Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 29/03/2024, 08:50:01

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Autot ja liikenne III  (Luettu 167491 kertaa)

Poissa Pikkunen

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4607
  • KFOR 04/03-04/04, KFOR 11/08-11/09
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #190 : 06/01/2010, 20:23:16 »
^Joskus tuntuu et suomessakin pitäis olla syksyisin omat aikataulut. Silloin kun asuin pääkaupunkiseudulla ja kuljin päivittäin lähijunalla, yhtenään junat oli myöhässä ns. lehtikelin takia....

junat on myöhässä aina, oli keli mikä  hyvänsä. Olen kyllä niin tyytyväinen, että ei tarvitse mennä junalla (lähijunalla siis) töihin, koska niiden aikataulut ei pidä ikinä. Milloin on joku jäänyt junan alle, milloin on sähkövika, milloin liikaa lunta ja milloin mitäkin.

Juu, on niitä syitä muitakin kun vain lehtikeli.... Miksei niitä voi tehdä Suomen oloihin sopiviksi, vaikka löytyy niitä syitä siltikin, kai....

Poissa Ally

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3684
  • KFOR 11/05-05/06
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #191 : 08/01/2010, 22:45:30 »
Me lähdetään just kohta katsoon mulle autoa, kohta saatan omistaa elämäni ensimmäisen auton  :D

Millanen auto löytyi?  :D

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #192 : 08/01/2010, 22:48:25 »
Meidän tarvis kans toinen auto hankkia... ::) Kun mies käy sen verran pitkällä hommissa, ettei pääse bussilla eikä työkavereiden kyydissä. Ja mä taas pystyisin käymään bussilla koulussa, mut on niin pitkiä päiviä, ettei enää tuu busseja koulupäivän päätyttyä...
Ad astra per aspera!




Poissa Outi

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4203
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #193 : 08/01/2010, 23:17:19 »
^Joskus tuntuu et suomessakin pitäis olla syksyisin omat aikataulut. Silloin kun asuin pääkaupunkiseudulla ja kuljin päivittäin lähijunalla, yhtenään junat oli myöhässä ns. lehtikelin takia....

junat on myöhässä aina, oli keli mikä  hyvänsä. Olen kyllä niin tyytyväinen, että ei tarvitse mennä junalla (lähijunalla siis) töihin, koska niiden aikataulut ei pidä ikinä. Milloin on joku jäänyt junan alle, milloin on sähkövika, milloin liikaa lunta ja milloin mitäkin.

Juu, on niitä syitä muitakin kun vain lehtikeli.... Miksei niitä voi tehdä Suomen oloihin sopiviksi, vaikka löytyy niitä syitä siltikin, kai....

Mä olin just tulossa kirjoittamaan tästä juna-asiasta.. Että mua ärsyttää tuo VR!  >:( Siis tuntuu että aina on jotakin miksi lähijunat kulkee ihan miten sattuu.. Nyt tää on parin viikon ajan erityisesti korostunut pakkasen ja sen onnettomuuden myötä. Miten voi olla mahdollista että näin pitkään on peruttu vaikka mitkä junat ja ne mitkä kulkee, niin nekin menee miten sattuu, lähtiessä jo myöhässä, jne. Siis miten oikeasti jo -10 tai -15 astetta voi olla pätevä syy jättää iso osa junista ajamatta.. Uskomatonta. Ja kaukojunathan ovat lähes aina laidastaan myöhässä, etenkin jos liikkuu pendolinolla..

Onneksi ei tarvitse töihin tai kouluun enää nykyään kulkea junalla, mutta muuten käytän edelleen lähijunia päivittäin. Nyt olen luovuttanut toistaiseksi toivoni niiden kanssa ja kulkenut bussilla, vaikka matka kestää bussilla paljon kauemmin. Mutta ei viitsi enää asemilla odotella pakkasessa, että milloinkahan tulee juna..  ::)  Ja sit kun tulee niin on niiiin täynnä, että just ja just mahtuu kyytiin. Ja tästä sit maksetaan täyden lipun hinta  ::)

Kun katsoo Hsl:n Poikkeustiedotetta tältä päivältä, niin lista on mielestäni aikamoinen.. Ja ei pelkästään junia, joissa ollut mm. tänään häiriöitä. Eikös Helsingin joukkoliikenne ole viime tai toissa vuonna valittu Euroopan parhaaksi. Olikohan siinä otettu huomioon talviaikaa lainkaan  ::) ;D
« Viimeksi muokattu: 08/01/2010, 23:40:54 kirjoittanut Outi »

Poissa rumin,mies syvästä etelästä

  • Hang-around-jäsen
  • Addikti-Koditar
  • *
  • Viestejä: 1908
  • UNIFIL 1987-1988 2Jk 9-51 Voimakone
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #194 : 09/01/2010, 09:34:42 »
Meidän tarvis kans toinen auto hankkia... ::) Kun mies käy sen verran pitkällä hommissa, ettei pääse bussilla eikä työkavereiden kyydissä. Ja mä taas pystyisin käymään bussilla koulussa, mut on niin pitkiä päiviä, ettei enää tuu busseja koulupäivän päätyttyä...

http://www.dacia.fi
Voi olla että asia on niin.sillä harvoin asia ei ole millään lailla

Poissa KouTa

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13671
    • KFOR 05/09-05/10
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #195 : 20/01/2010, 09:36:19 »
Koska en jaksa netistä etsiä kysyn täällä: ;)
Onko edelleen jotain rajoituksia siitä kuka saa verovapaasti tuodulla autolla ajaa Suomessa? Ja kuinka pitkään ne rajoitukset on voimassa jos on?

Yritän omia autoa itselleni.. :D varsinkin jos mies lähtee taas reissuun 2011 niin en mä halua sitä autoa vaan katsella siinä pihalla.  ::) ::)
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.

Poissa justiina

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4994
  • KFOR 05/08-05/09
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #196 : 20/01/2010, 09:43:56 »
Koska en jaksa netistä etsiä kysyn täällä: ;)
Onko edelleen jotain rajoituksia siitä kuka saa verovapaasti tuodulla autolla ajaa Suomessa? Ja kuinka pitkään ne rajoitukset on voimassa jos on?

Yritän omia autoa itselleni.. :D varsinkin jos mies lähtee taas reissuun 2011 niin en mä halua sitä autoa vaan katsella siinä pihalla.  ::) ::)

Samassa taloudessa asuva avo- tai aviopuoliso ainakin ja muistaakseni myös samassa taloudessa elävät lapset saavat ajaa. Tutustuin näihin rajoituksiin kesällä, mutten enää kaikkea muista. Esimerkiksi J:n isä, joka asui eri osoitteessa, ei saanut autolla ajaa. Paitsi silloin, kun J eli auton omistaja on kyydissä. Tais olla kolme vuotta auton ostopäivästä. Eli älä huoli, auto on sun  ;)

Poissa KouTa

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13671
    • KFOR 05/09-05/10
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #197 : 20/01/2010, 09:45:22 »
Samassa taloudessa asuva avo- tai aviopuoliso ainakin ja muistaakseni myös samassa taloudessa elävät lapset saavat ajaa. Tutustuin näihin rajoituksiin kesällä, mutten enää kaikkea muista. Esimerkiksi J:n isä, joka asui eri osoitteessa, ei saanut autolla ajaa. Paitsi silloin, kun J eli auton omistaja on kyydissä. Tais olla kolme vuotta auton ostopäivästä. Eli älä huoli, auto on sun  ;)

 :woohoo:
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.

Poissa Pikkunen

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4607
  • KFOR 04/03-04/04, KFOR 11/08-11/09
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #198 : 20/01/2010, 10:19:51 »
Me lähdetään just kohta katsoon mulle autoa, kohta saatan omistaa elämäni ensimmäisen auton  :D

Millanen auto löytyi?  :D

Ostin ford focuksen, farmarin  :)

Poissa KouTa

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13671
    • KFOR 05/09-05/10
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #199 : 20/01/2010, 10:25:13 »
Me lähdetään just kohta katsoon mulle autoa, kohta saatan omistaa elämäni ensimmäisen auton  :D
Millanen auto löytyi?  :D
Ostin ford focuksen, farmarin  :)

Tervetuloa Fordistien joukkoon!
nimim. Ford Focus hatchback :D :D
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.