Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 29/03/2024, 10:56:26

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Kesäbiisi  (Luettu 65600 kertaa)

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Kesäbiisi
« Vastaus #10 : 28/06/2004, 22:46:25 »
Lainaus

Muhun iskee se hemmetin O-Zonen Dragostea Din Tei (vai mites se oli)...  8)


On muuten pistänyt munkin jalan vipattamaan, nyt kun sitä on tarpeeksi kuullut. :D Tietääkö muuten kukaan, mitä biisin nimi tarkoittaa?
-memento vivere-

Noita-akka

  • Vieras
Re: Kesäbiisi
« Vastaus #11 : 29/06/2004, 15:42:18 »
Löysin netistä tällaisen Romanialaisen tekemän käännöksen tuosta "maija hii" biisistä ;D Vaikuttais olevan kuitenkin Romaniaksi parempi.. ja muutenkin mielestäni parempi ettei tiedä mitä ne laulaa ;D



English translation :: 16-06-2004 1
Here is a fairly accurate English translation of the song, as I feel the other one in this tread is quite bad...

Hello, How are you, It’s me, a rogue,
And I urge you my love to accept Happiness…
Hello, Hello, It’s me Picasso, I sent you a beep and I’m brave,
But, you know, there’s nothing I’ll ask from you…
You wanna leave, but you don’t, you don’t take,
You don’t, you don’t take,
You don’t, you don’t, you don't take,
The image of your face and our love under the linden tree,
They will remind me of your eyes…

I call to say what I feel right now,
Hello, my love is me Happiness,
Hello, Hello, <It’s me again> Picasso,
And I sent you a beep and I’m brave,
But, you know, there’s nothing I’ll ask from you…
You wanna leave, but you don’t, you don’t take,
You don’t, you don’t take,
You don’t, you don’t, you don't take,
The image of your face and our love under the linden tree,
They will remind me of your eyes…

O-zone are originally from Moldova and they came to Romania, feeling they will be more successful here. They did all right and they made it with this song. I listen to other songs from their album " iscO-Zone" and they all sound lame so this one song " ragostea din Tei" is the only one so far which deserves attention. I hope for them they will be able soon enough to come up with something else good.
bula :: Romania

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Kesäbiisi
« Vastaus #12 : 29/06/2004, 17:40:06 »
Lainaus
Löysin netistä tällaisen Romanialaisen tekemän käännöksen tuosta "maija hii" biisistä ;D Vaikuttais olevan kuitenkin Romaniaksi parempi.. ja muutenkin mielestäni parempi ettei tiedä mitä ne laulaa ;D


Hih. Kiitos.  ;D Monet muutkin biisit voisi suoraan reippaasti tehdä romaniaksi, niin kuulostaisivat paremmalta.  :D
-memento vivere-

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Kesäbiisi
« Vastaus #13 : 29/06/2004, 20:04:09 »
Joo-o. Aika hullulta kuulosti nuo sanat englanniks... ;);D Onneks laulavat romaniaks... Kuulostaa paljon viisaammalta! ;D
Ad astra per aspera!




Kisu

  • Vieras
Re: Kesäbiisi
« Vastaus #14 : 29/06/2004, 20:38:28 »
Yleensäkin noissa nykybiiseissä (on kieli mikä tahansa) on aika löyhästi sanomaa, vaikka niitä ehkä kivoina ja tanssijalkaa vipattavina pitääkin..

Mutta aina silloin tällöin löytää noita sanoituksen ihmeitä. Sanoma kolahtaa juuri itseen tai elämäntilanteeseen tai muuten vaan..

Jokainen rtleski on tietysti kuullut myös sen Susanna Heikin "Rauhanturvaajan".. ;D ;D ;D Kiva biisi, vaikka totuutta siinä sanoituksessa on aika löyhästi, jos sitäkään. Tärkeintä minulle ainakin on ollut tilanne jossa sen kuulin eka kerran... ;)

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Kesäbiisi
« Vastaus #15 : 29/06/2004, 21:35:40 »
Lainaus


Jokainen rtleski on tietysti kuullut myös sen Susanna Heikin "Rauhanturvaajan".. ;D ;D ;D Kiva biisi, vaikka totuutta siinä sanoituksessa on aika löyhästi, jos sitäkään. Tärkeintä minulle ainakin on ollut tilanne jossa sen kuulin eka kerran... ;)


No mä en ole kyllä kuullut. :-[ Tai jos olen, en muista kuulleeni. ;)
 
-memento vivere-

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Kesäbiisi
« Vastaus #16 : 29/06/2004, 23:20:40 »
Lainaus

Jokainen rtleski on tietysti kuullut myös sen Susanna Heikin "Rauhanturvaajan".. ;D ;D ;D Kiva biisi, vaikka totuutta siinä sanoituksessa on aika löyhästi, jos sitäkään. Tärkeintä minulle ainakin on ollut tilanne jossa sen kuulin eka kerran... ;)

Tuo biisi on kyllä aivan anuksesta... Sanotus on kyllä niin päin mäntyä kuin olla voi... Mä en kertakaikkiaan jaksa sitä ikinä ees kuunnella. ::)
Ad astra per aspera!




minttukoo

  • Vieras
Re: Kesäbiisi
« Vastaus #17 : 29/06/2004, 23:54:42 »
Nyt tuli mieleen tän kesän kesäbiisi. Maroon 5 : This Love! Huippuhyvä ja aina alkaa menojalkaa vipattaan kun kuulee.  8)

minni

  • Vieras
Re: Kesäbiisi
« Vastaus #18 : 30/06/2004, 14:39:10 »
Lainaus

Jokainen rtleski on tietysti kuullut myös sen Susanna Heikin "Rauhanturvaajan".. ;D ;D ;D Kiva biisi, vaikka totuutta siinä sanoituksessa on aika löyhästi, jos sitäkään. Tärkeintä minulle ainakin on ollut tilanne jossa sen kuulin eka kerran... ;)


Kaikessa kamaluudessaan se kappale on jotenkin sellainen "herkkä". Eihän sillä nykyisen rauhanturvaajan kanssa ole juuri tekoa, eikä kai vanhankaan, mutta onhan ne tilanteet joskus ollut vähän toisenlaisia kuin nykyään.

Minulle itselleni se kappale oli ja on vieläkin sellainen tunteet pintaan nostattava, kun kotijoukkomission aikana tuli sitä kuunneltua joskus ja Libanonissa oli silloin melkoista menoakin välillä...

Luulen, että sitä on vaikea ymmärtää niiden, joiden mies on ollut esim. Kosovossa pelkästään. Se liittyy enemmän aikaisempiin missioihin. Ja ettei kukaan nyt vaan vedä hernettä nenään - kaikki missiot ja turvaajat on yhtä arvokkaita!!!! Joissakin jutuissa vain on eroja esim. nämä hiutalekuviot ja kotiutumiskirjeperinteet jne. vaikea selittää...  :-[

Vähän off topic...  ::)

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Kesäbiisi
« Vastaus #19 : 01/04/2005, 18:31:15 »

Muhun iskee se hemmetin O-Zonen Dragostea Din Tei (vai mites se oli)...  8)

Tuo tuli radiosta piiitkästä aikaa. Tuli ihan kesäfiilis. Eihän sitä vaan soitettu viime kesänä muutamaan kertaan..?  ::)
-memento vivere-