Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 08/05/2024, 09:18:49

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Äänestys

Miten suhtaudutte puolisonne mahdollisiin uusiin komennuksiin?

Suunnitelmissa on ehkä uusia reissuja, ja se on minulle täysin ok.
3 (21.4%)
Suunnitelmissa on ehkä uusia reissuja, ja minulla on hieman sekalaiset tunnelmat asian suhteen.
4 (28.6%)
Puoliso suunnittelee itsekseen uutta reissua, mutta minä en yhtään pidä asiasta.
0 (0%)
Näillä näkymin uusia reissuja ei ole tulossa, ja hyvä niin.
0 (0%)
Näillä näkymin uusia reissuja ei ole tulossa, mutta minulle on ok, jos asia joskus taas tulee ajankohtaiseksi.
1 (7.1%)
Katson ensin meneillään olevan reissun loppuun, ja mietin asiaa sitten.
0 (0%)
Asia ei ole minulle nyt ajankohtainen, joten ei tarvitse suhtautuakaan.
6 (42.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 14

Kirjoittaja Aihe: Uudelle reissulle?  (Luettu 174926 kertaa)

Poissa Ulpu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 16129
    • KFOR 00-01 EUFOR 05-06 MINURCAT 06-11/09 ISAF 09/13-
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #590 : 21/02/2008, 21:09:54 »
...Kaikissa on ollut sekä negatiivista että positiivista, ja se jaksantakin on vaihdellut. Voisi sanoa, että siinähän se on mennyt, samoin kuin "normaali" elämäkin. Mutta yhteisiä asioitahan nuo ovat. Ei se niin mene, että toisen pitää vain jaksaa, ja jaksaa...

Samoin voisin kirjoittaa kuin zatu. Eli samoilla linjoilla tanlaan ja zatun kanssa.

Poissa Sini

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4409
    • EUFOR 10/04-12/05 ISAF 2/07-2/08 ISAF 9/09-8/10
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #591 : 21/02/2008, 21:11:49 »
Mun mielestä mulla ei  oo oikeutta kieltää toiselta reissuja, varsinkin kun tiesin suhteen alussa mihin oon itseni työntämässä. Siis tiesin että reissuja on takana ja edessä. Sitä en voinu tietää että miten pärjään yksin, mutta ei se yksin asumisesta paljon poikkea vaikka saa toisenkin asioita hoitaa. Tietenkään tälläinen elämän tapa ei sovi kaikille, mutta kuten Tara sanoi meitä on moneksi. Jossain vaiheessa kuitenkin ikä tulee vastaan ja ukkoa ei enää huolita reissuun ja meillä ei siihen mee enää kauaa. ;D

Jutta

  • Vieras
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #592 : 21/02/2008, 21:31:18 »


Se, että monet käyvät useamman reissun, ei tarkoita, että kaikkien täytyisi käydä.

Ja se tarkoittaa myös sitä, että jotkut naiset odottavat useamman reissun, toiset eivät ;) Ja mun mielestä kukaan nainen ei oo yhtään sen huonompi tyttöystävä/avovaimo/vaimo, jos ei halua kestää toista reissua vain sen takia, että jotkut muut kestävät. Tämä on niin yksilöllistä  :)

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #593 : 21/02/2008, 21:40:56 »
Mun mielestä ketään leskistä on turha nostaa jalustalle. Kyllä sitä ihmisillä on paljon suurempiakin kestämisen aiheita, kuin mies reissussa.

Ja kun ei ole vaihtoehtoja, on kestettävä se, mikä eteen kannetaan.
Ad astra per aspera!




Alva

  • Vieras
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #594 : 21/02/2008, 23:08:18 »
Mun mielestä mulla ei  oo oikeutta kieltää toiselta reissuja, varsinkin kun tiesin suhteen alussa mihin oon itseni työntämässä.

Tätä minäkin. Mulla ei vaan ole sydäntä kieltää toiselta jotain mitä se on pidempään halunnut tehdä, koska en itsekään arvostaisi mikäli multa kiellettäisiin jokin sellainen mistä olen haaveillut jo kauan. Vaikka eipä sillä, ei meillä koskaan asiasta ihmeemmin keskusteltukaan tai lupaa pyydetty erikseen, mikä näin lähtöpäivän ollessa käsillä tuntuu aika oudolta. Toisaalta se on taas ihan se ja sama kuinka paljon asiaa olisi pyöritelty, lopputulos olisi ollut kuitenkin sama. Oma osansa on kuitenkin varmaan sillä että tämä on miehen ensimmäinen RT-reissu, eikä kummallakaan ole oikeastaan aavistustakaan mitä tuleman pitää.

Poissa Lua

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7896
  • EUFOR (Althea) 09/05-12/06
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #595 : 22/02/2008, 08:03:45 »
Mutta ei voi muuta kun nostaa hattua itsenäisille naisille tällä palstalla! Olette kyllä todellisia RT-leskisankareita!

Itsenäisiä naisia tällä palstalla??
Itsenäinen nainen pärjää kotona yksin,eli antaa sen kaverin lähtee reissulle.
Kannattaa teidänkin oikeesti kokeilla joskus parin lapsen, omakotitalon, työn ja opiskelujen kanssa pärjämistä yksin, ja tulla sitten neuvomaan niitä jotka siihen pystyy :).

Ihan ystävällisenä vinkkinä että tällä foorumillahan ei ole pakko pyöriä, jos ei ole mitään muuta antia kuin toisten loukkaaminen ja oman yksioikoisen näkemyksen tunkeminen joka väliin. Löytyy varmaan sille sopivampiakin foorumeja :).

Poissa Paso

  • Hang-around-jäsen
  • Mega-Koditar
  • *
  • Viestejä: 715
  • Kuormasta ei syödä!!
    • HOW
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #596 : 22/02/2008, 13:35:06 »
Ihan ystävällisenä vinkkinä että tällä foorumillahan ei ole pakko pyöriä, jos ei ole mitään muuta antia kuin toisten loukkaaminen ja oman yksioikoisen näkemyksen tunkeminen joka väliin. Löytyy varmaan sille sopivampiakin foorumeja :).

Vannomatta paras....  ;)
UNTAG1989-90, UNPROFOR1992-93, UNPROFOR1993-96, IFOR1996, SFOR1997, ECMM1999, UNMIK2000-04, ONUB2005-07, UNIFIL2007-08, EUMM2008-

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #597 : 22/02/2008, 13:49:58 »
Mun mielestä ketään leskistä on turha nostaa jalustalle.

Eikun sankari on se, joka jaksaa pisimpään olla rt-leski ja pisimpään pidättää hengitystä siinä samalla. ;)

Mutta jos vähän aiheessa pysytään, niin on meilläkin mahdollisesta uudesta reissusta ollut puhetta. Ehkä sellainen vielä tulee, tai sit ei.  :)
-memento vivere-

Anna

  • Vieras
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #598 : 22/02/2008, 14:51:00 »
Tarkoitus ei todellakaan ollut olla ivallinen tai loukata ketään! Ihan vilpittömästi sanoin sen, että musta on hienoa myös se, että kykenee sellaiseen elämään, minä en vain itse siihen pystyisi.

Ja siitä reissun kieltämisestä: olen samaa mieltä. En minäkään halua kieltää toiselta sellaista, mistä hän on kauan haaveillut. Siksi tämä ensimmäinen reissu onkin ihan OK, mutta sen jälkeen se haave on toteutettu ja on aika toteuttaa niitä muita haaveita. Ja mun mielestä on vaan reilua, että haaveita toteutellaan puolin ja toisin ja siinä seassa myös yhdessä. Mun haave ei kuitenkaan ole tämä RT-leskeys.


Poissa Marge

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12620
    • KFOR 4/04-5/05
Re: Uudelle reissulle ??
« Vastaus #599 : 22/02/2008, 22:27:03 »
Miehen tulevasta työtilanteesta johtuen nousi nyt tämäkin asia ajankohtaiseksi  :-X
Fear never fixed anything.