Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 14/05/2024, 09:01:00

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Asioita, joita kannattaa ottaa huomioon  (Luettu 46440 kertaa)

Poissa mami

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4801
  • UNPREDEP 97-98, KFOR 99-00, KFOR 02-03, EUFOR 05
Re: Vanhat RT-lesket neuvoo
« Vastaus #60 : 11/09/2005, 21:07:40 »
Jokainen tyylillään ja ainakin minulle tuollaiset kokemukset kertoo myös parisuhteen toimivuudesta ja vahvuudestakin, sillä huonossakin suhteessa reissu onnistuu varmastikin kerran, muttei enää toiste...  ::)

Juuri näin, allekirjoitan tuon viimeisen lauseen täysin!

Vaikea pukea sanoiksi sitä mitä ajoin kirjoituksellani takaa, mutta ehkä joku ainakin ymmärsi pointtini  ::)

minni

  • Vieras
Re: Vanhat RT-lesket neuvoo
« Vastaus #61 : 11/09/2005, 21:29:16 »
Vaikea pukea sanoiksi sitä mitä ajoin kirjoituksellani takaa, mutta ehkä joku ainakin ymmärsi pointtini  ::)

Eiköhän. :) Ihan selvästihän sinä olit kirjoittanut. ;)

Poissa rumin,mies syvästä etelästä

  • Hang-around-jäsen
  • Addikti-Koditar
  • *
  • Viestejä: 1908
  • UNIFIL 1987-1988 2Jk 9-51 Voimakone
Re: Vanhat RT-lesket neuvoo
« Vastaus #62 : 03/11/2005, 19:37:43 »
En tiedä mutta olenko nyt ilkeä?Mutta sanon kumminkin.
Teidän mies/avokki kun tulee pois rt tehtävistä niin olkaa valmis nostamaan veroprosenttia seuraavalle vuodelle(ja kunnolla).Että ei käy kuten minulle,maksoin 3. seuraavana vuotena n.10000 FIM jalki veroja.
Voi olla että asia on niin.sillä harvoin asia ei ole millään lailla

Heli

  • Vieras
Re: Vanhat RT-lesket neuvoo
« Vastaus #63 : 03/11/2005, 19:42:06 »
En tiedä mutta olenko nyt ilkeä?Mutta sanon kumminkin.
Teidän mies/avokki kun tulee pois rt tehtävistä niin olkaa valmis nostamaan veroprosenttia seuraavalle vuodelle(ja kunnolla).Että ei käy kuten minulle,maksoin 3. seuraavana vuotena n.10000 FIM jalki veroja.

Eihän tuossa oo mitään ilkeyttä, vaan erittäin hyvä neuvo. Ainakin jos äijällä on jotain siviilituloja ;D

tiitu

  • Vieras
Re: Vanhat RT-lesket neuvoo
« Vastaus #64 : 03/11/2005, 19:46:20 »
En tiedä mutta olenko nyt ilkeä?Mutta sanon kumminkin.
Teidän mies/avokki kun tulee pois rt tehtävistä niin olkaa valmis nostamaan veroprosenttia seuraavalle vuodelle(ja kunnolla).Että ei käy kuten minulle,maksoin 3. seuraavana vuotena n.10000 FIM jalki veroja.

Siis nyt mä en ymmärtänyt. Pitääkö mun nostaa omaa veroprosenttiani?

Poissa rumin,mies syvästä etelästä

  • Hang-around-jäsen
  • Addikti-Koditar
  • *
  • Viestejä: 1908
  • UNIFIL 1987-1988 2Jk 9-51 Voimakone
Re: Vanhat RT-lesket neuvoo
« Vastaus #65 : 03/11/2005, 19:59:19 »
En tiedä mutta olenko nyt ilkeä?Mutta sanon kumminkin.
Teidän mies/avokki kun tulee pois rt tehtävistä niin olkaa valmis nostamaan veroprosenttia seuraavalle vuodelle(ja kunnolla).Että ei käy kuten minulle,maksoin 3. seuraavana vuotena n.10000 FIM jalki veroja.

Siis nyt mä en ymmärtänyt. Pitääkö mun nostaa omaa veroprosenttiani?
Anteeksi!Tarkoitin tietysti sen rt hemmon verotusta.En ossoo pittee itteeni leskenä.Sorry
Voi olla että asia on niin.sillä harvoin asia ei ole millään lailla

tiitu

  • Vieras
Re: Vanhat RT-lesket neuvoo
« Vastaus #66 : 03/11/2005, 20:03:57 »
En tiedä mutta olenko nyt ilkeä?Mutta sanon kumminkin.
Teidän mies/avokki kun tulee pois rt tehtävistä niin olkaa valmis nostamaan veroprosenttia seuraavalle vuodelle(ja kunnolla).Että ei käy kuten minulle,maksoin 3. seuraavana vuotena n.10000 FIM jalki veroja.

Siis nyt mä en ymmärtänyt. Pitääkö mun nostaa omaa veroprosenttiani?
Anteeksi!Tarkoitin tietysti sen rt hemmon verotusta.En ossoo pittee itteeni leskenä.Sorry

 ;D annettakoon anteeksi ettet viel leskenä itseäsi pidä. Ehkä vuoden päästä jo... ;)
No nyt mä ymmärrän. Mä hetken mietin, et miten se noin menee, mutta kun en ole oikein aina noista lakipykälistä perillä, niin ajattelin varmistaa. :)

point

  • Vieras
Re: Vanhat RT-lesket neuvoo
« Vastaus #67 : 03/11/2005, 20:38:57 »
En tiedä mutta olenko nyt ilkeä?Mutta sanon kumminkin.
Teidän mies/avokki kun tulee pois rt tehtävistä niin olkaa valmis nostamaan veroprosenttia seuraavalle vuodelle(ja kunnolla).Että ei käy kuten minulle,maksoin 3. seuraavana vuotena n.10000 FIM jalki veroja.

Meillä aikoinaan "huijattiin" verottajaa niin, et kun käteen jäävä palkka piti riittää aikoinaan läyhyn ostoon niin mies maksoi mukavan summan etukäteen veroja ja osti autoon elegance varustuksen...  ::)

Verotushan määräytyy edellisen vuoden tulojen mukaan, mikäli tulot eivät oleellisesti muutu ja prosenttiin kannattaakin hakea muutosta mikäli tulot oleellisesti nousevat. Rt-palvelukseen lähtevien on helppo ennakoida tulot ja hakea sen mukainen verokortti.

Olen joskus itsekin maksanut aikamoisia jälkiveroja ja joka kerta pekästään omasta tyhmyydestä. Jos tekee paljon töitä, maksaa myös paljon veroja...  >:(

Poissa Taru

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5647
  • Iloinen ex-leski
Re: Vanhat RT-lesket neuvoo
« Vastaus #68 : 03/11/2005, 20:57:03 »
Täytyy vain osata nostaa sitä jo etukäteen. Meillä tulee reippaasti palautuksia ;D , vaikka verotäti yrittikin panna vähän kampoihin..
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä. -Antoine de Saint-Exupéry

Poissa myy79

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13143
    • 04/04-05/05 Kosovo
Re: Vanhat RT-lesket neuvoo
« Vastaus #69 : 03/11/2005, 21:14:08 »
meil kyl verokarhu muisti, eli tuli mätkyt viime vuodelta...  :-X vaiks mun mielestä kyl herra kävi nostattaa veroprosenttia...  ::) noh, kuitenki.. jospa tuota ei enää sit ens jouluna tartteis maksaa mätkyjä...  :P