Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 28/03/2024, 13:27:26

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Autot ja liikenne III  (Luettu 167393 kertaa)

Poissa Hansu

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5565
  • KFOR oli ja meni ;)
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #690 : 19/08/2011, 18:16:09 »
Tänään haimme vuoden 2007 mallin, farkku diesel Passatin kotiin. Kaikilla herkuilla ja tosi vähän ajatetun. Nyt on tilaa.

Poissa KouTa

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13671
    • KFOR 05/09-05/10
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #691 : 23/08/2011, 13:28:18 »
Hitsit mä unohdin kertoa mitä mulle kävi:
Ajelin viime viikolla tuossa kylällä.. vanha papparainen oli kaistojen välissä keskikorokkeella ja yritti tien yli -mun kaistan yli. NO tietenkin mä pysähdyin, ihan rauhallisesti jo hyvän matkan päähän. No mitä tekää mun takan tuleva skodisti-jannu: TÖÖTTÄÄ mulle!! ja heristelee nyrkkiä! Siis soitti ihan oikeasti torvea pitkään. Se pappa ei meinannut uskaltaan ylittää katua. Mut minä odotin et se köpötteli yli. Ja sit jatkoin matkaa Skoda takapuskirissa!
Sille jannulle ei varmasti tullut kiire jarruttaa kun just lähdettiin valoista 20 metriä sitten! Mä olin ihan häkeltynyt kun kaveri käy tööttäämään!
Täällä on ollut ihan hirveästi juttua et jalankulkijoita ei huomioida. Ei ihme jos kaikki olis tuollaisia!! Ja sit kun huomioi, niin muut tulee niskaan!
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.

Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #692 : 23/08/2011, 14:27:30 »
^toi on varmaan jotenkin alue kohtaista, kait. Mun veli asui aikoinaan Seinäjoella ja siellä autoilijat väistivät aina jalankulkijoita. Sit kun he muuttivat Korialle niin meinasi monta kertaa jäädä auton alle ennen kuin oppi että siellä ei todellakaan väistetä ::)

Poissa KouTa

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13671
    • KFOR 05/09-05/10
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #693 : 23/08/2011, 14:30:08 »
^ Juu Kymenlaakso on kuulemma ihna holtitonta tuossa asiassa.
Joku toimittaja oli Kotkassa testannut asiaa, suojateilla koulujen lähettyvillä. Oliko 30 autosta 2 pysähtyny... Koulun viereisellä suojatiellä!
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.

Poissa rapu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12485
    • KFOR 11/06-11/07
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #694 : 23/08/2011, 16:40:31 »
Hitsit mä unohdin kertoa mitä mulle kävi:
Ajelin viime viikolla tuossa kylällä.. vanha papparainen oli kaistojen välissä keskikorokkeella ja yritti tien yli -mun kaistan yli. NO tietenkin mä pysähdyin, ihan rauhallisesti jo hyvän matkan päähän. No mitä tekää mun takan tuleva skodisti-jannu: TÖÖTTÄÄ mulle!! ja heristelee nyrkkiä! Siis soitti ihan oikeasti torvea pitkään. Se pappa ei meinannut uskaltaan ylittää katua. Mut minä odotin et se köpötteli yli. Ja sit jatkoin matkaa Skoda takapuskirissa!
Sille jannulle ei varmasti tullut kiire jarruttaa kun just lähdettiin valoista 20 metriä sitten! Mä olin ihan häkeltynyt kun kaveri käy tööttäämään!
Täällä on ollut ihan hirveästi juttua et jalankulkijoita ei huomioida. Ei ihme jos kaikki olis tuollaisia!! Ja sit kun huomioi, niin muut tulee niskaan!

siis oliko se pappa suojatietä pitkin tulossa? Vai vaan jossain ihan muualla ylittämässä katua? Eihän ne jalankulkijatkaan ihan missä tahansa saa tietä lähteä ylittämään.

Poissa KouTa

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13671
    • KFOR 05/09-05/10
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #695 : 23/08/2011, 17:12:52 »
Suojatiellä oli, keskellä siinä jakajalla.     
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.

Poissa Tintsu

  • Koditar
  • Paatunut Koditar
  • *****
  • Viestejä: 1438
  • KFOR 5/07 -5/08 -Oli ja meni!
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #696 : 23/08/2011, 17:25:40 »
Suojatiellä oli, keskellä siinä jakajalla.     

Siis tota mä en just ymmärrä, että autoilijat eivät anna tietä kevyelle liikenteelle. Niin monta kertaa olen suojatietä ylittäessä saanut väistää. Pahimmat on tietystä kahden kaistan ylitykset. Kerran meinasi polkupyörä lähtee lentoon, kun talutin sitä kahden kaistan yli suojatiellä. Just ennätin vetää pyöräni takaisin kaistalta ennen kuin auto olis pamauttanut sen päälle.   >:( Autolla olen tosi tarkka suojatien ylityksissä ja noudatan liikennesääntöjä.

Mites te lastenvaunujen kanssa kulkijat ylitätte näitä kahden kaistan suojateitä? Varsinkin,kun pakettiauton läpi ei näe.
-Kyllä se siitä!

Poissa Ally

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3684
  • KFOR 11/05-05/06
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #697 : 23/08/2011, 17:41:04 »
^ Tohon lastevaunukyselyyn, niin kerran oli kyllä todella hilkulla, etten jäänyt vaunujen kanssa auton alle. Kuorma-auto oli kiltisti pysähtynyt suojatien eteen ja näytti että menkää nyt. Onneks kurkkattiin kaverin kanssa kuorma-auton edestä, kun se että olis vaan ylitetty tie ja luotettu että viereisellä kaistalla tajutaan myös pysähtyä.. Siinä olis vauvat olis jääny auton alle ekana.  :'(

Poissa KouTa

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13671
    • KFOR 05/09-05/10
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #698 : 23/08/2011, 18:06:52 »
Täällähän tuo on oikein tapa! Et ei pysähdytä suojatien eteen vaikka viereisel kaistan auto oliskin jo pysähtynyt. Ohi vaan! Saati et STOP merkin kohdalla pysähdyttäisiin. Paras tietty kun ite olin pysähtynyt stopin ja suojatien takia niin vierestä suihkas mopo ohi ihan täysii...
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.

Poissa Marge

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12620
    • KFOR 4/04-5/05
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #699 : 23/08/2011, 20:05:51 »
^Siis aivan käsittämätöntä piittaamattomuutta, pistää niin vihaks  >:(
Suojatien eteen pysähtynyttä autoa ei ohiteta pysähtymättä, tuon nyt tietää ja tajuaa tyhmempikin. Millasia ääliöitä siellä Kymissä oikein asuu?  ;)
Fear never fixed anything.