Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 08/05/2024, 15:16:08

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Äänestys

Miten suhtaudutte puolisonne mahdollisiin uusiin komennuksiin?

Suunnitelmissa on ehkä uusia reissuja, ja se on minulle täysin ok.
3 (21.4%)
Suunnitelmissa on ehkä uusia reissuja, ja minulla on hieman sekalaiset tunnelmat asian suhteen.
4 (28.6%)
Puoliso suunnittelee itsekseen uutta reissua, mutta minä en yhtään pidä asiasta.
0 (0%)
Näillä näkymin uusia reissuja ei ole tulossa, ja hyvä niin.
0 (0%)
Näillä näkymin uusia reissuja ei ole tulossa, mutta minulle on ok, jos asia joskus taas tulee ajankohtaiseksi.
1 (7.1%)
Katson ensin meneillään olevan reissun loppuun, ja mietin asiaa sitten.
0 (0%)
Asia ei ole minulle nyt ajankohtainen, joten ei tarvitse suhtautuakaan.
6 (42.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 14

Kirjoittaja Aihe: Uudelle reissulle?  (Luettu 175156 kertaa)

Poissa s^n^

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 10329
    • KFOR 05/07-05/08
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #700 : 20/06/2008, 13:58:17 »
Ja kun luvan oon antanu uuteen reissuun niin tämä ei olekkaan enää niin varma haluaako ees lähteä

Meilläkin on vähän nyt näin..  ;D

Poissa Pipsa

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5926
  • ISAF
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #701 : 22/06/2008, 18:45:38 »
Meillä hakupaperit odottelee autossa. Aiemmin sanoin että ei ikinä uudelle reissulle, mutta tulin siihen tulokseen, että en minä sitä voi kieltää jos toinen haluaa. Mutta ehto siis että on vain sen puoli vuotta. Ja siitä en jousta. Ja vaikka paikkoja ei voi valita niin silti en halua miestä tiettyihin paikkoihin. Eikä kyllä halua mies itsekään  ;)

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #702 : 25/06/2008, 11:27:27 »
Meillä eletään parisuhteessa ja lapsiakin varmaan jossain vaiheessa on tulossa. Yksi keikka takana ja toista jo suunnitellaan, siinähän suunnitteleem olen antanut luvan lähteä, en halua olla toisen unelmien tiellä...Tiedän että saan totetuttaa omia unelmiani yhtälailla....
Aivan samoilla linjoilla :)

Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #703 : 25/06/2008, 11:34:14 »
Niin, mut sit kun niitä lapsia on niin voipi olla eri ääni kellossa. Tää on kaikkea muuta kuin kivaa ::)

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #704 : 25/06/2008, 11:46:25 »
Niin, mut sit kun niitä lapsia on niin voipi olla eri ääni kellossa. Tää on kaikkea muuta kuin kivaa ::)
Ainahan meidän lapsettomien on vaarallista avata suumme, mutta uskallan silti väittää että päästäisin kyllä miehen siltikin lähtemään jos hän niin haluaisi. Hyvä tukiverkosto kun löytyy lähiseudulta, niin eiköhän se jotenkin menisi....
(ja eipäs nyt ehkä käytetä tota KUN sanaa vaan paremmin JOS niitä lapsia nyt ikinä tulee...)

Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #705 : 25/06/2008, 11:49:43 »
Totta, eihän sitä koskaan tiedä...ja se et jos lähellä on ihmisiä jotka voivat auttaa, niin helpottaa tilannetta huomattavasti. Ja päästinhän minäkin mieheni vaikka meillä pienet lapset, mutta uutta reissua en ihan hevillä enkä kyllä rockillakaan hyväksy. Mies oli kyllä suunnitellut et vuonna 2012 vois lähtee uudestaan, mutta meillä on tytöt juuri koulutaipaleen alkumetreillä joten musta äärimmäisen huono ajankohta. Pelkään et miten tällänen vaikuttaa koulumenestykseen.

Poissa Ally

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3684
  • KFOR 11/05-05/06
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #706 : 25/06/2008, 12:25:00 »
Meillä oli niin että J lähti reissuun kun tyttö oli 7 viikkoa. Olis pitäny lähteä jo ennen syntymää, mutta siihen en antanu lupaa (sai onneks siirrettyä lähtöä). Reissusta oli jo puhuttu ennen kuin aloin edes odottaa.

Ja meillä oltiin se 1/2 vuotta, joka oli aivan oikea ratkasu siihen paikkaan. Jatkossa katotaan sit jo uusia reissuja tulee, että olisko vuoden tai jotain.

Näin jälkikäteen voin vaan todeta, että oli tavallaan helppoa, kun lapsi oli niin pieni kun iskä oli pois kuvioista. Lapsi ei ikävöiny eikä oppinu vierastamaan tuona aikana isäänsä. Vaikeaa se oli molemmille, mut ehkä isälle rankempaa, koska oli esikoinen kotona kasvamassa. Mä aina sitten raportoin että mitä on oppinut ym.
Ja tähän tarvii vaan todeta että onneks oli niin tyytyväinen vauva eikä sairastellu ollenkaan tuona aikana.

Mutta mitäs jos oiski ollu ihan toistepäin asiat..

Poissa rapu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12485
    • KFOR 11/06-11/07
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #707 : 25/06/2008, 12:27:17 »
Ally, tuntuiko että vauva kasvoi kiinni sinuun? Vai pääsikö iskä kuvioihin hyvin mukaan kun palasi takaisin?

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #708 : 25/06/2008, 13:52:24 »
Totta, eihän sitä koskaan tiedä...ja se et jos lähellä on ihmisiä jotka voivat auttaa, niin helpottaa tilannetta huomattavasti. Ja päästinhän minäkin mieheni vaikka meillä pienet lapset, mutta uutta reissua en ihan hevillä enkä kyllä rockillakaan hyväksy. Mies oli kyllä suunnitellut et vuonna 2012 vois lähtee uudestaan, mutta meillä on tytöt juuri koulutaipaleen alkumetreillä joten musta äärimmäisen huono ajankohta. Pelkään et miten tällänen vaikuttaa koulumenestykseen.
Lapseton & tietämätön sotkee taas lusikkansa soppaan ja ihmettelee että eikös haku/lähtöpäätös kelle tahansa parisuhteessa elävälle ja eteenkin lapselliselle pitäisi olla tehty yhteisymmärryksessä elämänkumppanin kanssa ???
Ei kai kukaan noin vaan ihan yksin tee päätöksiä jos kerta ei ole sinkku ??? :-\ 
Jos kumppani edes pikkasen empii päästä toista reissuun, niin ei kai se toinen nyt sitten myöskään lähde tai edes harkitse lähtevänsä ???  (tiedän ainakin että jos olisin millään tavalla osoittanut mitään negatiivisuutta mieheni reissua kohtaan niin olisi takuulla jättänyt lähtemättä, joten välilllä taisin melkein olla tekopirteäkin että ei minun takiani jäisi kotia ;))

Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #709 : 25/06/2008, 14:01:22 »
Tottakait on yhteinen päätös, mies oli vaan kuvitellut että kun yhden kerran annan myönnytyksen tälle niin saa sen aina. Mut kun juteltiin asiasta niin sanoi että katotaan sitten, et jos mä oon kovasti sitä vastaan niin ei lähde. Yhdessä meillä näistä asioista päätetään.