Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 16/04/2024, 15:13:44

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Kotijoukot & Hölkkäri  (Luettu 82126 kertaa)

Poissa Paso

  • Hang-around-jäsen
  • Mega-Koditar
  • *
  • Viestejä: 715
  • Kuormasta ei syödä!!
    • HOW
Re: Mistä löytyi!
« Vastaus #20 : 21/08/2005, 14:23:53 »
Tässä asiassa pitäisi ajatella tulevia rauhanturvaajien omaisia ja heidän tukitarvettaan. Heille pitäisi tuen saamisen tehdä mhdollisimman helpoksi, sen ei pidä olla vaikeaa.

Sinäpä sen sanoit ... kai  ;D
UNTAG1989-90, UNPROFOR1992-93, UNPROFOR1993-96, IFOR1996, SFOR1997, ECMM1999, UNMIK2000-04, ONUB2005-07, UNIFIL2007-08, EUMM2008-

Poissa Paso

  • Hang-around-jäsen
  • Mega-Koditar
  • *
  • Viestejä: 715
  • Kuormasta ei syödä!!
    • HOW
Re: Mistä löytyi!
« Vastaus #21 : 21/08/2005, 14:27:29 »
Omalla kirjoituksellani yritin vain tuoda esille sitä, että kun yhdistys perustetaan, niin sitten on myös huolehdittava sen toiminnasta.

Nimenomaan eli jos alunperinkin tuntuu että a) idea ei saa tarpeeksi kannatusta b) kukaan ei halua tehdä asian eteen mitään c) nykyinen tila on riittävä niin siinä vaiheessa kannattaa unohtaa koko yhdistystoiminta tai sen perustaminen.

UNTAG1989-90, UNPROFOR1992-93, UNPROFOR1993-96, IFOR1996, SFOR1997, ECMM1999, UNMIK2000-04, ONUB2005-07, UNIFIL2007-08, EUMM2008-

Poissa BB

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3522
  • EUFOR14
Re: Mistä löytyi!
« Vastaus #22 : 21/08/2005, 14:29:00 »
Kyllä minä jouduin hiukan kaivamalla kaivamaan, ennen kuin löysin itselleni sen parhaan tukijoukon monien sekavien "viritelmien" joukosta.

Minä tykkään että tämä saisi pysyä juuri tällaisena, mutta ei varmaan haittaisi vaikka tänne olisi helpompi löytää!  :)

Tämä nyt on esimerkki yhdestä pointista mihin kannattaisi kiinnittää enemmän huomiota.

Ajatellaan että vuositasolla alhaalla on noin 900 rauhanturvaajaa ja lasketaan vaikka karkeasti 70% niistä olisi poikamiehiä tai naisturvaajia eli teillä on joka vuosi 270 potentiaalista rt-leskeä Suomessa ja kuinka monta tieto-rt-leskien foorumista vuositasolla tavoittaa eli montako uutta kirjautumista tulee?
Ja kun muistaa että teillä pyörii myös entisiä leskiä, tulevia ja wannabe-leskiä niin luku on moninkertainen..

Mikä olisi helpoin kanava tiedottaa asiasta?

Paso puhuu asiaa!!!! :D :D :D
Olen samaa mieltä.
Mutta haluan oikeasti painottaa, ettei yhdistyksiä perustettaisi perustamisen halusta ja siitä, että on kivaa olla hallituksessa, vaan että aina pitäisi pitää mielessä mission statement, ja ponnistella kohti tätä päämäärää määrätietoisesti ja koko ajan uusiakin ideoita luoden. Siis ei rynnätä kuin päättömät kanat perustamaan jälleen yhtä yhdistystä, ilman että todella sitouduttaisiin yhdistyksen pitämiseen elinkelpoisena ja viriilinä.

Jos elinkelpoinen yhdistys todella saataisiin aikaan (ja mitä en yhtään epäile tuntien monet tämänkin palstan aktiiveista), niin se olisi todella hieno juttu ja poikisi paljon apua myös muille kuin tämän palstan käyttäjille.

Poissa Paso

  • Hang-around-jäsen
  • Mega-Koditar
  • *
  • Viestejä: 715
  • Kuormasta ei syödä!!
    • HOW
Re: Mistä löytyi!
« Vastaus #23 : 21/08/2005, 14:35:26 »
Jos elinkelpoinen yhdistys todella saataisiin aikaan (ja mitä en yhtään epäile tuntien monet tämänkin palstan aktiiveista), niin se olisi todella hieno juttu ja poikisi paljon apua myös muille kuin tämän palstan käyttäjille.

Nimenomaan, tätä juuri tarkoitin...

nyt ei muuta kuin rattaat pyörimään.


Tähän on hyvä lopettaa tältä erää, kiitos mielenkiinnosta  ;)
UNTAG1989-90, UNPROFOR1992-93, UNPROFOR1993-96, IFOR1996, SFOR1997, ECMM1999, UNMIK2000-04, ONUB2005-07, UNIFIL2007-08, EUMM2008-

Poissa BB

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3522
  • EUFOR14
Yhdistys-Irmelit
« Vastaus #24 : 21/08/2005, 14:37:06 »
Visioita! ;)

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Yhdistys-Irmelit
« Vastaus #25 : 21/08/2005, 14:39:42 »
Olisko paikallaan, jos tuolta Mistä löytyi- osiosta siirrettäisiin tänne aiheeseen liittyviä keskusteluja?? :)


KFOR 11/04-11/05

Poissa BB

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3522
  • EUFOR14
Re: Yhdistys-Irmelit
« Vastaus #26 : 21/08/2005, 14:40:31 »
Olisko paikallaan, jos tuolta Mistä löytyi- osiosta siirrettäisiin tänne aiheeseen liittyviä keskusteluja?? :)

Mitä mainioin idea!  :D

Poissa susakaro

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13668
  • Muinaisjäännös
Re: Yhdistys-Irmelit
« Vastaus #27 : 22/08/2005, 15:11:21 »
Oottekste niinkun velloneet asiaa, jotta pitäskö rt-leskien ja kotijoukkojen toiminta yhdistyttää? tällaisen tuntuman sain tuosta "mistä löytyi-keskustelun puolelta nopeasti selailemalla... mä olen ainakin valmis tekemään kaikkeni sen eteen, että uudet lesket voisivat mahdollisimman hyvin kotonaan. Yhdistystoiminnassa olen ollut paljon mukana, mutta en koskaan virallisesti hallituksissa tai puheenjohtajana. Duunarina pääasiassa

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Yhdistys-Irmelit
« Vastaus #28 : 22/08/2005, 15:28:47 »
Oottekste niinkun velloneet asiaa, jotta pitäskö rt-leskien ja kotijoukkojen toiminta yhdistyttää?

Mun vellomiset on lähinnä ollut teoreettista pohdintaa ;)
Monella konkarilla ja ylläpitäjällä ei varmaan enää ole niin hyvässä muistissa se, miten hukassa sitä alkuaikana oli... Mulla on.
Lähinnä sitä mietin, että olis syytä saada aikaan sellanen ratkaisu, josta hyötyisivät ne, jotka sitä apua eniten tarvitsevat... (siis jättäen ulkopuolelle omat henkkoht tsydeemit...) Eli uudet lesket, kotijoukkolaiset (tai millä nimellä niitä nyt sitten kutsuisi ;) ). Nythän systeemi ON todella sekava, tietoa eri tietokanavista saa kaivaa ja nyhtää ja etsiä omin avuin ja niitä on niin paljon, että nuppi menee sekaisin. Tuore leski on muutenkin suuressa tunnemylläkässä ja kaipaa nopeasti ja helposti tehokasta apua, että turhaa aikaa kuluu siihen, että löytää sen oikean kanavan.

Eri asia on se, että miten sen toteuttaa... Siinä voisivat minua viisaammat lyödä päänsä yhteen ::) :) Jotenkin asiat pitäisi järjestää niin, että uusien leskien olisi helppo löytää tuki. Ystävyys, Yhteistyö ja Avunanto! Yhteistoimintaa esim. hölkkärin kanssa, jonkinnäköistä selkeämpää järjestäytymistä...

Mä olen siis vieläkin ihan pihalla kotijoukoista, rtleskistä ja RtOT:stä... Kaksi eri keskustelufoorumia, joiden molempien olemassaolon sain itse keksiä, kaksi postituslistaa ja RtOT, josta en tiedä mitään... :-\ :-\ :-\


KFOR 11/04-11/05

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Yhdistys-Irmelit
« Vastaus #29 : 22/08/2005, 15:57:14 »
Meistähän jokainen suhtautuu omalla tavallaan näihin reissuihin, joten sikälimikäli jotain uutta on kehitteillä, niin on hyvä muistaa myös se, että ei se lähtö ole jokaiselle itkun paikka. (joten on turha sellaista rohkaistakaan)

Voisi siis yrittää luoda sellaista yhteisöä, jossa kannustetaan kotiin jäävää...(lue:oma elämä  ;D )
Henk.koht. itse olen kokenut parhaaksi juuri sen, että täällä sai ajatukset vähän muualle juuri sillä, että ne KAIKKI jutut ei pyöri miehen ympärillä  ;)

No eihän mullakaan nyt kyse välttämättä ollut siitä, että itkin ja surin surkeaa kohtaloani, vaan se tieto... Aika yksin sitä ihan alussa oli kaiken uuden informaation / sen puutteen keskellä.
Siis eikö näiden tukikanavien tarkoituksena ole nimenomaan tukea, on sitten surullinen, iloinen tai ihan mitä vaan siitä, että mies/nainen on reissussa. Kannustaa "oman elämän" hankkimiseen, auttaa kun lanattaa, iloita kun mies kotiutuu...
Itse ainakin olin onnellinen siitä tiedosta, että on oikeasti ihmisiä, jotka osaavat mulle kertoa enemmän alhaalla tapahtuvista asioista :) Toki Pappa sitä teki ja tekee edelleen, mutta se on niin eri asia (mun mielestä) kun mies alhaalla vakuuttelee, että ei täällä mitään tapahdu...
Ja todella, ihanaa on myös se, ettei kaiken tarvitse liittyä siihen mieheen, kaikkien meidän keskinäisten asioiden ei tarvitse koskea rt-juttuja. Tämä on myös irtiottoa arjesta.

Muoks muoks: Valavojaaaaaaaaaaat!!! Saakohan niitä aiheeseen liittyviä keskusteluja siirrettyä tämän otsakkeen alle... :D :D :D
« Viimeksi muokattu: 22/08/2005, 16:05:25 kirjoittanut Mirka »


KFOR 11/04-11/05