Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 08/05/2024, 17:32:25

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Äänestys

Miten suhtaudutte puolisonne mahdollisiin uusiin komennuksiin?

Suunnitelmissa on ehkä uusia reissuja, ja se on minulle täysin ok.
3 (21.4%)
Suunnitelmissa on ehkä uusia reissuja, ja minulla on hieman sekalaiset tunnelmat asian suhteen.
4 (28.6%)
Puoliso suunnittelee itsekseen uutta reissua, mutta minä en yhtään pidä asiasta.
0 (0%)
Näillä näkymin uusia reissuja ei ole tulossa, ja hyvä niin.
0 (0%)
Näillä näkymin uusia reissuja ei ole tulossa, mutta minulle on ok, jos asia joskus taas tulee ajankohtaiseksi.
1 (7.1%)
Katson ensin meneillään olevan reissun loppuun, ja mietin asiaa sitten.
0 (0%)
Asia ei ole minulle nyt ajankohtainen, joten ei tarvitse suhtautuakaan.
6 (42.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 14

Kirjoittaja Aihe: Uudelle reissulle?  (Luettu 175221 kertaa)

Poissa Sini

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4409
    • EUFOR 10/04-12/05 ISAF 2/07-2/08 ISAF 9/09-8/10
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #730 : 27/06/2008, 08:57:16 »
Lapsettomana leskenä touhusin kaikenlaista,( maalasin, tapetoin, remontoin, ompelin) että aika menis nopeammin. Nyt en edes yrittäis mitään tuollaista lapsen kanssa. Kyllä loma välit kuluis ihan tavallisella arjella nopeasti muutenkin.

Meillä viime reissu piti olla viimeinen, mutta niin vaan on paperit jo sisässä.
Siitä papereiden lähettämisestä ei oikeastaan edes keskusteltu. (silti eletään parisuhteessa ;) )
Enkä yhtään epäile ettenkö pärjäis täällä lapsen kanssa, mutta jos en pärjää niin aina sieltä turvaamasta pääsee pois.

Jokainen kokee reissun/reissut eritavalla ja selviytyy omalla tavallaan. Reissu voi olla vaikea kokemus lapsettomallekin.

Meille vaan tuo uudelle reissulle lähtö on jotenkin luonnollinen, näin ollaan menty koko parisuhde.

Kyse ei ole enää mistään miehen unelmien toteututtamisesta, kyllä sitä on saatu jo toteuttaa.

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #731 : 20/07/2008, 21:30:00 »
Meille vaan tuo uudelle reissulle lähtö on jotenkin luonnollinen, näin ollaan menty koko parisuhde.
Meillä myös koko parisuhde on menty niin, et mies on reissussa ollut tai kovasti lähdössä...

Mut mun mielestä tähän 8 vuoteen mahtuu jo ihan liikaakin niitä lähtemisiä ja tulemisia, ite kaipaan jo vakaampaa ja säännöllisempää elämää.
Ad astra per aspera!




Poissa Ulpu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 16129
    • KFOR 00-01 EUFOR 05-06 MINURCAT 06-11/09 ISAF 09/13-
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #732 : 21/07/2008, 10:00:21 »
Kyllä meilläkin J hakis mielellään, mutta jospa tää perheenlisäys nyt toppuuttais hieman... Kieltää en osaa, mutta olen kyl sanonut mielipiteeni, että ois kivempi, jos isä ois kotona näkemässä, kun vauva kasvaa. Ja tuntuu tuo olevan samaa mieltä - onneksi. Toisaalta harmittaa J puolesta, ettei se "pääse" nyt, kun haluja ois hakea ja oma työ täällä maistuu puulta.  :-\ Vaikka mieluummin toki pidän äijän kotona.  ;)

Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #733 : 21/07/2008, 10:20:28 »
Ensimmäisenä vuotena vauva kasvaa ja kehittyy huimaa vauhtia, joten mä en oikein ymmärrä miksi joku silloin haluaisi lähteä rt:ksi. Toki on siinä se etu ettei lapsi osaa ikävöidä, mutta se lapsi on vain kerran pieni..

Poissa miranda

  • Koditar
  • "Ehkä mulla on vielä hieman toivoa"- koditar
  • *******
  • Viestejä: 2327
    • unifil 04/99-05/00,kfor 05/07-11/08
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #734 : 21/07/2008, 10:23:42 »
Ensimmäisenä vuotena vauva kasvaa ja kehittyy huimaa vauhtia, joten mä en oikein ymmärrä miksi joku silloin haluaisi lähteä rt:ksi. Toki on siinä se etu ettei lapsi osaa ikävöidä, mutta se lapsi on vain kerran pieni..

Olen ihan sma mieltä, en ymmärrä miten joku nsin halua lapsen ja sitten vaan jättää sitä...  ::) On kaikille helpompi kun lapset ovat isompia  ;D Ainakin mun mies ei lähtee mihinkään niin kauan kun meillä on ihan pieniä lapsia kotona  >:(

Poissa Ulpu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 16129
    • KFOR 00-01 EUFOR 05-06 MINURCAT 06-11/09 ISAF 09/13-
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #735 : 21/07/2008, 10:42:31 »
Ensimmäisenä vuotena vauva kasvaa ja kehittyy huimaa vauhtia, joten mä en oikein ymmärrä miksi joku silloin haluaisi lähteä rt:ksi. Toki on siinä se etu ettei lapsi osaa ikävöidä, mutta se lapsi on vain kerran pieni..

Näinpä. Se on niin lyhyt aika kuitenkin, kun vauva on vauva.

KooKoo

  • Vieras
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #736 : 22/07/2008, 17:50:17 »
Ensimmäisenä vuotena vauva kasvaa ja kehittyy huimaa vauhtia, joten mä en oikein ymmärrä miksi joku silloin haluaisi lähteä rt:ksi. Toki on siinä se etu ettei lapsi osaa ikävöidä, mutta se lapsi on vain kerran pieni..

Näinpä. Se on niin lyhyt aika kuitenkin, kun vauva on vauva.

Mutta on siinä tosiaan se hyvä puoli, että lapsi ei osaa vielä ikävöidä. Tosin tulihan meilläkin mies sitten kotiin jo puolen vuoden jälkeen, kun oli lasta niin ikävä ja harmitti, kun niin paljon jäi näkemättä. Vaikka valokuvia ja videonpätkiä kyllä ahkerasti s-postilla lähettelinkin. Ehkä sitä ei sillon vielä tajunnut, miten paljosta jää paitsi, kun kyseessä oli ensimmäinen lapsi. Nyt tuota ei kyllä saisi lähtemään millään, kun on niin innoissaan uudesta vauvasta :)

Poissa Ally

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3684
  • KFOR 11/05-05/06
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #737 : 22/07/2008, 19:16:05 »
Ensimmäisenä vuotena vauva kasvaa ja kehittyy huimaa vauhtia, joten mä en oikein ymmärrä miksi joku silloin haluaisi lähteä rt:ksi. Toki on siinä se etu ettei lapsi osaa ikävöidä, mutta se lapsi on vain kerran pieni..

Näinpä. Se on niin lyhyt aika kuitenkin, kun vauva on vauva.

Mutta on siinä tosiaan se hyvä puoli, että lapsi ei osaa vielä ikävöidä. Tosin tulihan meilläkin mies sitten kotiin jo puolen vuoden jälkeen, kun oli lasta niin ikävä ja harmitti, kun niin paljon jäi näkemättä. Vaikka valokuvia ja videonpätkiä kyllä ahkerasti s-postilla lähettelinkin. Ehkä sitä ei sillon vielä tajunnut, miten paljosta jää paitsi, kun kyseessä oli ensimmäinen lapsi. Nyt tuota ei kyllä saisi lähtemään millään, kun on niin innoissaan uudesta vauvasta :)

Meillä oli tiedossa, että komennus ales voi tulla koska tahansa, kun on valmiudessa (vuoden), mutta täytyyhän sitä osata silti elää normaalisti.
Ja koska lapsia haluttiin, niin ei sen takia ruvettu odottamaan, että tuleeko lähtöä vai ei.. Ja alusta asti oli selvää, että on vain 1/2 vuotta reissussa.

Meillä ainakin meni ihan hyvin, sekä kotona että alhaalla. Toki iskällä oli kova ikävä meitä ja meillä tai mulla häntä, mutta meille tää sopi hyvin näin.

Täällä kun ihmiset kirjoittelee, miten pari vuotias ikävöi iskäänsä, niin mun ei onneks tarvinnu tätä kokea. Pää olis varmaan hajonnu, kun olis joutunu katselemaan ja kuuntelemaan pienen ikävää, oman ikävän lisäksi.

Mutta kukin tyylillään  :D.

Ja tähän ei varmaan oo oikeaa ratkaisua, vaan jokainen kokee tän niin eri tavalla.

Poissa miranda

  • Koditar
  • "Ehkä mulla on vielä hieman toivoa"- koditar
  • *******
  • Viestejä: 2327
    • unifil 04/99-05/00,kfor 05/07-11/08
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #738 : 22/07/2008, 21:42:44 »
Pitäisi myöntää että puolen vuoden keikolle olen antanut jo luvan, mutta kun ne ei koskan on tän miehen kiinnostanut  ::) Voi olla että ne tulee tulevaisuudessa, mutta kun melkein kaikki muut PV:n miehet hän on kuitenkin aika paljon pois kotolta olen sitä mieltä että ne poissaolot rittää kun on pieniä lapsia kotona  ;D

anniinak

  • Vieras
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #739 : 23/07/2008, 18:04:37 »
Nyt se sit tuli... Vuoden päästä olis tiedossa seuraava reissu.. plaaah...
Olen kyl antanu luvan eikä mulla ole mitään reissua vastaan, mut se ajankohta... Mulla viiminen vuosi koulusta alkamassa just sillon, olen just saanu uuden työpaikan.. Mut eiköhän asioilla ole tapana järjestyä!  ;D