Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 20/04/2024, 02:51:26

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Autot ja liikenne III  (Luettu 171974 kertaa)

Poissa Sini

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4409
    • EUFOR 10/04-12/05 ISAF 2/07-2/08 ISAF 9/09-8/10
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #320 : 09/06/2010, 23:01:59 »
Mä olen haaveillu Vitosta jo jonkun aikaa. Johtunee siitä, että äidillä on menossa jo toinen tätä mallia. Mulle kelpais vähän vanhempikin, äiti kun ajelee vaan noilla uuden karheilla.
Tosin meille ei tuu koiria, lapset ja niiden varusteet ei meinaa enää meidän Mazdaan mahtua, joten tarvitaan isompi auto.
En meinaa niitä lapsia sinne tavaratilaan heittää, vaan meille tulis sellanen pikkubussi. ;)

KooKoo

  • Vieras
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #321 : 10/06/2010, 09:48:45 »
Meidänkin pitäisi vaihtaa autoa, tai oikeastaan mun. Jii saa työautoksi Skoda Roomsterin, niin sillä voidaan jatkossa tehdä pidemmät reissut, kun sinne mahtuu tavaraa. Mä haluaisin nyt sitten jonkun vähän pienemmän ja vähäkulutuksisemman kauppakassin. Megane on tällä hetkellä ykkösvaihtoehto :)

Poissa KouTa

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13671
    • KFOR 05/09-05/10
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #322 : 10/06/2010, 11:34:25 »
Mun autossa asuu joku Stefa. Ilmeisesti kaksikin.  :o koska vasen vuotaa.

Miksi mä käytän autoa huollossa jos se tulee sieltä pois listan kanssa missä on vikaa?? ???
Ilmeisesti nämä viat ei vaikuta katsastukseen, koska oli sovittu et tekee sellaiseksi et menee katsastuksesta... 260 € öljyjen ja suodatinten vaihdosta on paljon mun mielestä...
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.

Poissa KouTa

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13671
    • KFOR 05/09-05/10
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #323 : 10/06/2010, 11:36:56 »
^^ Relluissa oli joku juttu; olikohan niissä kalliit varaosat. Veljellä oli rellu edellinen ja se valitteli et muuten mukava, ja pieni kulutus mut sit kun tuli vikaa se maksoi PALJON. Joku pikku osa ainakin piti tilata suoraan Ranskasta.
Mut se oli kyllä vähän vanhempi Renu.
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.

Minna

  • Vieras
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #324 : 10/06/2010, 11:41:15 »
^ Mulla on Rellu ja se on kyllä aikamoinen murheenkryyni  :'( Mie niin tykkäisin siitä autosta, se on nätti ja hyvä ajaa... MUTTA vain kesällä hyvä ajaa. Talvella se on tosi "uraherkkä", liian kevyt ja kamalan kylmä... kunnon jääkaappi, sitä ei saa kovilla pakkaislla lämpimäksi mitenkään.
Huollot maksaa hunajaa ja kulutuskin on aika iso... tosin se on tila-auto, mutta kuitenkin!

Lisäys: Ja niissä on aika paljon tyyppivikoja, kuten jarrut ja keskuslukitus... ne värkkää aina enemmän tai vähemmän. Myös ilmastointi.. öh, no on mitä on  ???
« Viimeksi muokattu: 10/06/2010, 11:47:05 kirjoittanut Minna »

Poissa KouTa

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13671
    • KFOR 05/09-05/10
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #325 : 10/06/2010, 11:46:40 »
^ Niin muuten olikin; velipojalla oli kans kylmä se auto, vaikka oli ihan vaan sedani. Ja jäätyi kovalla pakkasella kokonaan, siinä kun ei ollut lohkolämmitintä ollenkaa.  :D

Mut edelleenkin KooKoo uudemmat voi olla jo Suomeenkin sopivia. :D
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.

Minna

  • Vieras
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #326 : 10/06/2010, 11:48:47 »
^ Niin muuten olikin; velipojalla oli kans kylmä se auto, vaikka oli ihan vaan sedani. Ja jäätyi kovalla pakkasella kokonaan, siinä kun ei ollut lohkolämmitintä ollenkaa.  :D

Mut edelleenkin KooKoo uudemmat voi olla jo Suomeenkin sopivia. :D

Ei ne uudemmatkaan ole lämpimiä, ei ranskalaisia kertakaikkiaan ole tehty suomen oloihin. Että kannattaa kyllä miettiä. Mulla tuo on jo kolmas ranskatar, mutta enempää ei tule... jotain mieki olen jo oppinu. Ja etenkin kun olen ajanut nyt neljä kuukautta saabilla, niin kyllä eron huomaa!

Poissa Johanna

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4191
    • Kfor 11/06-11/07, ISAF 09/12-09/13
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #327 : 10/06/2010, 11:53:27 »
Mulla on ollu Skoda Fabia nyt kaks vuotta ja en vois olla tyytyväisempi! Ei kuluta paljoa, toimii hyvin ja on jopa kohtuu hintainen.

Poissa Sini

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4409
    • EUFOR 10/04-12/05 ISAF 2/07-2/08 ISAF 9/09-8/10
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #328 : 10/06/2010, 11:57:16 »
Mun autossa asuu joku Stefa. Ilmeisesti kaksikin.  :o koska vasen vuotaa.

Miksi mä käytän autoa huollossa jos se tulee sieltä pois listan kanssa missä on vikaa?? ???
Ilmeisesti nämä viat ei vaikuta katsastukseen, koska oli sovittu et tekee sellaiseksi et menee katsastuksesta... 260 € öljyjen ja suodatinten vaihdosta on paljon mun mielestä...

Jos käytit sen merkkihuollossa, niin ihan normaali hintainen tuo oli. Kannattaa aina kysyä, ennen huoltoa mitä maksaa ja mikä siinä maksaa. Siellä saa kysyä tyhmiäkin asioita, esim. mikä on stefa. ;)
Sen takia sait vikalista, että joudut tilaamaan korjaukset erikseen, niin saavat laskuttaa myös erikseen. Jos nyt olisivat korjanneet sun listalla olleet kaikki viat, olis noussu lasku varmasti ja olisivat joutuneet joka vikaan kysymään sulta luvan. Noitten kanssa saa olla tosi tarkkana.

Just tapeltiin meidän auton valoista erään "korjaamon" kanssa. Vietiin lampunvaihtoon ja tuli sieltä valoitta takaisin. Että sellainen huolto oli se ja valottomuus maksoikin ihan 240e! :o

Poissa KouTa

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13671
    • KFOR 05/09-05/10
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #329 : 10/06/2010, 12:00:14 »
Merrkihuollossa kävin. Yksi niistä vieoista oli sellainen minkä olin pyytänyt et laittaisivat kuntoon. Mut ei ilmeiseti ollut sitä osaa, muuten kun tilattuna. Ja musta tuntuu et K osaa sen vaihtaa itekin, kun edelliseen mersuun vaihtoi samanlaisen lukon koneiston.

En yhtään tajunut kysyä tota stefaa kun se ei kertonut asiasta, vaan se luki kuitissa.... Mitä tietty katoin vasta kun pääsin töihin...  ::)
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.