Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 08/05/2024, 14:47:32

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Opiskelu ja ammatinvalinta II  (Luettu 50071 kertaa)

Poissa Marge

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12620
    • KFOR 4/04-5/05
Vs: Opiskelu ja ammatinvalinta II
« Vastaus #130 : 31/07/2011, 19:19:54 »
^Loppurutistustsempit!
Fear never fixed anything.

Janica

  • Vieras
Vs: Opiskelu ja ammatinvalinta II
« Vastaus #131 : 31/07/2011, 19:51:20 »
^ & ^^ Täältä myös! :D

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Opiskelu ja ammatinvalinta II
« Vastaus #132 : 22/08/2011, 13:00:03 »
Oppari lähti koululle viimeistä kertaa luettavaksi. Kun opettajalta sen takaisin saan, lähtee kansitettavaksi. Sit oiskin aika tehdä kypsäri ja pitää päätöspalaveri opinnäytetyöstä.

Sen jälkeen enää hillitön tsemppi vetää kurssit ennen joulua kasaan ja sit saakin vetää lilan lakin päähän toivonmukaan 19.12.2011!
Ad astra per aspera!




KooKoo

  • Vieras
Vs: Opiskelu ja ammatinvalinta II
« Vastaus #133 : 13/09/2011, 15:35:31 »
Jos nyt yhtään menee opinnot suunnitelmien mukaan, niin mun pitäisi saada ekana vuonna kasaan 84 opintopistettä, kun hopsissa on tavoitteena 61 :) Saan todennäköisesti ekan harjoittelun hyväksiluettua kevään työpaikasta ja pääsen tekemään tammikuussa siis jo toista harjoittelua ja sehän nopeuttaa opintojen etenemistä jo kummasti! Jos kesällä pystyisi tekemään kolmannen harjoittelun, niin sitten olisi jo melkein puolet opintopisteistä kasassa ensi syksyyn mennessä :)

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Opiskelu ja ammatinvalinta II
« Vastaus #134 : 15/09/2011, 20:49:10 »
Aikamoista säätöä mun hopsin kanssa. ::)

Tänään kysäisin mun koulutusohjelman johtajalta, et onko kerinnyt katsomaan sitä läpi uusiks. No hän oli toimittanut sen opintotoimistoon, jossa siistivät mun opintorekisteri otteen. Koska olen vaihtanut koulutusohjelmaa sähkötekniikasta automaatiotekniikkaan, joka alkoi uutena koulutusohjelmana silloin kun siirryin, on mulla sekä uuden että vanhan opetussuunnitelman mukaisia kursseja. Ja koska opetussuunnitelma vaihtui täysin, vaihtui kurssien nimet ja opintopistemäärät mitä kursseista sai. Tämä = iso soppa, koska mukamas multa puuttuu joitakin kursseja ja joistakin on muka liian vähän pisteitä jne... Mut 186 op on 186 op vaikka voissa paistais, ja nyt ne vääntää ja kääntää opintorekisteriotteen kuntoon, vastaamaan todellisuutta.

Sit katotaan, mitä tehdään. Mut viime kerrasta poiketen, totesi herra johtaja, et kyllä se riittää että saan 240op täyteen, et katellaan niitä mihin kurssit sijoitetaan sit jotenkin. Eli, tämä siis tarkottaisi sitä, et mulla olis mahdollisuus valmistua ehkä jo joulukuussa!!!  ;D

Katsotaan se opintorekisteriote sit yhdessä läpi, kun nyt ensin on siistitty kuntoon. Toivonmukaan sen jälkeen todetaan et kun käyn nää tällä hetkellä kesken olevat kurssit, saan paperit ulos ja voin sanoa hei hei koululle. :)
Ad astra per aspera!




Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Opiskelu ja ammatinvalinta II
« Vastaus #135 : 12/10/2011, 20:49:57 »
Vauhdilla tää syksy koulussa meneekin. Nyt ollaan jo puolivälissä!!! Tänään oli kaks tenttiä. Ensimmäinen oli laatutekniikan yhden kurssin tentti, joka meni suhteellisen pahasti perseelleen. ;D Ei vaan oikein taipuneet aivot tänään tuohon. Ja viel englanniks. Laskinkin unohtui kotiin ja se tunne on oikeesti aika korvaamaton kun tajuut et pitäis pirusti laskee. Vaikka oli pelkkiä plus ja miinuslaskuja, niin aika työlästä se oli paperilla käsin laskea.

Mut toinen tentti... mä olinkin siinä niin liekeissä että. ;D Olin ryhmälle merkityssä luokassa, mut opettaja olikin käynyt pistämässä luokan oveen lapun, et tentti on muualla. Kiireesti tenttiin, viimeisenä luokkaan. Ja voi hitto, kun näin paperin niin sellanen hullun kiilto sytty silmiin! ;D Paukutin tentin valmiiks vajaassa 20 minuutissa ja tiedän et siel on yks virhe, mut muuten tehtävät on täysin oikein. ;D Opettaja kohotteli kulmiaan kun lähdin, kuvitteli kai, et jätin kesken. ;) Mut mä olin just noita tehtäviä treenannut viimiset 2h ennen tenttiä eli ne tuli ihan ulkomuistista. :D

Ens viikolla on kypsyysnäyte ja sit onkin opparinosuus täysin paketissa! :) Pitäis vaan nyt saada tietää lopputulema tuosta HOPSista, josta vieläkään en oo kuullut mitään...
Ad astra per aspera!




Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Opiskelu ja ammatinvalinta II
« Vastaus #136 : 17/10/2011, 15:08:31 »
Kyllä on hieno loppu vuoden lukujärjestys. ::) Paria, kolmea kurssia käyn ti-to.  ::) Ihan täysiä päiviä kylläkin ovat, mutta siitä huolimatta ärsyttää, kun työt jää tosi vähiin nyt... :(

8vko ois vielä koulua jäljellä, jos saan pisteet täyteen. Vieläkään en ole kuullut miten paljon kursseja nyt sitten puuttuu ja puuttuuko... ::)
Ad astra per aspera!




Poissa minni

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 6618
  • UNIFIL 04/01 - KFOR 05/02
Vs: Opiskelu ja ammatinvalinta II
« Vastaus #137 : 17/10/2011, 20:14:36 »
^Toivottavasti selviää pian. Näen vielä nykyäänkin painajaisia, että multa puuttuu joku kurssi ja en valmistukaan ollenkaan, vaikka valmistumisestani on jo 11 vuotta aikaa.

Poissa kasu

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3806
  • ota suklaakeksi, se helpottaa - tenavat
Vs: Opiskelu ja ammatinvalinta II
« Vastaus #138 : 18/10/2011, 07:52:48 »
jahas, se ois sitten ranskan alkeet. Jotenkin olen onnistunut ohittamaan ko kielen opinnot täysin, mutta nyt lienee syytä aloittaa. Haastetta elämään.
kasu 75

Poissa pumpkin

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12133
  • KFOR 05/06 - 05/07, KFOR 07/08 - 05/09
Vs: Opiskelu ja ammatinvalinta II
« Vastaus #139 : 18/10/2011, 11:03:09 »
Ranskan alkeet, hui...luin yo:ssa intensiivi-alkeet, eikä ole oikein mitään päässä,mutta motivaatio on tietenkin tärkeintä oppimisessa, sinulla sellainen varmasti on:)