Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 08/05/2024, 09:41:20

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Äänestys

Miten suhtaudutte puolisonne mahdollisiin uusiin komennuksiin?

Suunnitelmissa on ehkä uusia reissuja, ja se on minulle täysin ok.
3 (21.4%)
Suunnitelmissa on ehkä uusia reissuja, ja minulla on hieman sekalaiset tunnelmat asian suhteen.
4 (28.6%)
Puoliso suunnittelee itsekseen uutta reissua, mutta minä en yhtään pidä asiasta.
0 (0%)
Näillä näkymin uusia reissuja ei ole tulossa, ja hyvä niin.
0 (0%)
Näillä näkymin uusia reissuja ei ole tulossa, mutta minulle on ok, jos asia joskus taas tulee ajankohtaiseksi.
1 (7.1%)
Katson ensin meneillään olevan reissun loppuun, ja mietin asiaa sitten.
0 (0%)
Asia ei ole minulle nyt ajankohtainen, joten ei tarvitse suhtautuakaan.
6 (42.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 14

Kirjoittaja Aihe: Uudelle reissulle?  (Luettu 174954 kertaa)

Poissa KouTa

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13671
    • KFOR 05/09-05/10
Vs: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #880 : 13/01/2010, 15:00:51 »
Paperit sille toiselle on jo olemassa, ja todennäköisyys suuri et lähtee ens vuonna. Kunhan nyt eka tulis tältä ensimmäiseltä kotiin... :D :D ja tietäis edes kuin pitkään siellä on. :D
Nyt jo tuntuu että saa hyvinkin olla tällä reissulla niin pitkkään kun on ja sit katsellaan sitä seuraavaa sen jälkeen. Ja laskeeko sen oma osasto enää heti perään.
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #881 : 13/01/2010, 16:04:26 »
Pitäskö teidän mielestä päästää uudelle reissulle? Entäs jos senkin jälkeen tulee taas halu uudelle?  ???
Ei tarvi päästää. Piste.
Ad astra per aspera!




Poissa Ulpu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 16129
    • KFOR 00-01 EUFOR 05-06 MINURCAT 06-11/09 ISAF 09/13-
Vs: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #882 : 13/01/2010, 16:26:39 »
Pitäskö teidän mielestä päästää uudelle reissulle? Entäs jos senkin jälkeen tulee taas halu uudelle?  ???

Se riippuu niin paljon siitä ensimmäisestäkin reissusta, miten se vaikutti ja niin pois päin.
Meillä just sovittiin toisesta reissusta, ja kun eka aikanaan meni suht kivuttomasati, niin miksen päästäisi. Lapsia ei ole vielä, mutta sitten kun niitä on, niin ei meiltä enää lähdetä, halutti tai ei... Joten nyt on oikein hyvä sauma toiselle - viimeiselle - reissulle. ;)

Noin mäkin ajattelin, mutta niin vaan J on ollut jo yhdessä reissussa, vaikka on lapsi enkä näe oikeastaan enää estettä toisellekaan reissulle.

Poissa rapu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12485
    • KFOR 11/06-11/07
Vs: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #883 : 13/01/2010, 22:04:48 »
Mun mielipide uudesta reissusta vaihtelee päivittäin. Välillä tuntuu siltä, että totta kai jos haluaa ja pääsee, toisinaan taas on sellainen olo, että en todellakaan haluaisi. vaikeaa ::)

Poissa Sini

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4409
    • EUFOR 10/04-12/05 ISAF 2/07-2/08 ISAF 9/09-8/10
Vs: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #884 : 14/01/2010, 08:46:13 »
Niin tähän leskeilyynkin voi jäädä koukkuun. ;) Minä joskus silloin kauan sitten ajattelin, etten toista enää maailmalle laskis. Se oli ennen lasta. Lasta kun ei alkanut tähän suhteeseen kuulumaan, niin ajattelin että menköön nyt sit viel kerran. Ja sitten tuli vielä se toinenkin kerta ja eiköhän se kolmaskin eli meille neljäs sieltä jossain vaiheessa tule.

Oikeastaan mulle alkais nää reissut jo piisata, mutta kuka jaksaa katsella kärsivää miestä kotona? Mikäs siinä, jos olis mukava hyvä palkkainen työ täällä tehtävänä, mut kun on kouluttautunu väärälle alalle joskus aikoinaan ja tehnyt sitä koko ikänsä. Nää reissut on hengähdystaukoja tähän kaikkeen mitä täällä on. Ikävä kyllä myös meihin.

Neiti1984

  • Vieras
Vs: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #885 : 14/01/2010, 12:14:54 »
Sanokaa mitä sanotte ;D, mutta jos meille tulis lapsi/lapsia, niin reissut jäis siihen. Oinasihmisenä olen kyllä hyvin päättäväinen ;D... hmmm, harmi vaan kun tuo T:kin on oinas ;D

Niin kauan kun ei ole lapsia, niin saa ja kannattaakin vähän seikkailla. Seuraava tilaisuus voisi olla sitten kun lapset eivät enää olisi niin pieniä. Toivottavasti en loukkaa ketään kun sanon, että en ihan ymmärrä, miten joku mies raaskii jättää ihan pienen vauvan taakseen Suomeen.. siinä missaa kaikki ihanat kehitysvaiheet ja tutustumisen pikkuiseen. Kaikki perheet ovat tietysti erilaisia ja yhtä monta ratkaisua varmasti löytyy kuin on perheitäkin.

Kuulostaa silti niin surulliselta (?), että rt-hommat ovat joillekin vain hengähdystauko omasta perheestä, työstä ja tylsästä elämästä, että ei tarvitsisi niitä katsella koko vuotta :'( Auts. Vai oonko vaan herkkis? :)

KooKoo

  • Vieras
Vs: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #886 : 14/01/2010, 12:36:01 »
Meillä Jii lähti Kosovoon, kun Emma oli 5 viikkoa vanha ja musta se ei ollut mitenkään huono ratkaisu. Ihan perheen taloudellista tilannetta ajatellen hän sinne lähti, ei paennut mitään tylsää arkea. Ja taas on paperit vetämässä, vaikka lapsia on jo kaksi. Edelleen rahatilanteen takia haluaa lähteä ja minä kannustan lähtemään, koska hyödyn toki paremmasta taloudellisesta tilanteesta itsekin ;)

Ekalta reissulta Jii tuli kotiin 6 kk jälkeen, pääasiassa siksi, että ikävöi lasta niin paljon. Toisella reissulla varmaan olisi sen vuoden, jos joskus vielä pääsee lähtemään. Meillä näin ja kaikki ovat olleet tyytyväisiä :) Kyllä sitä moni perheellinen tekee reissutyötä ja musta tää on verrattavissa ihan siihen.

Neiti1984

  • Vieras
Vs: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #887 : 14/01/2010, 12:46:40 »
^Tuo kuulostaa kyllä kieltämättä ihan hyvältä ja toimivalta ratkaisulta, vaikka en meille sitä osaisikaan kuvitella.

Poissa Johanna

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4191
    • Kfor 11/06-11/07, ISAF 09/12-09/13
Vs: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #888 : 14/01/2010, 13:32:08 »

Kyllä sitä moni perheellinen tekee reissutyötä ja musta tää on verrattavissa ihan siihen.


Meillä J on työnsä puolesta leireillä ja muissa työjutuissa välillä aika paljonkin. Ja rakas harrastus tuomarointi vie paljon iltoja ja viikonloppuja. Näin ollen en koe että rt-reissuun lähtö muuttaisi tilannetta paljoakaan, vaikkakin poissa olot olisi toki pidempiä (vrt. leiri kestää viikon, rt-reissussa ollaan 3-6 vkoa putkeen.)

Poissa KouTa

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13671
    • KFOR 05/09-05/10
Vs: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #889 : 14/01/2010, 13:39:22 »

Kyllä sitä moni perheellinen tekee reissutyötä ja musta tää on verrattavissa ihan siihen.


Mä olen sanonukin et mä näen miestäni enemmän näin kun normaalisti. :D No en ihan mut melkein. Normi oloissa mies on melkein viikot aina poissa ja nähdään viikonloppuisin.
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.