Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 27/04/2024, 09:31:20

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Äänestys

Miten suhtaudutte puolisonne mahdollisiin uusiin komennuksiin?

Suunnitelmissa on ehkä uusia reissuja, ja se on minulle täysin ok.
3 (21.4%)
Suunnitelmissa on ehkä uusia reissuja, ja minulla on hieman sekalaiset tunnelmat asian suhteen.
4 (28.6%)
Puoliso suunnittelee itsekseen uutta reissua, mutta minä en yhtään pidä asiasta.
0 (0%)
Näillä näkymin uusia reissuja ei ole tulossa, ja hyvä niin.
0 (0%)
Näillä näkymin uusia reissuja ei ole tulossa, mutta minulle on ok, jos asia joskus taas tulee ajankohtaiseksi.
1 (7.1%)
Katson ensin meneillään olevan reissun loppuun, ja mietin asiaa sitten.
0 (0%)
Asia ei ole minulle nyt ajankohtainen, joten ei tarvitse suhtautuakaan.
6 (42.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 14

Kirjoittaja Aihe: Uudelle reissulle?  (Luettu 173848 kertaa)

Unique

  • Vieras
Vs: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #940 : 21/02/2011, 17:33:24 »
Niin onhan kaikki tilanteesta ja ajasta riippuvaa. Mutta kaikkea ei voi toteuttaa jos elää parisuhteessa ja haluaa tehdä jonkin näkösiä kompromisseja asioista. Menee muuten vallan yksipuoliseksi.

Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Vs: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #941 : 21/02/2011, 19:01:36 »
^täysin samaa mieltä, parisuhteessa kun eletään niin täytyy olla valmis tekemään "uhrauksia" puolin ja toisin, sitä se elämä on, aina ei voi saada kaikkea mitä haluaisi. Kuuliainen puoliso ottaa huomioon toisen mielipiteen ja kuten minä, en todellakaan vielä ole valmis uuteen reissuun ja mies sen hyväksyi ja ymmärsi täysin, eikä tämä ole meidän parisuhteen väliin tullut.

Poissa Omppis

  • Koditar
  • "Ehkä mulla on vielä hieman toivoa"- koditar
  • *******
  • Viestejä: 2467
    • KFOR 5/09-5/10, ISAF 3/13-9/13
Vs: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #942 : 22/02/2011, 08:26:04 »
Mä olen kyllä sitä mieltä että suoraan on mennä tosi paha keneltäkään reissua kieltämään, mutta asiasta kannattaa keskustella. Kielloilla ei ole kuin negatiivisia vaikutuksia. (tämä ei koske lapsien kieltämistä ;D!) Tämä ajatus lähtee ihan siltä pohjalta, että mietin miltä minusta tuntuisi ja kuinka reagoisin siihen jos suoraan kielletään joku juttu, johon olen halunnut...
No joo, tällainen kommentti tähän... meitä on niin monta erilaista ihmistä olemassa.
^mutta vaikka olen tuosta tavallaan samaa mieltä, niin kyllä oma (perusteltu) kantansa kannattaa tuoda esiin selvästi, että ei ole sitten kellään jälkeen päin mukisemista ja sillä voi oikeasti olla vaikutusta päätökseen. Miten mieskään (joissain tapauksissa nainen) voi tietää, mitä ja miksi kumppani oikeasti asiasta ajattelee, jollei ole selkeästi sitä kertonut.

Juuri tätä ajoin takaa.
"Vaikka välillä tuntuu että elämä on kuin tervassa uimista, niin silti asioilla on taipumus järjestyä"

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #943 : 22/02/2011, 08:42:19 »
Niin... Mut sit päästään taas tähän, että mitä jos toinen kieltäytyy kuuntelemasta toisen hyvin perusteltua mielipidettä asiasta?  ???

Tän nyt pohjaan siihen, että vaikka kuinka nätisti perustelin ja kerroin miksen halua exän lähtevän viimeisimmälle reissulleen, niin mun mielipiteeni (että koulu+pienet lapset+ miehen reissu on liikaa, kun just oltiin EUBG saatu lusittua) ei merkinnyt mitään, kun polte oli vaan niin kova. Silloin soitettiin et lähteekö Kosovoon ja sovittiin kompromissiksi et sinne voi lähteä kun on tuttu paikka ja loma pyörii hyvin, ja vielä sovittiin että ihan sama mihin tarjotaan lähtöä, niin vain ja ainoastaan Kosovo käy. Ja mun mielestä tuo oli multa paljon, että edes siihen olisin suostunut, mut kuten kaikki tietää niin Tshadiinhan se lähti, neuvottelematta asiasta...

Lähinnä et mitä vastaavassa tilanteessa sit tulis tehdä? Tyytyä vaan osaansa? Koska mähän en tyytynyt, sillä mun mielestä ei voi velvoittaa toista odottamaan vuosi toisensa jälkeen vaan "haaveiden toteuttamisen" takia... ::) En mäkään Jenkkeihin jäänyt, vaikka sieltä varmasti olisin koulusta paikan saanut, vaikka haavena onkin ollut opiskelu jenkeissä ja jos mahdollista, valmistuminen sieltä koulusta. Mun mielestä se jo riiitti haaveen toteuttamiseksi, että olin edes päässyt sinne 4kk.

Missä kulkee siis raja haaveiden toteuttamisessa? Et miten monta kertaa voi esim. käydä reissussa, että se "haave" on tullut toteutettua?
Ad astra per aspera!




Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Vs: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #944 : 22/02/2011, 09:28:40 »
^sellanen mies on...mulkku..anteeks (onneks se on ex-mies). Kyllä se vaan niin on että parisuhteessa pitää kuunnella kumpaakin ja tehdä ratkaisut siltä pohjalta, ei voi mennä vain niin et mitä toinen haluaa tehdä.
Mä olen sanonut että jos toiselle reissulle lähtee ilman yhteistä päätöstä niin sit hän lähtee sinne avioeropapereiden kera ja tää on taivahan tosi.

KooKoo

  • Vieras
Vs: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #945 : 28/03/2011, 18:39:20 »
Jii menee lauantaina kielitutkintoon eli hakupaperit lähtee taas... Ei yhtään houkuttele ajatus siitä, että se lähtisi Afganistaniin, mutta enhän mä enää estääkään voi. Lasten takia vähän harmittaa ja vaikuttaahan se tietty munkin elämään, kun lapset on sitten koko ajan mulla.

Poissa pumpkin

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12133
  • KFOR 05/06 - 05/07, KFOR 07/08 - 05/09
Vs: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #946 : 28/03/2011, 21:09:10 »
^mikä se kielitutkinto on? tai siis pitääkö se tehdä joka kerta?

KooKoo

  • Vieras
Vs: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #947 : 28/03/2011, 21:25:29 »
Puolustusvoimien sivuilta kopioitua:

"Yleinen kielitutkinto

Reserviupseereilta, poliisitehtäviin hakeutuvilla poliiseilta sekä päällystötehtäviin hakeutuvilla aliupseereilla tai miehistöön kuuluvilta edellytetään hyvää suullista ja kirjallista englanninkielen taitoa, joka tulee osoittaa suorittamalla opetushallituksen järjestämä yleinen keskitason (3-4) kielitutkinto."

Se on voimassa käsittääkseni 5 vuotta eli Jiin edellinen suoritus ei ole enää voimassa, sillä se haki viimeksi. Oli kysynyt asiaa ja nyt tarvitsee suorittaa uudestaan.

Poissa pumpkin

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12133
  • KFOR 05/06 - 05/07, KFOR 07/08 - 05/09
Vs: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #948 : 28/03/2011, 21:34:29 »
^mun mies väittää, että sen ei oo tarvinnut tehdä sellaista...ei se kyllä muutenkaan mitään muista.  ;)

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #949 : 28/03/2011, 21:36:25 »
^mun mies väittää, että sen ei oo tarvinnut tehdä sellaista...ei se kyllä muutenkaan mitään muista.  ;)
Ehkäpä hänen ei oo syntyperänsä takia tarvinnut moista tehdä? ;)
Ad astra per aspera!