Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 08/05/2024, 06:27:37

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Äänestys

Miten suhtaudutte puolisonne mahdollisiin uusiin komennuksiin?

Suunnitelmissa on ehkä uusia reissuja, ja se on minulle täysin ok.
3 (21.4%)
Suunnitelmissa on ehkä uusia reissuja, ja minulla on hieman sekalaiset tunnelmat asian suhteen.
4 (28.6%)
Puoliso suunnittelee itsekseen uutta reissua, mutta minä en yhtään pidä asiasta.
0 (0%)
Näillä näkymin uusia reissuja ei ole tulossa, ja hyvä niin.
0 (0%)
Näillä näkymin uusia reissuja ei ole tulossa, mutta minulle on ok, jos asia joskus taas tulee ajankohtaiseksi.
1 (7.1%)
Katson ensin meneillään olevan reissun loppuun, ja mietin asiaa sitten.
0 (0%)
Asia ei ole minulle nyt ajankohtainen, joten ei tarvitse suhtautuakaan.
6 (42.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 14

Kirjoittaja Aihe: Uudelle reissulle?  (Luettu 174828 kertaa)

Poissa pumpkin

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12133
  • KFOR 05/06 - 05/07, KFOR 07/08 - 05/09
Vs: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #890 : 14/01/2010, 13:40:20 »
Kyllä niin on, että monissa töissä täällä Suomessakin on sellaiset työajat, että melkeinpä meillä reissujen aikana mies on ehtinyt olla enemmän lasten kanssa, koska on sitten ihan kokonaan olemassa perheelle viikon tai kaksi kerrallaan, kun taas täällä Suomessa saattoi olla sellaisia työvuoroja, ettei nähnyt kumpaakaan lasta kuin jotain tunnin hereillä ollessa. Ja puhelimessa jutteli ihan joka päivä molempien kanssa, ei kotona ollessa välttämättä keskustella lasten kanssa ihan jakamattomalla huomiolla joka päivä. Että eivät nämäkään asiat taas ole ihan niin mustavalkoisia, että täällä Suomessa ollessaan isä olisi jotenkin enemmän lastensa elämässä läsnä.

Neiti1984

  • Vieras
Vs: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #891 : 14/01/2010, 14:32:36 »
Hmmm, tajusin juuri, että katson tätä hommaa kyllä nimenomaan Tsad -lesken silmillä, koska sieltähän ei lomille tulla, se on 4kk putkeen ilman lomia. Vähän kyllä hirvittää, kun nytkin on niin, että T on töissä päivät eikä ehdi sieltä soitella kun on niin kiire ja mä teen opparia kotona enkä malta odottaa koska taas nähdään tai tulee viesti... niin miten oikein sopeudun neljän kuukauden "totaalinäkemättömyyteen"  :-\

KooKoo

  • Vieras
Vs: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #892 : 14/01/2010, 15:06:46 »
Olen pumpkinin kanssa täysin samaa mieltä :)

Onha se Tsadin reissu tosiaan vähän muista poikkeava, kun sieltä ei lomille tulla, mutta kyllä meiltä sinnekin saa lähteä.

Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Vs: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #893 : 14/01/2010, 18:05:18 »
Me keskusteltiin tästä asiasta taas tänään. Jos nyt kävisi niin että mä pääsisin ylenemään ihan virallisestikin työssäni, niin se mutkistaisi meidän tilannetta lasten takia aika paljon. Onneksi mies sanoi että jos niin käy niin sitten seuraavaa reissua mietitään ja tarvittaessa siirretään eteenpäin :D Ei se voi olla aina niin että mies tekee mitä lystää enkä minä voi toteuttaa itseäni omassa työssäni.

Mutta tuossa olen samaa mieltä neiti1984 kanssa, etten ymmärrä miehiä jotka haluavat lähteä kauas silloin kun vauva on pieni (vaikka omanikin lähti nuoremman ollessa 1,5v, ei se silti tarkoita sitä että ymmärtäisin sen :-\). Tottahan se raha tuo helpotusta elämään, mutta lapsi on vain kerran vauva ja pieni, sitä ei korvaa mikään raha määrä. Toki en tuomitse ketään, jos se kummallekin osapuolelle on ok, niin eihän siinä sitten mitään. Mutta pistää vaan ihmettelemään että onko raha tärkeämpää kuin oma lapsi ???

KooKoo

  • Vieras
Vs: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #894 : 14/01/2010, 18:21:00 »
Mutta pistää vaan ihmettelemään että onko raha tärkeämpää kuin oma lapsi ???

Ei, vaan se millaisen elintason haluaa sille lapselle tarjota. Ja kuten pumpkin sanoi, niin todennäköisesti Jii vietti enemmän aikaa Emman kanssa aina lomilla kuin mitä olisi viettänyt normaaliarkena.

Neiti1984

  • Vieras
Vs: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #895 : 14/01/2010, 18:24:51 »
Meillä T perusteli onneksi lähtöhaluaan mm. sillä, että sitten ei enää lähdetäkään kun on lapsia, että nyt kannattaa lähteä jos meinaa. Se oli fiksu veto, koska mulle ainakin tuli siitä hyvä mieli ;) Hän osaa siis sittenkin ottaa toisetkin huomioon ;D Vai olikohan tämä vaan sitä miesten velmua taktiikkaa? ;D Nyt voi sitten vielä muutaman vuoden verran kumpainenkin toteutella sekä yhteisiä että omia seikkailuja, jotka eivät lasten saamisen jälkeen ehkä olisi enää niin mielekkäitä. Mikähän se meikäläisen seikkailu olisi? :D

Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Vs: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #896 : 14/01/2010, 18:32:29 »
Mä luulen että jos lapselta kysytään että tahtooko se isän kotiin vai leveämmän elintason niin se valkkaa iskän kotiin. Mutta toki tuossa on perää että joissakin perheissä varmasti on niin että normi työssään jää vähemmän aikaa lapsille kuin rt-hommissa. Meillä onneksi näin ei ole.

Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Vs: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #897 : 14/01/2010, 18:33:52 »
^^meilläkin mies olisi mieluusti lähtenyt ennen lapsia, mutta työnantaja oli erimieltä :-\

KooKoo

  • Vieras
Vs: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #898 : 14/01/2010, 18:45:03 »
Ja mä luulen, että jos lapselta kysytään haluaako se pitää joka päivä kuivia vaippoja, saada ruokaa, puhtaat vaatteet, lääkkeitä tarvittaessa jne., niin se vastaa kyllä ;) Kyse ei siis ollut mistään leveästä elämästä, vaan opiskelijan ja minimiäitiysrahalla olevan pariskunnan hieman paremmasta tulotasosta. Mutta tää alkaa nyt olla jo vähän ot, joten lopetan tähän.

Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Vs: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #899 : 14/01/2010, 19:04:48 »
Mun pitää vielä vähän jatkaa ;) Sori en ajatellu kovin pitkälle asiaa. Tottahan se varmaan tuossa tilanteessa on. Mä ajattelin asiaa enemmänkin oman kokemuksen perusteella. Meillä kun tuo rt-reissu ei vaikuttanut elintasoon milläänlailla, toki asuntolainaa saatiin maksettua enemmän pois. Mutta muihin asioihin se ei vaikuttanut.