Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 11/05/2024, 09:32:15

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: TV ja muu media  (Luettu 177764 kertaa)

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: TV ja muu media
« Vastaus #150 : 30/06/2006, 10:30:35 »
No eipä ollut häppönen se Ilonan juttu, ainakaan nettiversio. Niinku olis suoraan vaan haastattelu printattu paperille ja vähän pätkitty. Kyllä kai monella muulla meistä olis löytynyt mielenkiintoisempaakin sanottavaa??

Itekin löysin tuon lehden vielä myynnistä ja samaa täytyy sanoa, ei ollut juttu kovin kummoinen. Varmaan paremmankin olisi voinut saada aikaiseksi.  :(

Aika laimea juttu, mutta toisaalta hyvä, että edes jonkinlaisia juttuja tehdään. Ja eihän siinä tietenkään meille ole mitään uutta, kun asia on tuttu kaikille. ;) Mutta toki varmasti olisi saanut aikaiseksi paremmankin jutun, vika ei varmasti ollut haastateltavassa...

Kai se on niin, että koko aihe on ulkopuoliselle sen verran "eksoottinen", ettei siitä tarvitse niin ihmeellisyyksiä kirjoittaakaan. :)
-memento vivere-

Poissa Taru

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5647
  • Iloinen ex-leski
Re: TV ja muu media
« Vastaus #151 : 30/06/2006, 10:43:12 »
No eipä ollut häppönen se Ilonan juttu, ainakaan nettiversio. Niinku olis suoraan vaan haastattelu printattu paperille ja vähän pätkitty. Kyllä kai monella muulla meistä olis löytynyt mielenkiintoisempaakin sanottavaa??

Itekin löysin tuon lehden vielä myynnistä ja samaa täytyy sanoa, ei ollut juttu kovin kummoinen. Varmaan paremmankin olisi voinut saada aikaiseksi.  :(

Aika laimea juttu, mutta toisaalta hyvä, että edes jonkinlaisia juttuja tehdään. Ja eihän siinä tietenkään meille ole mitään uutta, kun asia on tuttu kaikille. ;) Mutta toki varmasti olisi saanut aikaiseksi paremmankin jutun, vika ei varmasti ollut haastateltavassa...

Kai se on niin, että koko aihe on ulkopuoliselle sen verran "eksoottinen", ettei siitä tarvitse niin ihmeellisyyksiä kirjoittaakaan. :)

No kirjoituksen taso ei varmaan tästä johdu.. ::)
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä. -Antoine de Saint-Exupéry

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: TV ja muu media
« Vastaus #152 : 30/06/2006, 10:45:44 »
No eipä ollut häppönen se Ilonan juttu, ainakaan nettiversio. Niinku olis suoraan vaan haastattelu printattu paperille ja vähän pätkitty. Kyllä kai monella muulla meistä olis löytynyt mielenkiintoisempaakin sanottavaa??

Itekin löysin tuon lehden vielä myynnistä ja samaa täytyy sanoa, ei ollut juttu kovin kummoinen. Varmaan paremmankin olisi voinut saada aikaiseksi.  :(

Aika laimea juttu, mutta toisaalta hyvä, että edes jonkinlaisia juttuja tehdään. Ja eihän siinä tietenkään meille ole mitään uutta, kun asia on tuttu kaikille. ;) Mutta toki varmasti olisi saanut aikaiseksi paremmankin jutun, vika ei varmasti ollut haastateltavassa...

Kai se on niin, että koko aihe on ulkopuoliselle sen verran "eksoottinen", ettei siitä tarvitse niin ihmeellisyyksiä kirjoittaakaan. :)

No kirjoituksen taso ei varmaan tästä johdu.. ::)

No ei, kommentoin sitä "laimeutta". ;)
-memento vivere-

Poissa mami

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4801
  • UNPREDEP 97-98, KFOR 99-00, KFOR 02-03, EUFOR 05
Re: TV ja muu media
« Vastaus #153 : 30/06/2006, 11:30:23 »
Sillä oli kulunut niin paljon aikaakin noista reissuista, et ei mikään ihme, ettei enempää irronnut.  ;)

ja parempi tuokin kuin ei mitään  :D
« Viimeksi muokattu: 30/06/2006, 13:36:25 kirjoittanut mami »

Poissa susakaro

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13668
  • Muinaisjäännös
Re: TV ja muu media
« Vastaus #154 : 30/06/2006, 12:25:23 »
meinasin vaan että jos toimittajilla nykyään on se tyyli että kysyvät Rauhanturvaajaliitolta ketkä haastatella, niin todennäköisesti sieltä antavat sellaisten ihmisten yhteystietoja josta ovat varmoja että antavat hyvän kuvan rt-elämästä ja elämästä kotopuolella

Nyt vasta luen tätä aihetta, missä keskustellaan ilmiselvästi mun alasta... eli toimittajana vastaan, että kun normitoimittaja saa ajatuksen (tai käskyn) haastatella rauhanturvaajaa, hän rupiaa pohtimaan mistä moisen löytäisi. todennäköisesti ensiksi tulee mieleen olisiko olemassa jokin yhdistys, joska asiaa voisi tiedustella. Yhtäpaljon asiaa varmasti tiedustellaan myös suoraa puolustusvoimista. Mikäli siis toimittajalla ei ole turvaajaa lähipiirissään.

Minä esimerkiksi olen jo tehnyt aikamonta rt-joukkolaisen haastattelua ja törmännyt mm siihen, että nuo negatiiviset asiat usein liittyy operatiivisiin asioihin, joista taas rauhanturvaajilla ei ole lupaa sanoa mitään julkisesti!! Lisäksi vielä  se, että aika todellakin kultaa muistot. Itse olen löytänyt haastateltavat kuulopuheiden perusteella.

Ja uskon kyllä että Rauhanturvaliittoon kuuluu kaikenlaisia rauhanturvaajia, joiden mielipiteet on laidasta laitaan. Tottakai pyyntöön vastaten haastateltava saadaan asiakkaan puolesta "valita" jolloin valitaan positiivisia lausuntoja antava ihminen. Sen toimittaja voi halutessaan välttää hommaamalla haastateltavansa muuta kautta.

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: TV ja muu media
« Vastaus #155 : 30/06/2006, 12:32:25 »
No joo... oli tuo nyt ihan OK juttu tuossa Ilonassa... :P
Ad astra per aspera!




Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: TV ja muu media
« Vastaus #156 : 30/06/2006, 12:35:04 »
Minä esimerkiksi olen jo tehnyt aikamonta rt-joukkolaisen haastattelua---

Asiasta toiseen: Onkohan näitä tekemiäsi haastatteluja missään luettavissa? Kiinnostaisi. ;D
-memento vivere-

Poissa susakaro

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13668
  • Muinaisjäännös
Re: TV ja muu media
« Vastaus #157 : 30/06/2006, 12:37:59 »
Minä esimerkiksi olen jo tehnyt aikamonta rt-joukkolaisen haastattelua---

Asiasta toiseen: Onkohan näitä tekemiäsi haastatteluja missään luettavissa? Kiinnostaisi. ;D
hmmm, lehtitaloista löytyy kyllä kopiot, mutta taitaa olla liian työlästä...?

Poissa susakaro

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13668
  • Muinaisjäännös
Re: TV ja muu media
« Vastaus #158 : 30/06/2006, 13:25:48 »
Nyt kuin luin tuon kyseisen jutun vielä nettilehden linkistä, eihän se edes ole mikään haastattelu, koska nainenhan ketoo asiaa minä sitä, minä tätä !! eli on sen itse kirjoittanut. Vain alkuteksti on jonkun muun (toimittajan) kirjoittamaa... En tiedä millaisena juttu on Ilonassa ilmestynyt

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: TV ja muu media
« Vastaus #159 : 30/06/2006, 14:06:56 »
Nyt kuin luin tuon kyseisen jutun vielä nettilehden linkistä, eihän se edes ole mikään haastattelu, koska nainenhan ketoo asiaa minä sitä, minä tätä !! eli on sen itse kirjoittanut. Vain alkuteksti on jonkun muun (toimittajan) kirjoittamaa... En tiedä millaisena juttu on Ilonassa ilmestynyt
Eikös ne yleensä aika samat oo mitä netissä...
Ad astra per aspera!