Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 04/05/2024, 00:12:51

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Joulu II  (Luettu 146803 kertaa)

Poissa soila

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5623
  • KFOR 05 :D
Re: Joulu II
« Vastaus #280 : 18/09/2008, 14:48:26 »
Tosin jouluhan on jo 3kk:n päästä... 

Jo!! :o Vähä kivaa. :icon_rendeer:

Mä odotan oikeastikin tätä joulua jo, kun ollaan nyt muutettu tänne lähemmäs molempien vanhempia, sisaruksia yms. :D Pari joulua oli tosi ihana viettää kaukana kaikista rauhassa kahdestaan, mutta nyt kyllä odotan sitä, että saa olla perheidenkin luona. :)
Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away.


Poissa Pipsa

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5926
  • ISAF
Re: Joulu II
« Vastaus #281 : 18/09/2008, 16:00:47 »
Minusta taas olisi joku joulu ihanaa viettää vain kahdestaan. Että ei tarviis juosta molempien vanhempien luona jne. Mutta saa nyt nähdä...

Poissa yama

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 6119
  • KFOR 11/05 - 05/06
Re: Joulu II
« Vastaus #282 : 18/09/2008, 16:12:42 »
Mutta tässäkin kannattaa muistaa, että koskaan ei tiedä, koska se hetki koittaa, että ei voi enää vanhempiensa tai mummojensa luona jouluna käydä, vaikka haluaisi.  :-\ Meilläkin kyllä mieluusti mentäisiin, mutta sitten joulua joutuisi viettää hautausmaalla.
Elikkä käykää siellä mummolassa, kun mahdollisuus vielä on olemassa.

Poissa Ulpu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 16129
    • KFOR 00-01 EUFOR 05-06 MINURCAT 06-11/09 ISAF 09/13-
Re: Joulu II
« Vastaus #283 : 18/09/2008, 16:50:41 »
Mutta tässäkin kannattaa muistaa, että koskaan ei tiedä, koska se hetki koittaa, että ei voi enää vanhempiensa tai mummojensa luona jouluna käydä, vaikka haluaisi.  :-\ Meilläkin kyllä mieluusti mentäisiin, mutta sitten joulua joutuisi viettää hautausmaalla.
Elikkä käykää siellä mummolassa, kun mahdollisuus vielä on olemassa.

Niinpä. Mulla ei ole ollut ikinä mummolaa, missä käydä jouluna.  :-\

Anna

  • Vieras
Re: Joulu II
« Vastaus #284 : 18/09/2008, 20:46:37 »
Mutta kyllä joulu kuitenkin pitäisi olla itse kullekin myös rauhallista aikaa, meillä ainakin tuntuu aina olevan hirveä stressi siitä, että ehditään käydä molempien vanhempien luona (toiset asuu Helsingissä ja toisen Jyväskylässä) ja sitten vielä on miehen työvuorot, jotka aina sotkee jouluputken, joten sekin pitää siihen sovittaa. Että tosiaan kyllä välillä tekisi melkein mieli jäädä ihan vaan kotiin. Jos vaan osaisi pöperöt laittaa. Mutta siitäpä sitten haloo syntyisi. Ja kyllä musta oli kiva sekin jossain vaiheessa (minkä muistan omasta lapsuudestani), että ne isovanhemmat alkoivat käydä meillä joulua viettämässä.

Poissa minni

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 6618
  • UNIFIL 04/01 - KFOR 05/02
Re: Joulu II
« Vastaus #285 : 18/09/2008, 21:19:08 »
Mutta tässäkin kannattaa muistaa, että koskaan ei tiedä, koska se hetki koittaa, että ei voi enää vanhempiensa tai mummojensa luona jouluna käydä, vaikka haluaisi.  :-\ Meilläkin kyllä mieluusti mentäisiin, mutta sitten joulua joutuisi viettää hautausmaalla.
Elikkä käykää siellä mummolassa, kun mahdollisuus vielä on olemassa.


Tämä on kyllä niin totta! Meillä on ensimmäinen joulu ilman isovanhempia tiedossa ja aika kurjalta tuntuu, vaikka olivatkin viimeiset vuodet huonossa kunnossa. Odotettuja vieraita joulupöytään kuitenkin.  :'(

Poissa myy79

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13143
    • 04/04-05/05 Kosovo
Re: Joulu II
« Vastaus #286 : 18/09/2008, 21:27:08 »
Mä odotan tosi innolla joulua! Eka joulua isommassa kodissa ja vielä niin, että anoppilaan on 5km matka. voi olla, että vietetään jouluyö ja jouluaaton loppuilta ihan omassa kodissa..  :-* (ollaan joka toinen joulu mun ja jokatoinen miehen kotona aatto) Voisi sitten noita jouluherkkujakin tehdä sitten itselle..





Poissa Ulpu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 16129
    • KFOR 00-01 EUFOR 05-06 MINURCAT 06-11/09 ISAF 09/13-
Re: Joulu II
« Vastaus #287 : 18/09/2008, 21:30:41 »
Mä odotan kans kovasti joulua, koska saan olla kotona.  :) Ei tarvi miettiä, että koska pitää lähteä töihin. Jos sitä vaikka laittelis jotain syötävää kotonakin, vaikka porukoille mennään syömään.

Poissa Pipsa

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5926
  • ISAF
Re: Joulu II
« Vastaus #288 : 19/09/2008, 00:36:30 »
Niin se tietysti pitää paikkansa että koskaan ei tiedä milloin ei enää ole mahdollisuutta vanhempien kanssa joulua viettää. Mutta toisaalta eihän sitä tiedä, voihan sitä itse kuolla ennemmin kuin muut. En sikäli ei minusta se nyt niin itsekästä ole jos joskus haluaisi joulua viettää ihan vain kahdestaan.

Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Re: Joulu II
« Vastaus #289 : 19/09/2008, 09:31:48 »
Meille oli viimeinen niitti kun yksi joulu mulla oli kolme päivää vapaata ja asuttiin siis Jyväskylässä. Sen kolmen päivän aikana ajoimme ensin parikkalaan, siellä käytiin mummolat läpi. Sitten mentiin lappeenrantaan pikaisesti tapaamaan ystäviä, sen jälkeen elimäelle ja siellä samoin mummola käymiset. Me oltiin ihan poikki sen reissun jälkeen, siitä joulusta ei nauttinut juuri ollenkaan. Sen jälkeen päätettiin että nyt loppui ja seuraava joulu vietettiin omalla porukalla ja kyllä oli kivaa kun sai vaan olla ja nauttia joulusta. Toki ollaan ajateltu että joku joulu voitas pyytää molemmat vanhemmat meille joulun viettoon, se olis tosi kivaa.