Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 08/05/2024, 22:24:16

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Äänestys

Miten suhtaudutte puolisonne mahdollisiin uusiin komennuksiin?

Suunnitelmissa on ehkä uusia reissuja, ja se on minulle täysin ok.
3 (21.4%)
Suunnitelmissa on ehkä uusia reissuja, ja minulla on hieman sekalaiset tunnelmat asian suhteen.
4 (28.6%)
Puoliso suunnittelee itsekseen uutta reissua, mutta minä en yhtään pidä asiasta.
0 (0%)
Näillä näkymin uusia reissuja ei ole tulossa, ja hyvä niin.
0 (0%)
Näillä näkymin uusia reissuja ei ole tulossa, mutta minulle on ok, jos asia joskus taas tulee ajankohtaiseksi.
1 (7.1%)
Katson ensin meneillään olevan reissun loppuun, ja mietin asiaa sitten.
0 (0%)
Asia ei ole minulle nyt ajankohtainen, joten ei tarvitse suhtautuakaan.
6 (42.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 14

Kirjoittaja Aihe: Uudelle reissulle?  (Luettu 175437 kertaa)

Jartsa

  • Vieras
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #620 : 24/02/2008, 00:29:49 »
Lainaus
Mutta ainakin vielä se reissun vetovoima oli sen verran iso, että empimisestä ja tottumuksen helppoudesta huolimatta päätös lähdöstä tehtiin.

Ehkä se joillakin on. Ja onkin ja ymmärrän täysin mutta en näe itseäni enää lähtemässä...

Jutta

  • Vieras
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #621 : 24/02/2008, 13:33:07 »
Tänne jäävän kohdemaa ja täällä eteen tulevat vaikeudet ja ongelmat pysyvät kuitenkin suhteellisen samoina.

Ja edelleen nostan esiin myös sen oman unelman merkityksen: oli se sitten mahdollisuus haastavampaan työhön (jota ei rt-leskenä voi tunne kykenevänsä ottamaan vastaan), oman unelman lähteä ulkomaille työskentelemään/opiskelemaan tai muuten vaan unelma siitä, että ei tarvitse nukahtaa yksin. Meillä jokaisella on omat unelmat, toinen toistaan hienompia! :) Osan niistä voi varmasti toteuttaa myös RT-leskenä, mutta ei kaikkia. Ja kyllä miehenkin pitäisi se mielestäni ymmärtää omien unelmiensa kanssa.

Mä ymmärrän Annaa tässä ihan täysin, mielipiteeni olivat missiovuoden aikana pitkälti samantyyppiset, eivätkä ne vieläkään ole siitä olennaisesti muuttuneet. Eivätkä mielestäni pidäkään. En oikein ymmärrä sitä, miksi meidän naisten mukamas aina pitäisi jaksaa/ymmärtää/kannustaa toisen unelmien toteuttamista toisen, kolmannen tai neljännen rt-mission aikana, vaikka itse kärsisi. Mies saa mennä maailmalla toteuttamassa itseään ja haaveitaan, sillä välin kun nainen hoitaa kotona koko arjen. Itse en ainakaan ole parisuhteessa vain saadakseni olla jatkuvasti yksin ja etäsuhteessa. Mielestäni oletusarvona ei voi olla, että nainen aina vaan odottaa ja odottaa...jos taas lähteminen rt-hommiin tosiaan tapahtuu yhteisestä sopimuksesta, silloin asia on eri. Mutta yhteinen sopimus ei mielestäni ole se että "kulta, mä muuten taas laitoin paperit vetään"  ::) ;D
« Viimeksi muokattu: 24/02/2008, 13:40:12 kirjoittanut Jutta »

Poissa soila

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5623
  • KFOR 05 :D
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #622 : 24/02/2008, 16:50:17 »
Zatu, miehesi on vaarallista seuraa! :o
Ette kovin kauas ovesta päässeet, niin U tuumasi että "jaa, pitäisköhän lähtee pian taas reissuun..." Jaahas, no ei...! ::) No ei se mahdotonta ole. :)
Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away.


Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #623 : 24/02/2008, 17:41:37 »
Zatu, miehesi on vaarallista seuraa! :o
Ette kovin kauas ovesta päässeet, niin U tuumasi että "jaa, pitäisköhän lähtee pian taas reissuun..." Jaahas, no ei...! ::) No ei se mahdotonta ole. :)

 ;D

Niin että kyllä yksi reissu suunnitellaan siinä ajassa kun pasta kiehuu.. ;)
-memento vivere-

Poissa soila

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5623
  • KFOR 05 :D
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #624 : 24/02/2008, 19:23:39 »
Zatu, miehesi on vaarallista seuraa! :o
Ette kovin kauas ovesta päässeet, niin U tuumasi että "jaa, pitäisköhän lähtee pian taas reissuun..." Jaahas, no ei...! ::) No ei se mahdotonta ole. :)

 ;D

Niin että kyllä yksi reissu suunnitellaan siinä ajassa kun pasta kiehuu.. ;)

No näköjään! ;D
Toimeliasta porukkaa nuo rauhanturvaajat. ;D
Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away.


Poissa mussu

  • Koditar
  • Mega-Koditar
  • ****
  • Viestejä: 435
  • KFOR 05/07-05/08
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #625 : 24/02/2008, 21:22:15 »
...Eli parempi ettei koskaan sano ei koskaan

Tätä mäkin sanon, kun joku kysyy, että ei kai J enää lähde rt-reissuun.

Just pari päivää sitten joku tokasi että ei kai se sun mies nyt sitten enää lähde reissuun  ::) Mä en oikeastaan halua ajatella koko asiaa. Uudesta reissusta oli kyllä jo puhetta mutta katotaan sitä sitten. Yks reissu kerrallaan.

Poissa miranda

  • Koditar
  • "Ehkä mulla on vielä hieman toivoa"- koditar
  • *******
  • Viestejä: 2327
    • unifil 04/99-05/00,kfor 05/07-11/08
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #626 : 24/02/2008, 21:31:22 »
Itse olen huomannut että kohta se vuosi on mennyt, ja uudelle reisulle mies saa lähtea ihan milloin vaan... Varsinkin jos on vaan puolen vuoden keikka... Pitäsi myöntää että palkkakuitit on kyllä ollut siinä luokassa että mulla ei oo varaa sanoa ei  ::)

Jansku

  • Vieras
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #627 : 24/02/2008, 21:35:22 »
Kyllä munkin puolesta H saa lähteä taas jos haluaa.
Ei kyllä onneks ihan vielä hinkua minnekkään. Kyl mä tykkään nyt kovasti, että se on kotona.  :) Ja puolen vuoden reissu ei tällä hetkellä tunnu ollenkaan pahalta...vuoden reissu mietityttäis enemmän.

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #628 : 24/02/2008, 21:42:20 »
Pitäsi myöntää että palkkakuitit on kyllä ollut siinä luokassa että mulla ei oo varaa sanoa ei  ::)
Meillä ei kyllä muuten hurrattais palkkakuitin suhteen, mut noi päivärahat varsinkin tuolla Tshadissa on sitä luokkaa, että kannattaa rahan puolestakin lähteä.
Ad astra per aspera!




Jartsa

  • Vieras
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #629 : 24/02/2008, 21:48:18 »
Lainaus
noi päivärahat varsinkin tuolla Tshadissa on sitä luokkaa, että kannattaa rahan puolestakin lähteä.

Oi niitä aikoja, kun lähdettiin rauhan puolesta...  ;)