Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 03/05/2024, 21:18:05

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Joulu II  (Luettu 146711 kertaa)

Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Vs: Joulu II
« Vastaus #500 : 24/03/2011, 09:31:35 »
Vaikka joulu onkin ihanaa aikaa, mutta ei sentään ihan vielä ;D Nyt odotetaan malttamattomana että pääsee työntämään näppinsä multaan :D

Poissa Sini

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4409
    • EUFOR 10/04-12/05 ISAF 2/07-2/08 ISAF 9/09-8/10
Vs: Joulu II
« Vastaus #501 : 27/08/2011, 16:47:57 »
Ensimmäiset joululahjat tilattu nettikaupasta. Tästä se lähtee joulun valmistelut. ;D

Poissa susakaro

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13668
  • Muinaisjäännös
Vs: Joulu II
« Vastaus #502 : 08/09/2011, 19:18:40 »
Mulla tekis mieli jo tehdä joulukortteja :)

Poissa Marge

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12620
    • KFOR 4/04-5/05
Vs: Joulu II
« Vastaus #503 : 08/09/2011, 20:01:51 »
^Mä tein viime vuonna ennen kuin lehdet tippui puusta, koska tarvitsin tammenlehtiä.
Fear never fixed anything.

Poissa Omppis

  • Koditar
  • "Ehkä mulla on vielä hieman toivoa"- koditar
  • *******
  • Viestejä: 2467
    • KFOR 5/09-5/10, ISAF 3/13-9/13
Vs: Joulu II
« Vastaus #504 : 24/11/2011, 22:09:33 »
Voi ahistuksen ahistus koko joulu... :-X
Pidän joulusta tunnelman ja rauhallisuuden vuoksi. Ihana olla möllötellä kotona oman perheen kesken ja syödä hyvin... nautiskella...
MUTTA:
Tämä ennen joulua oleva helevetin hössötys korttien ja lahjojen kanssa, siitä en pidä!
Juuri nyt mietin että taidan jättää kaikki kortit lähettämättä, sillä ei ole inspistä tehdä itse ja sit on aika tylsää lähetellä niitä kaupasta ostettuja...
Ja nuo lahjat: Haluaisin hankkia järkeviä TARPEELLISIA lahjoja  ne mitä hankin... mutta kun se on niiiiiin vaikeaa!
Juu, ne iän ikuiset suklaarasiat tökkii, samoin viinipullot... mitä keksis sellaista mukavaa läheisille aikuisille vietäväksi, joilla on jo ihan kaikkea?
Inhoan joulussa sitä että "pakkoviemistä-viedään kun on aina viety"-tyyliin.
Onneksi sukulaisissa kiertäminen joulunpyhinä jää, kun suunnataan 23.12. Saariselälle viikoksi. Toki, se on hoidettava sit joulun alla...
Ja kyse todella ei ole siitä että en joulusta pidä, vaan siitä "turhasta" touhuamisesta sen ympärillä. Nih.
"Vaikka välillä tuntuu että elämä on kuin tervassa uimista, niin silti asioilla on taipumus järjestyä"

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Joulu II
« Vastaus #505 : 24/11/2011, 22:38:25 »
Ja kyse todella ei ole siitä että en joulusta pidä, vaan siitä "turhasta" touhuamisesta sen ympärillä. Nih.
Sama juttu! Joulu on ihana asia, mut se stressihössötys mitä mun perheessä äidillä ja keskimmäisellä siskolla on niin huh huh...

 Olis ihana voida viettää joulua ihan kotona, rauhallisesti... syödä itse tehtyä ruokaa, availla lasten kanssa rauhassa lahjat ja antaa heidän touhuta niiden kanssa kun itse kaivelis suklaat esiin ja kirjan ja vaan nauttis joulusta.

Mutta pakko mennä mun vanhempien luo, missä äiti vetää kunnon slaagit ensimmäisenä kun sinne pääsee ja kun sisko tulee sinne niin jovain, riemu on irti. Sit tulee toinen sisko, ja minä, isä ja tää nuorempi sisko pyöritellään silmiä noiden kahden muun perheen naisen hössötyksille ja sit niillä palaa hihat meidän silmien pyörittelyyn. ;D
Ad astra per aspera!




Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Vs: Joulu II
« Vastaus #506 : 25/11/2011, 07:57:28 »
^miks pitää mennä, mikä pakottaa? vetääkö äitis herneet (näin voisin kuvitella).

Meillä ei ole minkäänlaista joulustressiä/hössötystä. Vuosien saatossa olen oppinut nauttimaan tästä täysillä. Etuna se että sukulaiset asuu kaukana= ei todellakaan käydä kenenkään luona. Kummankin vanhemmille ilmoitettu vuosia sitten että me vietetään joulua kotona, ei jakseta ravata paikasta toiseen. Ollaan myös sovittu vanhempien, sisarusten ja ystävien kanssa että kun ollaan jo aikuisia ja kaikilla on kaikkea niin ei osteta lahjoja :) Koska siinä ei ole vaan mitään järkeä, aivan turhaa stressiä (ymmärrän siis jos joku tykkää ostella tai tehdä jotain jokaiselle tutulle, mutta jos se aiheuttaa liiallista päänvaivaa niin antakaa olla). Kortit teen itse koska tykkään kovin askartelusta. Joulupöydän antimistakaan ei ota mitään stressiä, laatikot ostan valmiina koska ne on mun makuun hyviä niinkin, kalkkuna tulee valmiina suoraan kotitilalta.

Poissa tanja

  • Koditar
  • "Ehkä mulla on vielä hieman toivoa"- koditar
  • *******
  • Viestejä: 2449
    • kfor 04/04-05/05, unifil 04/07-10/07, kfor 11/08-11/09
Vs: Joulu II
« Vastaus #507 : 25/11/2011, 09:13:48 »
Mikä joulu... blaah.. ei pätkääkään mitään joulufiilistä :-[ voitas skipata koko joulukuu..
ehkä sitten ens vuonna mennään 200% fiiliksellä.
*wish it, dream it, do it!*

Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Vs: Joulu II
« Vastaus #508 : 25/11/2011, 09:28:35 »
^ens vuonna sitten senkin edestä :)

IQ:lle ja omppikselle vielä et puhukaa niille ihmisille, sopikaa että olisiko mahdollista että tänä jouluna ei ostettaisiin lahjoja ja ilmoittakaa että haluatte nauttia joulusta oman perheen kesken. Toki riippuu ihmisistä, mutta meillä ainakin kaikki läheiset on ottaneet tän tosi hyvin ja ovat ymmärtäneet miksi ei tahdota ravata paikasta toiseen.

Muoks. Mäkin tunsin ennen suurta velvollisuuden tunnetta että kaikkien luona piti käydä ja lahjat viedä, onhan sentään joulu. Kun vihdoin uskalsin avata suuni ja kaikki ymmärsi ja oli samoilla linjoilla esim lahjojen suhteen niin helpotus oli suuri ja velvollisuuden tunne katosi. Nyt voin juhlia joulua oman perheen kesken ilman stressiä ja nauttia siitä täysillä :-*
« Viimeksi muokattu: 25/11/2011, 09:31:22 kirjoittanut Lilian »

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Joulu II
« Vastaus #509 : 25/11/2011, 09:49:39 »
^miks pitää mennä, mikä pakottaa? vetääkö äitis herneet (näin voisin kuvitella).
Joo, vetää...  ::)


IQ:lle ja omppikselle vielä et puhukaa niille ihmisille, sopikaa että olisiko mahdollista että tänä jouluna ei ostettaisiin lahjoja ja ilmoittakaa että haluatte nauttia joulusta oman perheen kesken. Toki riippuu ihmisistä, mutta meillä ainakin kaikki läheiset on ottaneet tän tosi hyvin ja ovat ymmärtäneet miksi ei tahdota ravata paikasta toiseen.
Ei onnistu... Olen yrittänyt nätisti puhua näille meidän perheen materialisteille. Äiti sanoo, etten arvosta läheisiäni koska en halua ostaa heille edes lahjoja. Vaikka olen yrittänyt sanoa, että mielestäni tavaroilla ei arvostusta osoiteta, hän ei sitä ymmärrä vaikka miten kääntäisi.

Heille jouluun kuuluu ruoka, hautausmaalla käynti ja lahjat. Ja pakko olla yhdessä. Loukkaantuivat jo kovasti, kun exän kanssa kun vielä asuttiin saman katon alla, ja syötiin oman perheen kesken jouluruoka... ::)
Ad astra per aspera!