Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 13/05/2024, 00:41:25

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: ...ja maailma pelastuu?  (Luettu 67142 kertaa)

Jartsa

  • Vieras
Re: Joulupata-keräys
« Vastaus #190 : 11/12/2007, 18:30:49 »
Hauku vaikka hulluksi, mutta uskon että kaksi planin kummilastani ovat hitusen paremmassa asemassa kuin ennen, samoin se aids-orpojen orpokoti johon osa kuukausimaksusta ohjautuu. Samoin eräoppaana arvostan äiti maata sen verran, että mieluummin laitoin joulukorttirahat kirkon ulkomaan avunkautta eroosionvastaiseen keräykseen Andeille kuin työllistän postin jouluapulaisia pahvilätkilläni. Samoin aion käydä huomenna ostamassa pari pientä peliä ja paketoida ne tuohon keskustan vähävaraisten lapsiperheiden joulupakettikeräykseen.
Ainakin ittellä on sellainen olo että jonkun joulua valaisen  :icon_santa:

Enhän toki ystäväni sinua hulluksi hauku: pyyteetön auttamisenhalu on suurimpia asioita, joita ihmisessä arvostan.

Joulukorttiasiassa olen itsekkin toiminut noin jo vuosia, käyttänyt nekin rahat vaikkapa Nälkäpäivä-keräykseen jo syksyllä. Jälkeenpäin tosin huomasin, että siitä olisi kannattanut mainita sukulaisillekin... Nyttemmin olen saanut palautettua puhevälit jo enon perheeseen, mutta tuskin sieltä joulukorttia kannattaa odotella nytkään...  :P

Tuo Jenskun pankin tapa toimia on mahtava! Mikä pankki noin toimii? Vai onko tuo ihan konttorikohtainen juttu eli jossakin konttorissa on inhimillinen pankki-ihminen töissä?

Jartsa

  • Vieras
Re: ...ja maailma pelastuu?
« Vastaus #191 : 11/12/2007, 18:47:35 »
Ainoa, joka nauroi oli rumin. Olipa yllätys.


Mutta mitäs sanotte tästä:
http://www.lahjaksilehma.fi/lahjakauppa/marsu-perussa/

Adolfo se siellä vaan popsii marsuja hyvällä ruokahalulla...  ;D Way to go, WorldVision!!

Marsuharrastajat varmaan tykkää kyttyrää mutta missä on Animalia kun suloiset pikkupallerot julmasti lihotetaan Andien herrakansan herkuksi?
Ihqua, sano inka.


 ;)

Poissa yama

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 6119
  • KFOR 11/05 - 05/06
Re: ...ja maailma pelastuu?
« Vastaus #192 : 11/12/2007, 19:09:30 »

Mutta mitäs sanotte tästä:
http://www.lahjaksilehma.fi/lahjakauppa/marsu-perussa/

Adolfo se siellä vaan popsii marsuja hyvällä ruokahalulla...  ;D Way to go, WorldVision!!

Marsuharrastajat varmaan tykkää kyttyrää mutta missä on Animalia kun suloiset pikkupallerot julmasti lihotetaan Andien herrakansan herkuksi?
Ihqua, sano inka.


 ;)

Juu olen nähnyt tuon sivun ja kieltämättä vähän kuvottaa. Mutta syödäänhän koiriakin jossain. ::) Perussa tämä tietty marsulaji, ei siis sama kuin lemmikkimarsulaji, on ollut kautta aikojen heidän ruokalistallaan ja jotenkin sen siinä mielessä ymmärrän. Mutta sittenkin. Kuolisin, jos miulle tarjottaisiin marsupaistia. Ei helvetti..... :puke:

Poissa Jensku

  • Koditar
  • "Ehkä mulla on vielä hieman toivoa"- koditar
  • *******
  • Viestejä: 2251
  • KFOR 10/02-10/03
Re: Joulupata-keräys
« Vastaus #193 : 11/12/2007, 19:54:58 »
Tuo Jenskun pankin tapa toimia on mahtava! Mikä pankki noin toimii? Vai onko tuo ihan konttorikohtainen juttu eli jossakin konttorissa on inhimillinen pankki-ihminen töissä?

Paikallinen OP ja pitäjän joka konttorissa (3) sama systeemi  ;) Tämä Joulupuu-keräys on kyllä Nuorkauppakamarien valtakunnallinen juttu, mutta toteutus vaihtelee suuresti. Pienillä kylillä toimii tämmöinen täsmällisempi, henkilökohtaisempi kampanja, kaupungeissa varmaan vaikeampi toteuttaa.

Helsingin sosiaaliviraston vastaava kampanja on ollut kyllä ihan susi... Lahjat saivat olla uusia tai käytettyjä -pääosin tuli leikki-ikäisten lahjoja, kun esim. lastenkodeissa lapset on pääosin teinejä 12-17v  ::) Hirveästi jäi sitten ylijäämää, ja mukana paljon rähjäistä tavaraa.
Ystäväni, ne jotka etsivät yhtaikaa 
myrskyä ja rauhaa
eivät löydä perille
kulkematta käsi kädessä
miten kaukana toisistaan
kulkevatkaan
- Tommy T.

Poissa kasu

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3806
  • ota suklaakeksi, se helpottaa - tenavat
Re: ...ja maailma pelastuu?
« Vastaus #194 : 11/12/2007, 20:02:10 »
Maassa maan tavalla. Proteiinilähteenähän tuo on siellä kullan arvoinen, semminkin kun sen tosiaan voi helposti tarhata ja on helppohoitoinen ja helposti lisääntyvä - vrt kana täälläpäin maailmaa.

Tokikin ymmärrän tunnesiteen, mutta tuolla se on ruokaa. Ja arvokasta sellaista. Sillä saa lapset elämään ensi viikollakin... ::)
kasu 75

Poissa rumin,mies syvästä etelästä

  • Hang-around-jäsen
  • Addikti-Koditar
  • *
  • Viestejä: 1908
  • UNIFIL 1987-1988 2Jk 9-51 Voimakone
Re: ...ja maailma pelastuu?
« Vastaus #195 : 13/12/2007, 17:01:28 »
tänään taas soitti joku täti ja tarjos jotain norppa sähköä.On kuulema tuotettu "puhtaasti".Lupaili mitä vaan jos siirryn ko. sähköön.
Kysyin sitten häneltä "Että mistä minä tiedän onko se norppasähköä vai ydinsähköä vai jotain muuta?"Täti siellä langan päässä meni hiljaiseksi ja kun ei osannut vastata sulki puhelimen vaivihkaa.
Ihme haahka ;D Sen verran minäkin olen myyntihommia tehnyt(16.v) että pitää tietää mitä myy jos jotain myy
« Viimeksi muokattu: 13/12/2007, 17:03:02 kirjoittanut rumin »
Voi olla että asia on niin.sillä harvoin asia ei ole millään lailla

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Joulupata-keräys
« Vastaus #196 : 18/12/2007, 08:36:08 »
Tuosta kasun mainitsemasta joulupakettikeräyksestä tuli mieleen. Meidän kylällä on mielestäni kivasti järkätty  :) Pankin konttorissa on joulukuusi, jossa roikkuu perhetyön piirissä olevien lasten lahjatoiveita/ainakin ikä ja sukupuoli. Sieltä voi valita lappusen ja palauttaa konttoriin paketoidun lahjan kera. Ei mitään suuria olleet toiveet  ;) ja perille menee!
Tuo kuulostaa semmoiselta keräykseltä että jopa minä voisin ajatella osallistuvani siihen! :)   Minä kun yleensä oon hyvin skeptinen kaikkiin joulupata yms. keräyksiin.... :-[

Poissa põder

  • Hang-around-jäsen
  • Leskirukka
  • *
  • Viestejä: 36
Re: ...ja maailma pelastuu?
« Vastaus #197 : 20/12/2007, 20:14:16 »
...mistä minä tiedän onko se norppasähköä vai ydinsähköä vai jotain muuta?"
Norpista tehtyä sähköä meillä ei kyllä ole eikä tule, mutta hommahan menee tietysti näin:

 ;D Eikö sulla ole kuin yksi töpseli ?  ;D Meillä on grilli-iltoina hiilisähköä, myrsyllä tuulisähköä ja sateella vesisähköä....
« Viimeksi muokattu: 20/12/2007, 20:18:00 kirjoittanut põder »

Poissa Katja

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 6745
Re: ...ja maailma pelastuu?
« Vastaus #198 : 20/12/2007, 23:36:07 »
 ;D ;D

Jansku

  • Vieras
Re: ...ja maailma pelastuu?
« Vastaus #199 : 26/12/2007, 13:51:09 »
Vuokrasin A Goren 'Epämiellyttävä totuus' vihdoinkin. Kyllä se mua taas herätteli, vaikka mielestäni elän jo paremmin kuin ennen ja ajattelen maapallon hyvinvointiakin valinnoissani.
En ollut oikein edes tajunnut, että koralliriutatkin ovat vaarassa ja mitä siitä seuraa jos ne tuhoutuu.  Nehän on kuin metsää meressä, meren keuhkot. Näin mä käsitin, jos ymmärsin oikein. Hiilidioksidipäästöt saastuttaa ja lämmittää merta siinä missä ilmaakin (ajatteleepa sitä aina vähän pöljästi välillä) ja karulta näytti kuvat valkoisista koralliriutoista ja jättimäisistä meduusoista, jotka siinä happamammassa meressä viihtyy paremmin.

Noh, yleensäkkin tuosta dokkarista sai hyvän yleiskuvan missä mennään ja mihinpäin ollaan kovasti menossa koko maapallolla, ei vaan täällä meidän Suomessa. Ja sen, että niillä pienilläkin valinnoilla on merkitystä, kun moni tekee samoja valintoja. Voisi kiinnittää huomiota niihin asioihin, joille voi tehdä jotain, eikä mässäillä ja turhautua niistä suurista asioista (lentokoneet saastuttaa paljon, lopetetaan lomamatkat jne  ::)), mille ei yksin oikein voi mitään ja huitaista kintaalla koko asialle vaan sen takia, että tuntuu vaikealta. Omien päästöjen vähentäminen, valita kodinkoneita jotka kuluttavat vähän sähköä, energialamput, kierrätys jne..Onhan noita asioita mitä kaikkea voi ihan itse tehdä jos vain haluaa.
Mä oon monilta kuullut, että eivät kierrätä esim. biojätteitä vain sen takia, että ne haisee, eikä niitä edes tule niin paljoa. Mut kyllä mä väittäisin, jos keittelee kahvia joka päivä kotonaan, syö hedelmiä edes jonkun verran ja tekee joskus itse ruokaa kotona valmisruokien sijaan, niin biojätettäkin tulee. Biojäteastioihin saa kannen, ettei se lemua koko keittiöön.

Ja puiden istuttaminen auttaa! Siitä tuli pieni voitontunne, oon mä ainakin vähän omalla alalla!  ;D Jee, pelastetaan maailma. ;)