Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 28/03/2024, 18:54:51

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Katkot  (Luettu 16951 kertaa)

Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Re: Katkot
« Vastaus #10 : 23/07/2008, 13:56:10 »
No jokainen tyylillään, mutta esim. jos minä sairastuisin vakavasti tai kuolisin niin mieheni olisi pakko lasten takia ottaa katkot. Kuka isä voi olla niin kylmä ja jättää äidin kuoleman jälkeen lapset jollekin muulle ja olla vaan "kova mies" ja jatkaa loppuun asti ???Jos sellasia miehiä jossain on niin ne sitten täysiä k..sipäitä

Poissa Ulpu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 16129
    • KFOR 00-01 EUFOR 05-06 MINURCAT 06-11/09 ISAF 09/13-
Re: Katkot
« Vastaus #11 : 23/07/2008, 14:00:07 »
Eiköhän nää katkot oo niin yksilöllisiä ratkaisuja. Ja tilanteesta kiinni. Kuoleman/sairaustapauksessakin on aika eri asia, kuoleeko vaimo, lapsi, äiti, mummu... Siis palveluksen jatkumisen kannalta, toki suru on mukana jokaisessa.


Poissa rumin,mies syvästä etelästä

  • Hang-around-jäsen
  • Addikti-Koditar
  • *
  • Viestejä: 1908
  • UNIFIL 1987-1988 2Jk 9-51 Voimakone
Re: Katkot
« Vastaus #12 : 23/07/2008, 14:31:17 »
No jokainen tyylillään, mutta esim. jos minä sairastuisin vakavasti tai kuolisin niin mieheni olisi pakko lasten takia ottaa katkot. Kuka isä voi olla niin kylmä ja jättää äidin kuoleman jälkeen lapset jollekin muulle ja olla vaan "kova mies" ja jatkaa loppuun asti ???Jos sellasia miehiä jossain on niin ne sitten täysiä k..sipäitä
Tiedän näitäkin tapauksia.Onhan lapsella isovanhemmat?
Voi olla että asia on niin.sillä harvoin asia ei ole millään lailla

nyyhky

  • Vieras
Re: Katkot
« Vastaus #13 : 23/07/2008, 14:48:42 »
Enpä ikinä uskonut sanovani tätä - mutta tässä tapauksessa olen samaa mieltä ruminin kanssa 8) *enkä katson asiaa sotilaan vaimon silmin - ja lapsettomana*

Ihmiset ovat kuitenkin kaikki erilaisia, kuten varmasti ko.tapauksetkin. Jokaisen ratkaisu on oikea hänen itsensä ja tilanteen kannalta.

- Kunnia kestävän palkka - ketkäs niin sanovatkaan.....

Poissa Lua

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7896
  • EUFOR (Althea) 09/05-12/06
Re: Katkot
« Vastaus #14 : 23/07/2008, 15:12:00 »
No jokainen tyylillään, mutta esim. jos minä sairastuisin vakavasti tai kuolisin niin mieheni olisi pakko lasten takia ottaa katkot. Kuka isä voi olla niin kylmä ja jättää äidin kuoleman jälkeen lapset jollekin muulle ja olla vaan "kova mies" ja jatkaa loppuun asti ???Jos sellasia miehiä jossain on niin ne sitten täysiä k..sipäitä
Tiedän näitäkin tapauksia.Onhan lapsella isovanhemmat?
No vaikka oliskin niin onhan lapsella isä? Siinä vaiheessa se miehen mitta mitataan; jatkaako niiden omien haaveiden toteuttamista vai tuleeko kotiin huolehtimaan surevista lapsista kuten mies. En voi kuvitella enkä ymmärtää tilannetta jossa toiseenlaiseen ratkaisuun päädyttäisiin jos sen itse voi päättää.

Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Re: Katkot
« Vastaus #15 : 23/07/2008, 15:16:17 »
Sori vaan mutta mulla ei riitä ymmärrys tohon, isovanhemmat ei korvaa isää ellei sitten ole kyseessä täys pee...mä oon ihan sanaton...en vois kuvitellakaan että mun mies jättäs kylmästi lapset isovanhemmille ja jatkas ite loppuun asti :-\. Siis oikeesti onko noin kylmiä isiä olemassa? Eikö tollaset isät ajattele yhtään miltä lapsista tuntuu, meidän lapsille ainakin tämä vuosi on ollut rankka, saatikka sitten jos minä kuolisin ja isä jatkas kaikesta huolimatta, taatusti jättäs pysyvät jäljet lapsiin ???

Anna

  • Vieras
Re: Katkot
« Vastaus #16 : 23/07/2008, 15:23:53 »
En tiedä miten nykypäivänä on.Kun itse lähdin,kaikille painotettiin Niinisalossa monta kertaa että on pykälää,pykälää ja pykälää,sen jälkeen voi ehkä päästä tekeen jotain.
Kuoleman tapauksesta kerron esimerkin.
Aikoinaan olis eräs pääkaupunkilaisnuorukainen(EL C muistaa varmaankin) joka eräs keskiviikko ilta sai suruviestin kotoa.no seuraava aamuna tämä nuorukainen kysymään viikon lomaa asioiden hoitoon.Nuorukainen lähti samana iltana reittikoneella kohti Helsinkiä.
Viikon kulttua hän tuli takaisin toimialueelle ja palveli kunnialla palvelusajan loppuun.

Mikä nyt sitten on kunniaa? Kyllä mielestäni on kunniallisempaa joissain tilanteissa tulla kotiin. Perhe on kuitenkin perhe ja siellä ulkomailla on sitten siihen nähden vaan toissijaisia asioita. Kenet siinä sitten "pettää" jos ottaa katkot? PV:n, kohdemaan... Mutta kenet pettää, jos ei ota. Ja mitä missäkin tapauksessa menettää? Samoilla linoilla Lilianin kanssa, että varmasti ainakin omien lastensa luottamuksen.

Poissa rumin,mies syvästä etelästä

  • Hang-around-jäsen
  • Addikti-Koditar
  • *
  • Viestejä: 1908
  • UNIFIL 1987-1988 2Jk 9-51 Voimakone
Re: Katkot
« Vastaus #17 : 23/07/2008, 16:41:34 »
Enpä ikinä uskonut sanovani tätä - mutta tässä tapauksessa olen samaa mieltä ruminin kanssa 8) *
;D ;D
Voi olla että asia on niin.sillä harvoin asia ei ole millään lailla

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Katkot
« Vastaus #18 : 23/07/2008, 16:58:01 »
Kyllä mun mielestä oma ja läheisten terveys menee ohi minkä tahansa työkeikan. Jotenkin tunnutaan helposti ruokkivan sellaista ajatusmaailmaa, että rauhanturvaaminen on ihmisen (tai no ainakin miehen ;D) ylin hyvä. No ehkä se jollekin on, jolla ei ole elämässään mitään tärkeämpääkään. ;)
-memento vivere-

anniinak

  • Vieras
Re: Katkot
« Vastaus #19 : 23/07/2008, 17:59:33 »
Meillä M otti katkot toiselta reissultaan. Syy oli vain se että oli niin vaikea lähteä pois lomilta kun pieni vauva jäi kotiin. Soitti jo samana iltana ja sanoi et on Pilviä niin hirvee ikävä jo nyt. Sitte seuraavana aamuna soitti ja sanoi ottavansa katkot. Mä vastasin vaan et ota jos itse haluat, mä en tule vaikuttamaan siihen päätökseen, koska en halua et M on mulle sitte katkera. Kertaakaan ei ole sanonut katuvansa päästöstä. Varmasti päätökseen vaikutti myös se et mä olin lopen väsynyt ja raskauden jälkeinen masennus päällä..  ::) (näin hän ainakin sanoi..)