Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 28/03/2024, 12:33:48

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Autot ja liikenne III  (Luettu 167386 kertaa)

Poissa rapu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12485
    • KFOR 11/06-11/07
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #200 : 20/01/2010, 10:30:19 »
Koska en jaksa netistä etsiä kysyn täällä: ;)
Onko edelleen jotain rajoituksia siitä kuka saa verovapaasti tuodulla autolla ajaa Suomessa? Ja kuinka pitkään ne rajoitukset on voimassa jos on?

Yritän omia autoa itselleni.. :D varsinkin jos mies lähtee taas reissuun 2011 niin en mä halua sitä autoa vaan katsella siinä pihalla.  ::) ::)

Samassa taloudessa asuva avo- tai aviopuoliso ainakin ja muistaakseni myös samassa taloudessa elävät lapset saavat ajaa. Tutustuin näihin rajoituksiin kesällä, mutten enää kaikkea muista. Esimerkiksi J:n isä, joka asui eri osoitteessa, ei saanut autolla ajaa. Paitsi silloin, kun J eli auton omistaja on kyydissä. Tais olla kolme vuotta auton ostopäivästä. Eli älä huoli, auto on sun  ;)

Tämä oli siksikin hyvä, että kukaan ei voinut kinua autoa itselleen lainaan ;)

Poissa Johanna

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4191
    • Kfor 11/06-11/07, ISAF 09/12-09/13
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #201 : 20/01/2010, 11:08:53 »
Koska en jaksa netistä etsiä kysyn täällä: ;)
Onko edelleen jotain rajoituksia siitä kuka saa verovapaasti tuodulla autolla ajaa Suomessa? Ja kuinka pitkään ne rajoitukset on voimassa jos on?

Yritän omia autoa itselleni.. :D varsinkin jos mies lähtee taas reissuun 2011 niin en mä halua sitä autoa vaan katsella siinä pihalla.  ::) ::)

Samassa taloudessa asuva avo- tai aviopuoliso ainakin ja muistaakseni myös samassa taloudessa elävät lapset saavat ajaa. Tutustuin näihin rajoituksiin kesällä, mutten enää kaikkea muista. Esimerkiksi J:n isä, joka asui eri osoitteessa, ei saanut autolla ajaa. Paitsi silloin, kun J eli auton omistaja on kyydissä. Tais olla kolme vuotta auton ostopäivästä. Eli älä huoli, auto on sun  ;)

Autoa saat ajaa sinä, miehesi ja kuka tahansa sukulainen kunhan miehesi, miehen lapsi tai sinä olet kyydissä. Rajoitus on voimassa niin kauan kunnes miehesi myy auton (eli ainakin 3 vuotta).

Poissa KouTa

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13671
    • KFOR 05/09-05/10
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #202 : 20/01/2010, 11:10:48 »
Autoa saat ajaa sinä, miehesi ja kuka tahansa sukulainen kunhan miehesi, miehen lapsi tai sinä olet kyydissä. Rajoitus on voimassa niin kauan kunnes miehesi myy auton (eli ainakin 3 vuotta).

 Miehen lapsikaan ei taida käyda kun hän ei asu virallisesti meidän osoitteessa. ;) :D
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.

Poissa rapu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12485
    • KFOR 11/06-11/07
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #203 : 20/01/2010, 15:10:55 »
Koska en jaksa netistä etsiä kysyn täällä: ;)
Onko edelleen jotain rajoituksia siitä kuka saa verovapaasti tuodulla autolla ajaa Suomessa? Ja kuinka pitkään ne rajoitukset on voimassa jos on?

Yritän omia autoa itselleni.. :D varsinkin jos mies lähtee taas reissuun 2011 niin en mä halua sitä autoa vaan katsella siinä pihalla.  ::) ::)

Samassa taloudessa asuva avo- tai aviopuoliso ainakin ja muistaakseni myös samassa taloudessa elävät lapset saavat ajaa. Tutustuin näihin rajoituksiin kesällä, mutten enää kaikkea muista. Esimerkiksi J:n isä, joka asui eri osoitteessa, ei saanut autolla ajaa. Paitsi silloin, kun J eli auton omistaja on kyydissä. Tais olla kolme vuotta auton ostopäivästä. Eli älä huoli, auto on sun  ;)

Autoa saat ajaa sinä, miehesi ja kuka tahansa sukulainen kunhan miehesi, miehen lapsi tai sinä olet kyydissä. Rajoitus on voimassa niin kauan kunnes miehesi myy auton (eli ainakin 3 vuotta).

Ei sitä autoa ole pakko myydä, sitten kun se veroleima (vai mikä olikaan) siitä verovapautuksesta on saatu sen kolmen vuoden jälkeen, niin sittenhän sillä saa ajaa muutkin. Eikö?

Poissa Marge

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12620
    • KFOR 4/04-5/05
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #204 : 20/01/2010, 15:19:48 »
^Juu, ei oo pakko myydä  ;D Ja sen kolmen vuoden jälkeen nuo rajoitukset poistuu.
Fear never fixed anything.

Poissa Johanna

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4191
    • Kfor 11/06-11/07, ISAF 09/12-09/13
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #205 : 20/01/2010, 18:04:23 »
Autoa saat ajaa sinä, miehesi ja kuka tahansa sukulainen kunhan miehesi, miehen lapsi tai sinä olet kyydissä. Rajoitus on voimassa niin kauan kunnes miehesi myy auton (eli ainakin 3 vuotta).

 Miehen lapsikaan ei taida käyda kun hän ei asu virallisesti meidän osoitteessa. ;) :D

Mutta isä on lapsesta elatusvelvollinen ja sen huoltaja (kai jollain tasolla kun on isyyden tunnistanut) niin silloin se käy vaikka lapsi asuisi eri osoitteessa, näin ainakin ite olen sen ymmärtäny.

Mä olen ymmärtäny että ne rajotukset ei poistu, mut saatan olla väärässä :)

Mulla itse asiassa on hauska kevät kun J on kurssilla koko kevään ja kaks autoa pihassa, voin vaihdella kummalla ajelen ;D

Poissa Marge

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12620
    • KFOR 4/04-5/05
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #206 : 20/01/2010, 18:17:10 »
Mä olen ymmärtäny että ne rajotukset ei poistu, mut saatan olla väärässä :)

Jos ei ole muutoksia tullut, niin poistuu. Tuohon liittyy vaan siihen verottomana ostamiseen.
Fear never fixed anything.

Janica

  • Vieras
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #207 : 29/01/2010, 19:05:25 »
Suhteellisen kurja ajokeli HML-Turku välillä!  :o

Puolet matkasta tuli lunta vaakatasossa ja jäiset tiet.. Onneks on iso ja vakaa auto sekä melkein uutta vastaavat talvirenkaat!

Poissa Pikkunen

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4607
  • KFOR 04/03-04/04, KFOR 11/08-11/09
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #208 : 29/01/2010, 19:17:42 »
^Samoin Hki-Turku välillä, nopeusrajoitus oli laskettu 80 moottoritiellä... ehjänä kuitenkin kotona!

Janica

  • Vieras
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #209 : 29/01/2010, 21:29:01 »
^Samoin Hki-Turku välillä, nopeusrajoitus oli laskettu 80 moottoritiellä... ehjänä kuitenkin kotona!

Mä posotin reilua kahdeksaakymppiä 10-tietä koko matkan. ;D