Yleiset > Asian vierestä

...ja maailma pelastuu?

(1/51) > >>

zatu:
Etsitään sitä pientä maailmanparantajaa. :)

Kierrätykset ja muut ekoilut, luonnonsuojelu, hyväntekeväisyys... Tuntuuko pienikin panos merkittävältä? Ohjaako kulutustottumuksianne ekologiset ja/tai eettiset periaatteet? Vai tuleeko tällaisia asioita mietittyä lainkaan?

point:

--- Lainaus käyttäjältä: zatu - 24/07/2005, 13:24:10 ---Etsitään sitä pientä maailmanparantajaa. :)

Kierrätykset ja muut ekoilut, luonnonsuojelu, hyväntekeväisyys... Tuntuuko pienikin panos merkittävältä? Ohjaako kulutustottumuksianne ekologiset ja/tai eettiset periaatteet? Vai tuleeko tällaisia asioita mietittyä lainkaan?

--- Lainaus päättyy ---

Yritän säästää luontoa mahdollisuuksien mukaan.
Valitsen sellaisia ihonhoitotuotteita, joita ei testattu eläinkokeilla.
Ruokakaupassa valitsen elintarvikkeet mieluiten luomuina. Oletan, että luomunavetoissa elää onnellisempia lehmiä ja kanaloissa iloinen kanalauma.  :D

IceQueen:
Mä omalta osaltani yritän pelastaa luontoa käyttämällä pojalla osittain kestovaippoja (ja kohta pelkästään kestovaippoja, kunhan niitä vaan saan tarpeeksi hommattua), kierrätän pahvit ja paperit ja pyrin lajittelemaan roskat.

Kyllähän sitä pystyis tietty olemaan vieläkin ekologisempi, mutta toistaiseksi tyydyn tähän.

myy79:
sitä ku ei oo nii varoissaan,että vois luomua tai reilun kaupan tuotteita ostaa, niin sitä ei oo viel tullu harrastettua...  ::)
mutta lehdet ja pahvit viedään keräykseen, ja pullot kauppaan...  :P jotain edes...  :D

Jensku:
Kun asiaa pysähtyy pohtimaan, niin kyllähän tuota ekoilua tulee harrastettua.
Siitä asti, kun muutin vanhempien luota (-95), olen onnistunut pesimään taloyhtiöissä, joissa on edistyksellisti lajiteltu erikseen biojäte, paperi, pahvit, maitotölkit, lasi ja sekajäte. Lajittelu on siis jo automaatio  ::)
Naapurimammojen kesken kierrätämme naistenlehdet ;)

Ruokaostoksilla suosin luomua, sillä se maistuu yleisesti ottaen paremmalta. Luomumaitoa olen käyttänyt siitä asti, kun se tuli markkinoille. Olen kärsinyt laktoosiongelmista ja vatsani sietää sitä edelleen paremmin. Meidän lähikaupassa reilunkaupan banaanit on muuten yleensä halvempia kuin "chiquitat". Puurohiutaleiden maussa erotan takuuvarmasti luomuvaihtoehdon!

Kestovaippoja käytetään meilläkin. Ne ovat söpöjä, pyykinpesu on vaivattomampaa kuin roskiksen ainainen kiikuttaminen (sekajätettä tulee muuten todella vähän), ovat tulleet edullisiksi ja lapsikin tykkää niistä enemmän.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta