Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 28/04/2024, 14:50:35

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Vapaaehtoistyö  (Luettu 15866 kertaa)

Poissa kasu

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3806
  • ota suklaakeksi, se helpottaa - tenavat
Vs: Vapaaehtoistyö
« Vastaus #30 : 28/05/2011, 08:15:34 »
Anyone?
kasu 75

Poissa kasu

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3806
  • ota suklaakeksi, se helpottaa - tenavat
Vs: Vapaaehtoistyö
« Vastaus #31 : 28/05/2011, 08:18:31 »
Itsellä 1 lomaviikko hurahtaa näissä merkeissä leirialuetta isännöiden. Ihan kiva kesäpesti, talkootyötä vastaan mökki rantakalliolla. Vain minä ja koira ... ja satakunta partiolaista pitkin pusikoita  ;D

Ainoa huoli tuossa on ...KYYT, joita on joka heinikossa tuolla alueella. Toivottavasti Elsa ei kovin montaa puremaa saa.
kasu 75

Poissa Tara

  • Ylläpidon oikea käsi
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *****
  • Viestejä: 8125
  • Camp Koti KFOR 04/03-04/04, ISAF 08/07-08/08
Vs: Vapaaehtoistyö
« Vastaus #32 : 28/05/2011, 15:15:17 »
Mä oon harkinnut ja miettinyt josko meille (minä ja ipana ja ehkä koiratkin) löytyisi jotain pienimuotoista mummeleiden ja pappojen piristämistä. Mihinkään sellaiseen mun porukka tuskin kelpaa, että otettaisiin joku ipana silloin tällöin vaikka viikonlopuksi kylään eli jonkinmoista tukiperhetoimintaa.

Poissa pumpkin

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12133
  • KFOR 05/06 - 05/07, KFOR 07/08 - 05/09
Vs: Vapaaehtoistyö
« Vastaus #33 : 28/05/2011, 15:41:15 »
Anyone?

Just tänään oli viimeinen kerta uimavalmennusta tältä keväältä, ihanaaaaa. Se on kyllä hyvä palkinto, että olen varma, että mun lapsukaisista ei kukaan huku tänä kesänä.

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Vs: Vapaaehtoistyö
« Vastaus #34 : 02/01/2013, 21:27:38 »
Onko kukaan käynyt vapaaehtoistyönä ulkoiluttamassa vanhainkotien mummoja ja pappoja? Mitenköhän tällaiseen toimintaan pääsisi? Tarvetta varmaankin olisi.
-memento vivere-

Poissa kasu

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3806
  • ota suklaakeksi, se helpottaa - tenavat
Vs: Vapaaehtoistyö
« Vastaus #35 : 02/01/2013, 21:36:25 »
varmaan ihan omiltakin nurkilta löytyy kotiinsa sulkeutuneita, ei esim munkaan isovanhemmat vaan pääse kodistaan ulos ilman apua talven aikana. Rollaattori on liian painava rappuja (9 askelmaa) alas kannettavaksi, eikä heistä ole toistensa tukijoiksi...Eli aivan varmasti huteria avuntarvitsijoita Turunkin suunnalla on ja paljon! Vanhainkodista kävisin vaan ihan suoraan kysymässä paikan päällä.
kasu 75

Poissa Ulpu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 16129
    • KFOR 00-01 EUFOR 05-06 MINURCAT 06-11/09 ISAF 09/13-
Vs: Vapaaehtoistyö
« Vastaus #36 : 02/01/2013, 22:07:54 »
Onko kukaan käynyt vapaaehtoistyönä ulkoiluttamassa vanhainkotien mummoja ja pappoja? Mitenköhän tällaiseen toimintaan pääsisi? Tarvetta varmaankin olisi.

Kannattaa mennä suoraan vanhainkotiin tarjoamaan apuaan. Tai soittaa. Tokihan on myös yhdistyksiä/järjestöjä yms., jotka tekevät tällaista, sellaisen kautta voi myös mennä. Mutta tosiaan vanhainkotiin/palvelutaloon tmv. voi mennä ihan omana itsenään, varmasti saa jonkun mummun käskynkkään mukaansa ulos.  :)

Poissa Taria

  • Koditar
  • Paatunut Koditar
  • *****
  • Viestejä: 1460
    • UNMOGIP 06/12-06/13
Vs: Vapaaehtoistyö
« Vastaus #37 : 03/01/2013, 04:37:22 »
Onko kukaan käynyt vapaaehtoistyönä ulkoiluttamassa vanhainkotien mummoja ja pappoja? Mitenköhän tällaiseen toimintaan pääsisi? Tarvetta varmaankin olisi.

Kannattaa mennä suoraan vanhainkotiin tarjoamaan apuaan. Tai soittaa. Tokihan on myös yhdistyksiä/järjestöjä yms., jotka tekevät tällaista, sellaisen kautta voi myös mennä. Mutta tosiaan vanhainkotiin/palvelutaloon tmv. voi mennä ihan omana itsenään, varmasti saa jonkun mummun käskynkkään mukaansa ulos.  :)

Juu soita ja tarjoudu, varmasti ulkoilutusapu otetaan vastaan :) Ihana ajatus. Toinen mitä voi tehdä (vaikka sillon kun ei voi ulkoilla) on lukeminen, vanhukset tykkää kuunnella kun heille luetaan ääneen. Jos kyseessä on muistisairaat niin ei kannata alottaa romaania mitä jatkaa seuraavalla kerralla ;) vaan lukea vaikka lyhyitä novelleja tai runoja :)

Ihan noin vaan ainakaan meiltä ei mummoja saa mukaansa, vaan ensin vapaaehtoisen pitää allekirjoittaa vaitiolopaperi ja sitten pikkasen perehdytetään sen henkilön kuntoon jonka kanssa on ulos menossa. Siis ihan yksinekertasia asioita käytöksestä kuten kovaan ääneen kiroilu tai vaikkapa se, että sairauteen kuuluu tarrautumisrefleksi...ei koko sairaushistoriaa kuitenkaan, vaan sen verran, että ei tulisi yllättäviä tilanteita.

Jos haluaa ulkoiluttaa kotona asuvia niin sen neuvoisin tekemään jonkun järjestön kautta (esm SPR:llä on ystävätoimintaa ja täällä ainakin työttömien yhdistys tekee vastaavaa), koska maailma on nykyään mitä on niin avuliaan ihmisen tarkoitusperiä voidaan ensin epäillä...niin surullista kun se onkin :(
some heroes wear capes, mine wears combat boots.

Poissa Ulpu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 16129
    • KFOR 00-01 EUFOR 05-06 MINURCAT 06-11/09 ISAF 09/13-
Vs: Vapaaehtoistyö
« Vastaus #38 : 03/01/2013, 11:05:39 »
Juu, en mä ihan kirjaimellisesti tarkoittanut, että voi napata mummun mukaansa, vaan tarkoitin lähinnä sitä, että tällainen apu on kullanarvoista.  :) Meillä ei tarvitse (jos ei ole tässä muuttunut) sen kummempia papereita täyttää tmv., toki kerrotaan asukkaasta, mut meillä on lähes kaikki sen kuntoisia, että mennään pääasiassa pyörätuolilla ulos, ei tarvitse sit sitäkään pelätä, että asukas väsähtää (koska se voi tapahtua nopeastikin). Tietty, jos on hyvin käveleviä niin heidän kanssaan toki kävellen/rollaattorilla. Mutta joka talossa on omat tapansa, kysymällä ne selviää.  :)

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Vs: Vapaaehtoistyö
« Vastaus #39 : 31/01/2013, 11:30:31 »
Menen varmaan avustajaksi erityistukea tarvitsevien nuorten taidepajalle. :) Mummotkin silti edelleen mielessä. ;)
-memento vivere-