Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 29/03/2024, 00:06:18

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Politiikka  (Luettu 77479 kertaa)

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Politiikka
« Vastaus #40 : 03/06/2005, 13:27:00 »
Kiitos BB että jaksoit kertoa vähän sen uuden lain sisällöstä meille jotka emme ole vaivautuneet sen kummemmin lukemaan siitä ::)

Aika pelottavalta tuo kyllä kuulostaa :o
Ehkä mäkin rakastan salaliittoteorioita mutta kyllähän tuo sun ajatus että miks nuo perustusasiakirjat edelleen ovat salaisia, voi pitää paikkansa...Sotilasliittoa ehkä jo alusta asti kaavailivat ???

Poissa myy79

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13143
    • 04/04-05/05 Kosovo
Re: Politiikka
« Vastaus #41 : 03/06/2005, 20:17:55 »
juu, ei kiitos ei Eu:n perustuslaille...

sen mitä minä olen ymmärtäny, niin jos perustuslaki olis yhteinen, niin vois olla kivoja muutoksia tiedossa sitten suomen perustuslaissa, jos sitä sitten enää käytettäisiinkään...  ???

kuten muutenki Eu:n päätökset on mitä sattuu... esim. nyt maataloustukien poistaminen myös suomesta..  :o jne... siinä menis aika monella toimeentulo yms..

juu, en siis seuraa politiikkaa, ja sen varmaan huomaa, mutta nämä havainnot minä ite oon tehny...  ::) voi olla ihan päin heinikkooo...  ;)





point

  • Vieras
Re: Politiikka
« Vastaus #42 : 03/06/2005, 22:10:12 »

No onhan tuo perustuslaillinen sopimus täynnä vaikka mitä höpön pöppöötä kansalaisten oikeuksista (ihmisarvot, vapaudet, tasa-arvo, yhteisvastuu jne), mutta mikä jutussa kusee on kriisinhallintatehtävien laajentaminen. Ei taritse olla einstein huomatakseen että meidän talousliittomme onkin hitaasti ja varmasti muuntumassa sotilasliitoksi. Se varmaan onkin ollut ajatus jo EY:ta ja sittemmin EU:ta perustettaessa sillä perustamisasiakirjat ovat edelleen salaisiksi julistettuja.

Tämä tökkii mun mielestä kaikkein eniten koko hommassa ja todellakin niinkuin BB totesi, meillä ollaan niin törkeen kilttejä, et mennään mukaan kaikkeen paskaan.

Itsekin epäilen, että tästä mitään kansanäänestystä järjestetään. Tehdään kysely tuhannen ihmisen otannalla ja tulos puhuu koko kansan äänellä.  :-\

Voi kumpa meilläkin olisi omasta takaa jotain sellaista, kuten norjalaisilla öljy, ettei meidän olisi ikinä tarvinnut lähteä mukaan koko EU:hun.

Itselläni on vielä sininen passi lokakuuhun asti ja kannan sitä äärettömän ylpeänä, koska kannessa lukee SUOMI FINLAND  8)

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Politiikka
« Vastaus #43 : 04/06/2005, 16:58:09 »
juu, ei kiitos ei Eu:n perustuslaille...

sen mitä minä olen ymmärtäny, niin jos perustuslaki olis yhteinen, niin vois olla kivoja muutoksia tiedossa sitten suomen perustuslaissa, jos sitä sitten enää käytettäisiinkään...  ???

Niin siis eihän se perustuslaki tulisi valtioiden omien tilalle, vaan koskemaan juuri EU:n toimintaa. ::)

Mulla ei ole oikein mielipidettä koko laista, kun en ole asiaan perehtynyt...
-memento vivere-

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Politiikka
« Vastaus #44 : 16/11/2005, 11:03:51 »
Mitään uutta tällä saralla? :)

Oletteko jaksaneet presidentinvaalikampanjointia seurailla?
-memento vivere-

Hanna

  • Vieras
Re: Politiikka
« Vastaus #45 : 17/11/2005, 13:47:18 »
Yritän aina vähän lueskella juttuja näistä vaaleista, mutta een mitenkään sen kummemmin jaksa intoutua. Vähän olen sillä asenteella, että ellei mitään yllättävää tapahdu, äänestän istuvaa presidenttiä. Mukana myös laiskuutta, myönnän  ;), ei tarvitse niin paneutua ehdokkaisiin, mutta toisaalta olen hyvin tyytyväinen Halosen ensimmäiseen kauteen, miksi siis lähteä vaihtamaan?

Poissa Taru

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5647
  • Iloinen ex-leski
Re: Politiikka
« Vastaus #46 : 17/11/2005, 16:21:15 »
Äänestysvelvollisuus tulee aina täytettyä, mutta muuten ei kyllä yhtään kiinnosta politiikka. Sääli.
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä. -Antoine de Saint-Exupéry

Poissa Ville

  • Hang-around-jäsen
  • Paatunut Koditar
  • *
  • Viestejä: 940
  • järjestöpäällikkö
Re: Politiikka
« Vastaus #47 : 18/11/2005, 15:32:20 »
Kertokaapa mielipiteenne siitä miksi politiikka ei enää kiinnosta juurikaan ketään?
Rauha tarvitsee tekijänsä - Suomen Rauhanturvaajaliitto ry

point

  • Vieras
Re: Politiikka
« Vastaus #48 : 18/11/2005, 17:29:18 »
Kertokaapa mielipiteenne siitä miksi politiikka ei enää kiinnosta juurikaan ketään?

Voisiko yksi syy olla se, että politiikoilla on joskus liikaa aikaa pähkäillä turhanpäiväisillä aisoilla ja sen vuoksi tärkeät asiat jäävät taka-alalle. Mm. kesällä oli aikaa pohtia sitä, mikä kulttuuriministeriä oikeasti vaivaa jne jne. Aikaisemmin keväällä täysistunnon pääasiallisena vaivana oli Vanhasen salarakkaat. Voi hyvät hyssykät, ketä tuonne mäelle on valittu.

Tällä hetkellä puolueet ovat niin keskittyneitä tuleviin presidentin vaaleihin, että ei ehditä pitämään oman maan puolia tuolla pääkallopaikalla Brysselissä.

Kumpiakos ne Vanhasen tuulessa heiluvat lärpykät oikein on, viirejä vai vaalimainoksia?  ;)

minussa ei asu pienintäkään kepua

Kisu

  • Vieras
Re: Politiikka
« Vastaus #49 : 18/11/2005, 18:28:19 »
Kertokaapa mielipiteenne siitä miksi politiikka ei enää kiinnosta juurikaan ketään?

Oiskohan se siinä, että se politiikka on jotenki niin kaukana siitä oikeasta arkielämästä..

Presidentinvaaleissa aion äänestää.  Mutta sekin on kai vain tapa..

Muissa vaaleissa äänestän vain "miten ehtii ja muistaa jaksaa vaivautua äänestyspaikalle asti" -periaatteella.. MIe oon aika kyyninen tuon yksittäisen edustajan vaikutusmahdollisuuksiin.. Kaikki lupaa sen kymmenen hyvää ja yhdeksän kaunista ja vaalien jälkeen ei yhtään ainoaa lupausta toteuteta.. Vähemmästäki menee usko.