Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 29/03/2024, 11:33:16

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Äänestys

Pelottaako/pelottiko?

Ei ainakaan suuremmin.
8 (42.1%)
Vähäsen kyllä.
8 (42.1%)
Aika paljonkin.
3 (15.8%)
En muista tai muuten osaa sanoa.
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 18

Kirjoittaja Aihe: Pelottaako?  (Luettu 40380 kertaa)

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Pelottaako?
« : 14/05/2004, 19:47:59 »
Jopa Hölkkärissä on ollut puhetta pelkäämisestä (vähänlaisesti, mutta kuitenkin. ;)), joten miksipä ei siis täällä, kun tuo ylenmääräinen machoilukaan ei ole tarpeen.;D Aika vähän käsitelty aihe noin kaiken kaikkiaan.

Eli: pelottaako/pelottiko ennen missiota tai sen aikana? Ja mikä pelotti? Pelkäättekö/pelkäsittekö miehenne puolesta (tai kenties itsenne tai parisuhteen puolesta)? (Tai huolestuttiko edes? ;))
-memento vivere-

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Pelottaako?
« Vastaus #1 : 14/05/2004, 20:47:15 »
Joo. Pelotti. Pelotti jo ennen kuin mies ees lähti...

Eniten pelotti ennen lähtöä se, että miten meidän parisuhteemme kestää vuoden. Ja pelkäsin että miten pärjään täällä yksin. Mähän olin oikee supernössö silloin, mulla ollut kuin yks kaveri, joka tosin käänsi selkänsä melkein heti kun mies lähti. Onneks on tullut uusia ja paljon parempia kavereita! :) Pelkäsin siis, että olen täällä ihan yksin, ilman ketään, ja niinhän mä pitkään olinkin. Ennen kuin tuohon taituu:hun tutustuin alkuvuodesta '03. :) Siitä asti on ollut pelkkää noususuhdannetta 8)

Muutaman kerran itse rt-vuoden aikana pelkäsin että miehelle satuu jotain, vaikka silloin olikin rauhallista... Olihan siellä ollut pari sellaista tilannetta että ois voinu sattua tosi pahasti, jos joku ei ois ollu valppaana. :-X Niistä ei sen enempää, mutta nuo sai pelkäämään miehen hengen puolesta...

Tavallaan ei enää pelota miestä päästää. Tiedän, että kun kutsu miehelle tulee, niin meidän parisuhteemme on sillä hetkellä entinen parisuhde.
« Viimeksi muokattu: 14/05/2004, 20:49:03 kirjoittanut IceQueen »
Ad astra per aspera!




Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Pelottaako?
« Vastaus #2 : 14/05/2004, 21:36:33 »
Kuten myös pelotti. Nimenomaan ennen ekaa reissua. Ei ollut juuri mitään käsitystä rauhanturvaamisesta noin ylipäätään, ja ihan vain sananakin Bosnia oli pelottava. Hirvitti, että nyt se varmaan astuu siellä miinaan tai jotain. Jos kului vähän pidempään ilman mitään viestiä, tuli heti mieleen, että onko kaikki hyvin. (Vaikka sittenhän sieltä vasta yhteyttä oliskin otettu jos jotain olis sattunut.:P)

Parisuhteen puolesta en niinkään pelännyt. Kun joku tuttu lohdutti, että "kyllä te sen kestätte jos olette toisillenne tarkoitettu", otin sen lähinnä loukkauksena. Että miten nii ei kestäis. ??? ??? ??? Omasta pärjäämisestäni en ollut niin kovin varma, täällä päin oli niukasti kavereita ja koko elämäntilanne oli aika uusi, opiskelujen alottamiset ja systeemit.

Nyt sitten taas toisen reissun alussa olen tässä pariin kertaan miettinyt, että pitäiskö nyt olla huolissaan jostakin. (Ihan mistä tahansa ;).) Helpommin on mennyt, ikävä vaivaa, mutta muuten olen ottanut vähän rauhallisemmin. :)

Ja myötämielinen suhtautuminen uuteen reissuun muuten otti tämän viisi vuotta. :) Koita, Milla, saada sille ukolle järkeä päähän.
-memento vivere-

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Pelottaako?
« Vastaus #3 : 14/05/2004, 22:39:07 »
Lainaus
Kuten myös pelotti. Nimenomaan ennen ekaa reissua. Ei ollut juuri mitään käsitystä rauhanturvaamisesta noin ylipäätään, ja ihan vain sananakin Bosnia oli pelottava. Hirvitti, että nyt se varmaan astuu siellä miinaan tai jotain. Jos kului vähän pidempään ilman mitään viestiä, tuli heti mieleen, että onko kaikki hyvin. (Vaikka sittenhän sieltä vasta yhteyttä oliskin otettu jos jotain olis sattunut.:P)

Joo, kyllä Kosovo-paikkana pelotti... mielleyhteys oli ihan hirvee... mä kuvittelin että mies lähtee sotimaan :P ::) Tosiasiassahan homma oli päinvastoin. :) mut mistä sitä ois voinut tietää?? mediassa oli niin vähän juttua rauhanturvaajista, ja jos oli niin eipä sitä tullut seurattua ennen kuin mies oli jo koulutuksessa.
Lainaus

Ja myötämielinen suhtautuminen uuteen reissuun muuten otti tämän viisi vuotta. :) Koita, Milla, saada sille ukolle järkeä päähän.

No hyvä, että mä en oo ainut, joka vähän lyö hanttiin! :) Mä ennen kielsin, että ei ikinä uudestaan reissuun... nyt oon jo sen verran myöntynyt, et uudelle reissulle voi lähtee, kunhan oottaa ensin muutaman vuoden.

mies vaan itsepäisesti on lähdössä heti, kun kutsu käy, eli mahd. ens syksynä... On sitten kulunu jo jopa 1 v. kotiutumisesta.
Ad astra per aspera!




Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Pelottaako?
« Vastaus #4 : 14/05/2004, 22:55:41 »
Lainaus

Joo, kyllä Kosovo-paikkana pelotti... mielleyhteys oli ihan hirvee... mä kuvittelin että mies lähtee sotimaan :P ::) Tosiasiassahan homma oli päinvastoin. :) mut mistä sitä ois voinut tietää?? mediassa oli niin vähän juttua rauhanturvaajista, ja jos oli niin eipä sitä tullut seurattua ennen kuin mies oli jo koulutuksessa.


Joo, sotimiseen mäkin yhdistin koko puuhan ensi alkuun. Mutt ei se kamalasti pelkoa hälventänyt, vaikka tietoa sitten hankki/sai. Aika paljon sai mies vakuutella että eihän täällä mitään, eikä silti ainakaan kovin nopeasti mieli rauhoittunut. (No, jälkeenpäin on tullut puheeksi pari tilannetta, jotka osotti, ettei mun huoli nyt täysin turhaa ollut. :P)

Kosovossa huolestuttaa lähinnä nyt liikenne. Että käyttäkää, pojat, turvavyötä!  :)
-memento vivere-

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Pelottaako?
« Vastaus #5 : 14/05/2004, 22:57:54 »
Lainaus

(No, jälkeenpäin on tullut puheeksi pari tilannetta, jotka osotti, ettei mun huoli nyt täysin turhaa ollut. :P)

Juu, kävi meilläkin muutama tilanne ilmi jo vuoden aikana jotka oli tyyliin "tyhmyydestä saatetaan sakottaa perkeleesti" eli jonkun kämmin vuoksi ois mies voinut kuolla, jos joku ei ois ollut valppaana...
Ad astra per aspera!




Noita-akka

  • Vieras
Re: Pelottaako?
« Vastaus #6 : 14/05/2004, 23:54:12 »
Exän kanssa ollaan suhtauduttu näihin pelkoihin ja niiden käsittelyihin aika huumorilla.

Tavatessamme hänellä oli sellainen Macedonian mission T-paita päällä, missä oli kauluksessa aikamoinen repeämä. Tuijotin kaulusta aikani, kun hän sen tajusi totesi vain että: luodinreikä!  ;D

No, eilen  ;) huomasin että hän oli saanut aikamoisen arven olkapäähänsä.. en kerinnyt taaskaan kysymään mitään kun hän jo totesi: luodin jälki!  ::)

Mutta tosiasiassa, kyllä se pelotti.
Nyt en enää osaa pelätä, vaikka huolissani olinkin noiden viimeisimpien kahakoiden aikaan. Olen oppinut tuntemaan hänet ja tiedän, että jos hän jossain pärjää, niin työssään.

minttukoo

  • Vieras
Re: Pelottaako?
« Vastaus #7 : 15/05/2004, 10:46:56 »
Ei suuremmin pelottanut kun mies lähti. Puhuttiin aika paljon asioista ennen lähtöä ja kahlasin kaikenmaailman rt-sivuja  :)
Toki huolestutti parisuhteen puolesta, mutta ajattelin, että kyllähän se kestetään.
Maaliskuulla kun Kosovossa oli levottomuuksia, sillon pelotti. Eikä pelko käsittääkseni ollut mitään ihan älyttömän turhaa.. Jopa niin paljon pelotti, että levottomuuksien alettua reagoin kropallani ja sairastuin flunssaan ja kuumeeseen joka loppui kun levottomuudet loppuivat  :-/

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Pelottaako?
« Vastaus #8 : 15/05/2004, 10:47:34 »
Lainaus
Olen oppinut tuntemaan hänet ja tiedän, että jos hän jossain pärjää, niin työssään.

En mäkään mieheni ammattitaitoa epäile... vaan niitä paikallisia kun niistä koskaan tiedä millon vinksahtaa... tai jonkun rt-kaverin kämmäämistä.  :o
« Viimeksi muokattu: 15/05/2004, 10:48:15 kirjoittanut IceQueen »
Ad astra per aspera!




Poissa Karlis

  • Koditar
  • Paatunut Koditar
  • *****
  • Viestejä: 1277
    • KFOR 10/03-10/04
Re: Pelottaako?
« Vastaus #9 : 16/05/2004, 01:46:51 »
En pelkää :), vaikka täytyy myöntää että maaliskuussa huoli nousi rintaan ;), kun tilanne oli rauhattomimmillaan. Miehen "siviilityökin" on sellaista, että mä olisin jo varmaan mielisairaalassa, jos pelkäisin miehen puolesta :P. Onnettomuuksia voi tapahtua missä vain!

Parisuhteelle tämä vuosi on hyvä mittari. Kestääkö se.  ???Itse olen vakuuttunut siitä, että kestää!  ;DOlemme kokeneet niin paljon asioita yhdessä ja selvinneet vaikeista tilanteista yhdessä. Liian itsevarmaksi ei tietenkään ole tarkoitus ryhtyä, vaan hoitaa parisuhdetta edelleen niin kuin tähänkin asti.  :-*