillen ja hiljaisuutta kuunnellen, imien itseensä maan tuoksua.
Mie vaan oon maaseutuun niin juurtunu. Mehtään kun tahtoo, niin ovesta vaan ulos, ja pihamaalla voi juoksennella vaikka alasti (jos siltä tuntuu ;)) ketään häiritsemättä. :o -Eikä naapurin keittiö näy oman keittiön ikkunasta (..tarviis kiikarit, mut tehokkaat ;))
En koe että täältä mitään puuttuiskaan.. onhan sitä tietysti kaikenlaista hommaa (niinku esim. lumityöt talvella) jotka toisinaan suututtaa, mutta senkin asian vain kuuluu olla niin.. ::)

Poissa Karlis

  • Koditar
  • Paatunut Koditar
  • *****
  • Viestejä: 1277
    • KFOR 10/03-10/04
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #3 : 20/07/2004, 11:33:21 »
 ;D Minä taas olen kaupunkilaiseksi syntynyt ja sellaisena varmaankin pysyn. Tosin jokin pienempi kaupunki Etelä-Suomsesta sopisi...

Isäni on lähtöisin maatilalta, joten sitänkin elämää on varsinkin kesäisin tullut koettua. Pitkähihaisessa ja -lahkeisessa varustuksessa +30 asteen helteessä pellolla keräämässä hukkakauraa... jippii... No, kasvattipa ainakin luonnetta  ;)

minni

  • Vieras
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #4 : 20/07/2004, 12:51:25 »
Alunperin olen pikkupitäjästä kotoisin, voisi sanoa, että melkein maalta, mutta opiskelujen ja työn perässä sitten pikku hiljaa kaupunkilaistunut. Ensin Jyväskylään ja sitten tänne maailman napaan  ;D eli Helsinkiin.

"Maalta" kaipaan luontoa ja rauhaa, mutta en ole ikävöinyt uteliaita, skandaalinnälkäisiä asuinkumppaneitani. On ihanaa, kun ketään naapuria ei kiinnosta elämäni lainkaan samassa mittakaavassa kuin aikoinaan. Lapsuus ja nuoruus oli ihan mukava viettää "maalla", mutta lukion jälkeen pikkukylä ei tarjonnut mitään mahdollisuuksia...  :-/

Ja kyllä näihin ison kaupungin palveluihin ja harrastusmahdollisuuksiin tottuu tosi nopeasti. :)

Haaveissa olisi kuitenkin joskus muuttaa vähän kauemmaksi kaupungista - ei kuitenkaan liian kauaksi. :)

Tässä on onneksi luonto niin lähellä, ettei arvaisi Helsingissä asuvan...  :P

Kisu

  • Vieras
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #5 : 20/07/2004, 18:32:30 »
Mie taidan olla semmoinen pikkukaupunkilainen.. ;D Viihdyn parhaiten juuri tällaisessa Kuopion kokoisessa kaupungissa, sen laitamilla tarkalleen ottaen. Eli ihan ydinkeskustassa en uskoisi viihtyväni, mutta en myöskään pitemmän päälle keskellä korpea jossain jumalan selän takana.. Eli haluan, että tietyt palvelut ovat lähellä sekä työmatkan on oltava kohtuullinen. Mutta sen verran pitää rauhaa olla kuitenkin, ettei kaupungin melu ja valot häiritse eloa ja pihaa sen verran että koiratkin viihtyvät.

Helsingin kokoinen kaupunki olisi sitten puolestaan minulle ihan liian suuri ja luonteeltaan kylmä.

Maalla tykkään käydä kyllä lomailemassa, vaikka ihan työlomalla, mutta asumispaikka on paras juuri tällainen kuin se nyt on. :)

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #6 : 20/07/2004, 21:24:39 »
Suurimman osan elämästäni olen asunut "puskassa" meren äärellä. Nyt kuitenkin seitsemättä vuotta on tullut vietettyä kaupungissa, ja olen tottunut kaupunkielämään. Arvostan sitä, että palvelut (mitä ikinä mieleen tuleekaan  ;)) ovat lähellä, harrastusmahdollisuuksia löytyy jne., ja tietysti sitten yliopisto tuossa kilometrin päässä, senhän takia tänne alunperin tultiinkin. On kiva, että on kävelymatka keskustaan, mutta silti voi asua rauhallisella paikalla. Jos vaikka tällaisena kauniina kesäiltana tulee mieleen lähteä terassille, sen kuin menee, eikä tarvitse ihmetellä, miten tulee takaisin...  :D

Mutta, toisaalta... Yhä enemmän olen ruvennut arvostamaan luonnonrauhaa, tilaa ympärillä, ja sitä, ettei ihmisiä ole liikaa. Tuossa lomaillessa ihailin oikein kunnon "maalaisidylliä" ja tuli kyllä mieleen, ettei se kaupunkilainen elämäntapa ole takuulla ainoa tai edes paras.  :)

Että tiedä sitten. Mutta Helsingin kokoisessa kaupungissa en varmaankaan viihtyisi. Inhoan lähiöitä. Ja loputonta paikallisliikenteessä istuskelua.  ;D Kenties talo vähän kaupungin ulkopuolelta...
-memento vivere-

minttukoo

  • Vieras
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #7 : 21/07/2004, 13:16:12 »
Vähän oikestaan sekä että. Kaupungissa tykkään asua, ja vaikkei ihan keskustassakaan välttämättä, mutta palveluiden lähellä kuiten.
Mutta sitten taas toisaalta kesäisin pitää päästä kesämökille, jos ois sellanen  >:( Mun porukat vuokras semmosta ihan älyttömän hienoa huvilaa tossa 50 km päässä jo 5 kesänä, mutta tänä kesänä omistaja oli ilmottanu, että ei vuokraa enää, vaan myy pois  :( Ja pyys niin suolasta hintaa, että se siitä unelma-kesämökki-paikasta...  :(
Kesämökille on päästävä ihan vaan rauhallisuuden ja hiljaisuuden takia. Saa vaan loikoilla, syödä hyvin ja naatiskella.
No kyllä vielä joku päivä pitää saaha ihan ihka oma kesämökki järven tai joen rannalta kaukana kaikista muista ihmisistä.  :) Miten niin erakkoluonne  ;) ;) ;)  :D
« Viimeksi muokattu: 21/07/2004, 13:18:27 kirjoittanut minttukoo »

Poissa Marge

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12620
    • KFOR 4/04-5/05
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #8 : 21/07/2004, 16:32:57 »
Pieni punainen mökki "maalla kaupungissa" on mun unelma. "Maalla kaupungissa" tarkoittaa sitä, että suht lähellä palveluja ja mielellään aika rauhallisessa paikassa. Omakoti-kuume on kova, mutta mieluummin rivarissa metsän raunassa kuin omassa talossa niin, että naapuritaloja on joka puolella muutaman metrin päässä. No thanks. Täältä pk-seudulta heti pois kun valmistun, toivottavasti jo ens kesään mennessä  :D
« Viimeksi muokattu: 21/07/2004, 16:38:40 kirjoittanut Maarit »
Fear never fixed anything.

Janica

  • Vieras
Re: Maaseutu vai kaupunki?
« Vastaus #9 : 21/07/2004, 18:47:04 »
Lainaus
Mie taidan olla semmoinen pikkukaupunkilainen.. ;D Viihdyn parhaiten juuri tällaisessa Kuopion kokoisessa kaupungissa, sen laitamilla tarkalleen ottaen. Eli ihan ydinkeskustassa en uskoisi viihtyväni, mutta en myöskään pitemmän päälle keskellä korpea jossain jumalan selän takana.. Eli haluan, että tietyt palvelut ovat lähellä sekä työmatkan on oltava kohtuullinen. Mutta sen verran pitää rauhaa olla kuitenkin, ettei kaupungin melu ja valot häiritse eloa ja pihaa sen verran että koiratkin viihtyvät.

Helsingin kokoinen kaupunki olisi sitten puolestaan minulle ihan liian suuri ja luonteeltaan kylmä.

Maalla tykkään käydä kyllä lomailemassa, vaikka ihan työlomalla, mutta asumispaikka on paras juuri tällainen kuin se nyt on. :)


En voi muuta sanoa tuohon, kuin että tähän ei ole mitään lisättävää!  ;D