Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 18/05/2024, 01:03:28

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Asioita, joita kannattaa ottaa huomioon  (Luettu 47489 kertaa)

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Asioita joita pitää ottaa huomioon
« Vastaus #160 : 26/08/2008, 12:19:09 »
Entäpä esim. jos tulee papereita/asioita johon tarvitsisi kummankin allekirjoitukset/suostumukset, mites silloin menetellään?  En halua enää kotihommien lisäksi joutua tappelemaan paperien kanssa...

*hyvä valmistautuminen on paras puolustus* ;D
Tästähän on ohje jo siinä rauhanturvaajan sosiaalioppaassa (vai mikä se vihkonen on?), eli hyvin yksinkertaista: keikalle lähtevä tekee valtakirja toiselle hoitaa asian kuin asian! Tämähän meinaskin unohtua, mutta tää on yks tärkeimmistä jutuista minun mielestä, sillä jopa pienten asioiden hoitaminen (esimerkiksi puhelinliittymiin liittyvät ongelmat tms) voi olla vaikeeta hoitaa jos ei tätä ole!

fionella

  • Vieras
Re: Asioita joita pitää ottaa huomioon
« Vastaus #161 : 26/08/2008, 13:21:21 »
Minun puoliso lähtee koulutukseen 4.10, miten pian lähtö ulkomaille yleensä koittaa vai onko välissä vapaata yhtään? Mites koulutusjakso, pääseekö viikonlopuiksi kotiin? Mites nuo lomat yleensä pyörii? 

Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Re: Asioita joita pitää ottaa huomioon
« Vastaus #162 : 26/08/2008, 13:30:54 »
Meillä tiedettiin lähtöpäivä jo ennen koulutusjaksoa. Koulutus on yhtä putkeen eli ei pääse välillä kotiin. Ja riippuu paljon paikasta minne menee ja mitä tekee siellä, mun mies kosovossa ja pääsääntöisesti on 4 viikkoa siellä ja viikon kotona, kerran on ollut 6 viikkoa siellä.

Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Re: Asioita joita pitää ottaa huomioon
« Vastaus #163 : 26/08/2008, 13:37:48 »
Niin ja siis mun mies oli koulutusjakson jälkeen viikon kotona ja sitten lähti kohti kosovoa.
Kosovossa lomat pyörii paremmin kuin esim. afganistanissa (näin olen ainakin ymmärtänyt)

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Asioita joita pitää ottaa huomioon
« Vastaus #164 : 26/08/2008, 13:42:12 »
Minun puoliso lähtee koulutukseen 4.10, miten pian lähtö ulkomaille yleensä koittaa vai onko välissä vapaata yhtään? Mites koulutusjakso, pääseekö viikonlopuiksi kotiin? Mites nuo lomat yleensä pyörii? 

Lähtöpäivän pitäisi kyllä olla ennalta tiedossa (jos ei nyt joku aivan poikkeuksellinen tapaus ole). Kosovoon on ilmeisesti meno? :) Aika moni varmaan muistaa sen täsmällisenkin rotaatiopäivän.
-memento vivere-

Poissa rapu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12485
    • KFOR 11/06-11/07
Re: Asioita joita pitää ottaa huomioon
« Vastaus #165 : 26/08/2008, 14:29:06 »
Ankin mainitsema valtakirja tosiaan on tärkeä! Pankki ym. asioita on huomattavan paljon helpompi sumplia jos on valtakirja tehty. (ja vaikkei semmoisia asioita kuvittelisi tulevan, niin varalta on hyvä olla valtakirja olemassa)

Kosovossa 5 viikkoa lomaa puolen vuoden jaksolla.

Hee, voisi perustaa varamies-palvelun rt-leskille. Siinähän voisi hyödyntää niitä miehiä, jotka ovat olleet reissussa aikaisemmin, autonkorjaukseen ja muihin talonmiehen hommiin. Ikään kuin osa palvelusta olisi myöhemmin auttaa niitä naisia joiden miehet parhaillaan on keikalla ;D

fionella

  • Vieras
Re: Asioita joita pitää ottaa huomioon
« Vastaus #166 : 26/08/2008, 14:43:21 »
Joo, Kosovoon menossa. Eipä ole tarkkaa lähtöpäivää paljastanut, olisiko huippusalainen...
Joku jossain keskustelussa mainitsi että olisi 8.11 mutta jos koulutus alkaa 4.10 ja kestää 3 vkoa niin väliähän jää sit ihan kivasti.
Eli jos tuo lähtö on 8.11  ja jos haluaa jouluksi kotiin niin sit ei varmaan välissä lomalle kannata tullakkaan?

Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Re: Asioita joita pitää ottaa huomioon
« Vastaus #167 : 26/08/2008, 14:46:52 »
Mun mies lähti 8.11 siis viime vuonna ja jos olis tullu jouluks kotiin niin sit olis ollu eka loma vasta jouluna. Mutta me päätettiin että tulee lomalle ennen joulua ja on sit joulun siellä, koska hän itse halusi kokea joulun siellä ja meilläkin oli varasuunnitelma eli mentiin mun vanhempien luo.

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Asioita joita pitää ottaa huomioon
« Vastaus #168 : 26/08/2008, 14:58:15 »

Eli jos tuo lähtö on 8.11  ja jos haluaa jouluksi kotiin niin sit ei varmaan välissä lomalle kannata tullakkaan?
Eikö miehesi oo kertonut sulle koska on lähdössä :o :-\
Lomathan pystyy yleensä sumplimaan aika vapaasti, mutta jos tossa lyhyessä välissä (8.11-joulu) pitää kahdet lomat niin silloinhan tulee väistämättä joku pitempi jakso jolloin hän taas on kiinni siellä, joten kannattaa miettiä miten sen haluaa. Joulu on myös muuten haluttu loma-ajankohta joten eihän se ikinä ole varma että pääsee just silloin lomille vaikka toivoisikin, toki pienten lasten vanhempaat vissiin pääsee helpommin kun muut :)

Poissa kasu

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3806
  • ota suklaakeksi, se helpottaa - tenavat
Re: Asioita joita pitää ottaa huomioon
« Vastaus #169 : 26/08/2008, 15:09:41 »
Marraskuussa lähtevät harvemmin pääsevät  jouluksi kotiin, sillä alueella on valmiiksi porukkaa (perheellistä ja perheetöntä), jotka ovat pitemmällä pestillä ja joululoma on siis ennemmin heidän käytössään kuin juuri saapuneiden. Tähän on syytä varautua, silla kaikki eivät mitenkään voi lomailla jouluna, vaan tuo lomakierto menee tietyllä syklillä. Tokikin lomia voi hieman suuunnitella, mutta tietty logiikka ja ajallinen väli niissä on, eikä niitä voi varata kotimaassa jo ennen lähtöä. Meillä marraskuun roottorin jälkeen ekat lomat oli tammikuun alussa ja siitä about 3-4 vkn välein kevään ajan.
kasu 75