Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 11/05/2024, 10:06:18

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Äänestys

Omasta näkökulmastani muutosta on tapahtunut:

Parempaan suuntaan.
0 (0%)
Huonompaan suuntaan.
5 (45.5%)
Johonkin suuntaan kyllä, mutten osaa sanoa, mihin.
1 (9.1%)
En ole huomannut merkittävää muutosta.
5 (45.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 11

Kirjoittaja Aihe: Muuttuuko rauhanturvaaja?  (Luettu 38279 kertaa)

Edelweiss

  • Vieras
Vs: Muuttuuko rauhanturvaaja?
« Vastaus #70 : 19/09/2011, 21:04:59 »
No huh huh! Aika rankasti on joillain noussut kusi päähän... Siis jos tarkoitat, että joillain menee loman muutamat ekat päivät Tampereella kaveriporukalla kännissä ja sit vasta aletaan miettiä, et pitäisköhän niitä kotijoukkojakin muistaa (jos kotijoukoilla tarkoitetaan muutakin kuin omaa äitiä ja isää...).

Meillä ei oo epäilystäkään siitä, et minne mies haluaa mennä heti kun kone laskeutuu Pirkkalaan... Jos olis, niin siinä tapauksessa voitais jo suoraan sanoa toisellemme heihei... Mä en ainakaan katselisi tällä iällä noin itsekästä touhua hetkeäkään.  ;D

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Muuttuuko rauhanturvaaja?
« Vastaus #71 : 19/09/2011, 21:07:56 »
No huh huh! Aika rankasti on joillain noussut kusi päähän... Siis jos tarkoitat, että joillain menee loman muutamat ekat päivät Tampereella kaveriporukalla kännissä ja sit vasta aletaan miettiä, et pitäisköhän niitä kotijoukkojakin muistaa (jos kotijoukoilla tarkoitetaan muutakin kuin omaa äitiä ja isää...).

Meillä ei oo epäilystäkään siitä, et minne mies haluaa mennä heti kun kone laskeutuu Pirkkalaan... Jos olis, niin siinä tapauksessa voitais jo suoraan sanoa toisellemme heihei... Mä en ainakaan katselisi tällä iällä noin itsekästä touhua hetkeäkään.  ;D
Silloin kun exä 20 vuotiaana Kosovossa oli, niin kyllä kerran jos toisenkin käytiin keskustelua aiheesta, miten lomat aloitetaan. Koska mä olin sitä mieltä et ensin perhe, sitten kaverit.  >:(

Mut ei silloin nuorena sitä tajunnut... jälkeenpäin, kun ennen eroa pariterapiassa käytiin, exäkin sanoi, et jälkeen päin on tajunnut olleensa ihan kusipää idiootti ekalla reissulla. Toisella reissulla perhearvot olikin enempi kohdallaan...
Ad astra per aspera!




Unique

  • Vieras
Vs: Muuttuuko rauhanturvaaja?
« Vastaus #72 : 19/09/2011, 21:16:09 »
No huh huh! Aika rankasti on joillain noussut kusi päähän... Siis jos tarkoitat, että joillain menee loman muutamat ekat päivät Tampereella kaveriporukalla kännissä ja sit vasta aletaan miettiä, et pitäisköhän niitä kotijoukkojakin muistaa (jos kotijoukoilla tarkoitetaan muutakin kuin omaa äitiä ja isää...).

Meillä ei oo epäilystäkään siitä, et minne mies haluaa mennä heti kun kone laskeutuu Pirkkalaan... Jos olis, niin siinä tapauksessa voitais jo suoraan sanoa toisellemme heihei... Mä en ainakaan katselisi tällä iällä noin itsekästä touhua hetkeäkään.  ;D
Silloin kun exä 20 vuotiaana Kosovossa oli, niin kyllä kerran jos toisenkin käytiin keskustelua aiheesta, miten lomat aloitetaan. Koska mä olin sitä mieltä et ensin perhe, sitten kaverit.  >:(

Mut ei silloin nuorena sitä tajunnut... jälkeenpäin, kun ennen eroa pariterapiassa käytiin, exäkin sanoi, et jälkeen päin on tajunnut olleensa ihan kusipää idiootti ekalla reissulla. Toisella reissulla perhearvot olikin enempi kohdallaan...

Niin,en olis kyllä mäkään kattellut! Ja vaikka kotona odottaiskin vain äiti ja isä niin on se loukkaus niitäkin kohtaan olla käymättä kotona.

Nuori ikä, paljon rahaa ja paljon kavereita: ei aina hyvä yhtälö  :-X Todellisuus iskee kyllä jossain vaiheessa päin kasvoja ja kai sen ymmärtää ennemmin tai myöhemmin.

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Muuttuuko rauhanturvaaja?
« Vastaus #73 : 19/09/2011, 21:22:59 »
Niin,en olis kyllä mäkään kattellut! Ja vaikka kotona odottaiskin vain äiti ja isä niin on se loukkaus niitäkin kohtaan olla käymättä kotona.
Sitä mä en ymmärrä, et koko lomana ei käydä. Mut sen mä kyl ymmärrän, jos kavereiden kanssa ensin rällästetään pari päivää. Siis jos odottamassa ei tosiaan oo kuin isä ja äiti.

En mäkään ensimmäisenä ryntäis edelleenkään äitiä ja isää moikkaamaan. ;)
Ad astra per aspera!




Unique

  • Vieras
Vs: Muuttuuko rauhanturvaaja?
« Vastaus #74 : 19/09/2011, 21:29:11 »
Niin no ehkei ensimmäisenä   ;D Vaikkei se pahaa tekis  8)  ;D

Poissa s^n^

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 10329
    • KFOR 05/07-05/08
Vs: Muuttuuko rauhanturvaaja?
« Vastaus #75 : 20/09/2011, 20:04:10 »
Muuttu se, vaikka en sitä vielä reissun aikana enkä heti sen jälkeenkään huomannut. Mutta näin joitain vuosia sen reissun jälkeen ja pari vuotta eron jälkeen oon pohtinu että missä vaiheessa katosi se mies johon joskus rakastuin. Se katosi kyllä täysin ja tilalle tuli aika synkkä ja omissa oloissaan viihtynyt yksilö jonka sielunmaailmaa mä en enää osannut tulkita mistään suunnasta. Nykyään taas osaan, onhan se reissussa taas ja raportoi melkein joka ilta kuulumisiaan mulle vaikkei se asiaan edes kuuluisi.

Intin jälkeen kaikki oli vielä hyvin, sain sieltä kotiin sen tutun miehen joka oli vain kiinnostunut alottelemaan yhteistä elämää pikkuhiljaa, tekemään juttuja kahdestaan ja totuttelemaan yhteiseen arkeen. Kosovon aikana se kaikki sitten katosi pois.. Minä tuollon 20 ja exä 22.. (apua kun siitä on aikaa jo paljon!)

Poissa põder

  • Hang-around-jäsen
  • Leskirukka
  • *
  • Viestejä: 36
Vs: Muuttuuko rauhanturvaaja?
« Vastaus #76 : 21/09/2011, 23:54:15 »
Vain muutos on pysyvää!

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Vs: Muuttuuko rauhanturvaaja?
« Vastaus #77 : 08/10/2012, 15:56:07 »
Vain muutos on pysyvää!

Totta. Vaikka itsehän ei kukaan koskaan muutu, vaan toiset ympärillä.
-memento vivere-

Poissa tyttönen

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3119
Vs: Muuttuuko rauhanturvaaja?
« Vastaus #78 : 08/10/2012, 15:57:44 »
meillä kyllä vähän muuttui liikaakin!

Poissa Lua

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7896
  • EUFOR (Althea) 09/05-12/06
Vs: Muuttuuko rauhanturvaaja?
« Vastaus #79 : 08/10/2012, 19:17:25 »
Mulla ei ollut hirveesti vertailukohtaa, kun oltiin tunnettu niin vähän aikaa ennen reissua. Vaikeita hetkiä reissun aikana oli, varmaan osittain just siksi kun ei edes tunnettu kunnolla. Kyllä M tasaantui mielestäni reissun aikana; alussa oli aika paljon yksioikoisempi ja mustavalkoisempi suhtautuminen asioihin (vähän että "jos tämä ei mene minun tahdon mukaan niin ei sitten ollenkaan"), koen että molemmat oppi tutustumisen lisäksi elämään yhdessä.

Sain kuitenkin 6 vuotta sitten kotiin oikein mainion pakkauksen johon olen ollut tosi tyytyväinen ja joka saa mun puolesta lähteä uudestaan reissuun milloin vaan :).