Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 29/04/2024, 09:36:10

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Suomalaisten turvaajien maine  (Luettu 40135 kertaa)

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Suomalaisten turvaajien maine
« Vastaus #30 : 01/09/2005, 11:31:13 »
Hommaa sellanen kun mulla, kulkee vihreissä kotimaassakin :-* :-* :-*
Moon jo liika vanha hommaamaan uutta... ja sitä paitsi sen kouluttaminen on niin aika vievää sekä hermoja rasittavaa, jotta taidan vaan tyytyä pitämään peukkuja uuden mission suhteen  ;D
Entäs toisen kouluttama? ;) ;D
Mä en omastani luovu!!!


KFOR 11/04-11/05

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Suomalaisten turvaajien maine
« Vastaus #31 : 27/06/2006, 19:29:54 »
Uusia kommentteja suomalaisten faittereiden maineesta?

Jonkin verran törmää sellaisiin käsityksiin, että siellä ne vaan lomailee ja ruskettuu. Ja tietty tuovat kaikki sen auton. ;D
-memento vivere-

Poissa Hansu

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5565
  • KFOR oli ja meni ;)
Re: Suomalaisten turvaajien maine
« Vastaus #32 : 27/06/2006, 20:46:52 »
Uusia kommentteja suomalaisten faittereiden maineesta?

Jonkin verran törmää sellaisiin käsityksiin, että siellä ne vaan lomailee ja ruskettuu. Ja tietty tuovat kaikki sen auton. ;D

Aika reilusti olen tohon törmännyt. Niin osa kaverit kuin  tututkin (miehet) ovat heittäneet, että voisihan sitä vuodeksi lähteä lomailemaan ja hakemaan auton bonuksena. Ja toiveenahan on joku "helppopaikka" K tai B maa.  ::)
Mä en ole edes viitsinyt kommentoida noihin muutakuin, vai niin.  :-X

point

  • Vieras
Re: Suomalaisten turvaajien maine
« Vastaus #33 : 27/06/2006, 20:52:51 »
Uusia kommentteja suomalaisten faittereiden maineesta?

Jonkin verran törmää sellaisiin käsityksiin, että siellä ne vaan lomailee ja ruskettuu. Ja tietty tuovat kaikki sen auton. ;D

Aika reilusti olen tohon törmännyt. Niin osa kaverit kuin  tututkin (miehet) ovat heittäneet, että voisihan sitä vuodeksi lähteä lomailemaan ja hakemaan auton bonuksena. Ja toiveenahan on joku "helppopaikka" K tai B maa.  ::)
Kyyl tolla asenteella pitäis ehdottomasti lähtee. Kai kerroit niille, et se auto kuitataan siinä vaiheessa, kun palauttaa varusteet.  ;D ;D

Poissa Hansu

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5565
  • KFOR oli ja meni ;)
Re: Suomalaisten turvaajien maine
« Vastaus #34 : 27/06/2006, 21:06:37 »
Uusia kommentteja suomalaisten faittereiden maineesta?

Jonkin verran törmää sellaisiin käsityksiin, että siellä ne vaan lomailee ja ruskettuu. Ja tietty tuovat kaikki sen auton. ;D

Aika reilusti olen tohon törmännyt. Niin osa kaverit kuin  tututkin (miehet) ovat heittäneet, että voisihan sitä vuodeksi lähteä lomailemaan ja hakemaan auton bonuksena. Ja toiveenahan on joku "helppopaikka" K tai B maa.  ::)
Kyyl tolla asenteella pitäis ehdottomasti lähtee. Kai kerroit niille, et se auto kuitataan siinä vaiheessa, kun palauttaa varusteet.  ;D ;D

Kyllä mun mielestä!  ;) Ja jokaisella on omat kivat pikkuasunnot, paljon omaa tilaa+vapauksia sekä tietysti valittavissa olevat työajat ja jne...

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Suomalaisten turvaajien maine
« Vastaus #35 : 28/06/2006, 13:12:47 »
Uusia kommentteja suomalaisten faittereiden maineesta?

Jonkin verran törmää sellaisiin käsityksiin, että siellä ne vaan lomailee ja ruskettuu. Ja tietty tuovat kaikki sen auton. ;D

Aika reilusti olen tohon törmännyt. Niin osa kaverit kuin tututkin (miehet) ovat heittäneet, että voisihan sitä vuodeksi lähteä lomailemaan ja hakemaan auton bonuksena. Ja toiveenahan on joku "helppopaikka" K tai B maa.  ::)
Kyyl tolla asenteella pitäis ehdottomasti lähtee. Kai kerroit niille, et se auto kuitataan siinä vaiheessa, kun palauttaa varusteet.  ;D ;D

Ja siinä vaiheessa, kun ruksaillaan varusteiden kokoja yms. ennen lähtöä, valitaan myös perusjutut siitä autosta. ;D Saisko olla Bemaria, Mersua, vai...


Mutta asiasta vielä, monet (ystävät, tutut, sukulaiset) myös arvostavat rauhanturvaamista ja rauhanturvaajia hyvinkin paljon. Jopa jalustalle nostamista ja glorifiointia ajoittain havaittavissa. ;)
-memento vivere-

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Suomalaisten turvaajien maine
« Vastaus #36 : 28/06/2006, 13:19:57 »



Mutta asiasta vielä, monet (ystävät, tutut, sukulaiset) myös arvostavat rauhanturvaamista ja rauhanturvaajia hyvinkin paljon. Jopa jalustalle nostamista ja glorifiointia ajoittain havaittavissa. ;)


Tätä minäkin oon havainnut, ja täytyy myöntää että välillä on tämäkin vituttanut yhtä lujaa kun se että pannaan rauhanturvaaminen halvalla....Ristiriitaista eikö vaan ::) ::)

Ei mut sitä vaan kun esim. jotkut meidän lähipiirissä melkein pistää M samalle viivalle kun joku sotiemme veteraani >:( vaikka M on yhen  ainoan vuoden käynyt rauhaa turvaamassa, eikä ainakaan M:n mukaan edes ollut kovin rankkaa ::)

Poissa rumin,mies syvästä etelästä

  • Hang-around-jäsen
  • Addikti-Koditar
  • *
  • Viestejä: 1908
  • UNIFIL 1987-1988 2Jk 9-51 Voimakone
Re: Suomalaisten turvaajien maine
« Vastaus #37 : 28/06/2006, 20:48:38 »
Eräiden tietojen mukaan Suomalaisia rauhanturvaajia halutaan kansaiväliseen veteraani järjestöön.Ehdottajina 4. Suomalaista veteraani järjestöä
Voi olla että asia on niin.sillä harvoin asia ei ole millään lailla

Poissa Ville

  • Hang-around-jäsen
  • Paatunut Koditar
  • *
  • Viestejä: 940
  • järjestöpäällikkö
Re: Suomalaisten turvaajien maine
« Vastaus #38 : 29/06/2006, 19:31:05 »
Eräiden tietojen mukaan Suomalaisia rauhanturvaajia halutaan kansaiväliseen veteraani järjestöön.Ehdottajina 4. Suomalaista veteraani järjestöä

Mitäs ne sellaiset eräät tiedot ovat?

Pitää kylläkin paikkansa ja hakemus on sisällä.
Rauha tarvitsee tekijänsä - Suomen Rauhanturvaajaliitto ry

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Suomalaisten turvaajien maine
« Vastaus #39 : 03/07/2006, 11:55:29 »
Mutta asiasta vielä, monet (ystävät, tutut, sukulaiset) myös arvostavat rauhanturvaamista ja rauhanturvaajia hyvinkin paljon. Jopa jalustalle nostamista ja glorifiointia ajoittain havaittavissa. ;)


Tätä minäkin oon havainnut, ja täytyy myöntää että välillä on tämäkin vituttanut yhtä lujaa kun se että pannaan rauhanturvaaminen halvalla....Ristiriitaista eikö vaan ::) ::)

No vähän. ;) Itseäni on lähinnä huvittanut rauhanturvaajien nostaminen maailman seitsemän ihmeen joukkoon. Suurin osa lienee kuitenkin tavallisia ihmisiä. (Paitsi se oma mies, joka on kaikkein paras. ;D)

Vaikka tärkeää työtä tekevät, ja sitä tietty sopii arvostaa. :)
-memento vivere-