Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 28/03/2024, 19:11:16

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Luonnon lumoissa  (Luettu 31353 kertaa)

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Luonnon lumoissa
« Vastaus #20 : 23/02/2006, 14:41:42 »
Kivaa, viikonloppuna pääsee "maalle". :D Toivottavasti on hyvät ilmat, tahtoisi metsään kävelemään. Siitä tulee niin mukava olo. :)
-memento vivere-

Poissa Taru

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5647
  • Iloinen ex-leski
Re: Luonnon lumoissa
« Vastaus #21 : 24/02/2006, 22:49:03 »
Kivaa, viikonloppuna pääsee "maalle". :D Toivottavasti on hyvät ilmat, tahtoisi metsään kävelemään. Siitä tulee niin mukava olo. :)

Mä tossa just kotio lähtiessä ajattelin tänään, et kun äkkiä pääsis muuttamaan... alkaa olla sellasta taiantuntuista kevätilmaa ja luonnon helmassa on NIIN rauhallista ja kaunista  :)

Ostat sitten lintukirjan ja sellaisen cd:n, jossa niitä lauluja on, ja sitten bongailet viinilasi kädessä omalla terassilla niitä lauluja.. *haaveilee*
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä. -Antoine de Saint-Exupéry

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Luonnon lumoissa
« Vastaus #22 : 24/02/2006, 23:43:16 »
Me muutetaan yhden suomen parhaan bongauspaikan lähelle! :D

Siis tuolla, mihin muutetaan, käy kaikkialla suomesta ihmisiä bongailemassa keväsin lintuja, kun siellä näkyy välillä todellisia harvinaisuuksiakin. :)
Ad astra per aspera!




Poissa kasu

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3806
  • ota suklaakeksi, se helpottaa - tenavat
Re: Luonnon lumoissa
« Vastaus #23 : 26/02/2006, 20:54:42 »
BONG!

Eli ulos ovesta kun mennään ni alkaa päässä viliseen kasvikirjojen kuvat, eli alitajuisesti koitan aina löytää nimet joka rehulle ja ötökälle. Hyvä niin .

Lapset alkaa oleen jo melkosia taitureita ku kaikki pientareet mennään aina läpi ku lenkille lähetään. Siinä ne oppii sivussa missä mekin. eräoppaat. pakko pitää taitoa yllä. :glasses9:
kasu 75

point

  • Vieras
Re: Luonnon lumoissa
« Vastaus #24 : 26/02/2006, 21:26:50 »
Rupesin miettimään: Eihän täällä ole ketään, joka olisi koulussa joutunut kasvion keräämään? Meidän koulussa ei ainakaan kamalasti panostettu luonnontieteisiin, siksi onkin nyt vasta vanhemmalla iällä opetellut edes tavallisimmat Suomen luonnon kasvit.. :-[ Mun mielestä on sääli, ettei useimmat nykyajan lapset erota suunnilleen kuusta männystä..

Täällä oli tällainenkin kysymys! :D

Mä olen "joutunut" tekemään kouluaikoina sellaisen kasvion! Mitennii oon niin vanha.
Sitä koottiin aikoinaan kuin Raamattua. Kasvit kerätiin, kuivattiin ja prässättiin ja kaiken kukkuraksi piti opetella nimet ja heimot myös latinaksi. En muista enää mitään ja kasviokin paloi tuolla kotipaikan tulipalossa.  :-[

Poissa Jensku

  • Koditar
  • "Ehkä mulla on vielä hieman toivoa"- koditar
  • *******
  • Viestejä: 2251
  • KFOR 10/02-10/03
Re: Luonnon lumoissa
« Vastaus #25 : 26/02/2006, 23:09:11 »
Rupesin miettimään: Eihän täällä ole ketään, joka olisi koulussa joutunut kasvion keräämään? Meidän koulussa ei ainakaan kamalasti panostettu luonnontieteisiin, siksi onkin nyt vasta vanhemmalla iällä opetellut edes tavallisimmat Suomen luonnon kasvit.. :-[ Mun mielestä on sääli, ettei useimmat nykyajan lapset erota suunnilleen kuusta männystä..

Täällä oli tällainenkin kysymys! :D

Mä olen "joutunut" tekemään kouluaikoina sellaisen kasvion! Mitennii oon niin vanha.


Minä myös olen kattavan Herbaarion koonnut seiskalla ja tykkäsin kyllä ;) Enkä muuten oo vanha...
Eipähän tarvi kauaa miettiä, kun pikkumies kyselee kasvien perään metsässä.
Ystäväni, ne jotka etsivät yhtaikaa 
myrskyä ja rauhaa
eivät löydä perille
kulkematta käsi kädessä
miten kaukana toisistaan
kulkevatkaan
- Tommy T.

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Luonnon lumoissa
« Vastaus #26 : 26/02/2006, 23:40:39 »
Mä oon kyllä kans sitä mieltä, että kasvio pitäis kerätä. :) Meidän äiti on joskus nuorena kerännyt, ja minä tietenkin innokkaan joka kesä sitä tutkailin ja sitä kautta opettelin kasveja.

Itsekin jotain yritin kerätä, muta koskaan ei hermo riittänyt siihen, että ois oottanu niiden kasvien kuivumista.  ;D
Ad astra per aspera!




Jartsa

  • Vieras
Re: Luonnon lumoissa
« Vastaus #27 : 27/02/2006, 02:10:07 »
Niinku hamppu?

Poissa BB

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3522
  • EUFOR14
Re: Luonnon lumoissa
« Vastaus #28 : 02/03/2006, 22:48:07 »
vitsit... taidanki alkaa päivystää terassilla haulikon kanssa, jos sais paistia  8)

Naapuripaistia!  ;D

minttukoo

  • Vieras
Re: Luonnon lumoissa
« Vastaus #29 : 04/03/2006, 18:13:56 »
140 km moottorikelkkailua takana aivan mahtavissa maisemissa. Muutaman kerran pysähdyttiin ihan keskelle metsää ihailemaan, kun oli niin kaunista :) Yhdellä laavulla sitten istuskeltiin nuotion ääressä ja auringon paisteessa. Ihana päivä!