Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 29/03/2024, 11:08:55

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Äkkilähdöt  (Luettu 11015 kertaa)

Poissa Pirtu

  • Hang-around-jäsen
  • Yli-Koditar
  • *
  • Viestejä: 144
  • Only Me
Äkkilähdöt
« : 10/05/2007, 22:28:35 »
Mites, onko täällä monta leskeä sellaista jotka ovat aloittaneet viikon normaalisti maanantaina ja perjantaina (tai aikaisemmin) ovatkin sitten jo olleet leskenä, eli toinen onkin jo lähdössä/lähtenyt alas pikakomennuksella? Miten se on vaikuttanut ja onko tullut suhteeseen säröjä?
Kun kerran jokaisella (tavallisen)sitoumuksen tehneellä on velvollisuus 7 vrk kuluessa olla palveluksessa, oletteko tällaisesta mahdollisuudesta edes keskustelleet? Itse lähdin viimeksi Kozovoon siten, että puhelu tuli ~ 22. huhtikuuta ja 30. päivä olinkin jo toimialueella. Mullehan tuo ei ollut tuolloin ongelma, kun olin silloin sinkku (ja nyt taas) :P
Pessimisti ei pety

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Äkkilähdöt
« Vastaus #1 : 10/05/2007, 23:09:46 »
Kun kerran jokaisella (tavallisen)sitoumuksen tehneellä on velvollisuus 7 vrk kuluessa olla palveluksessa, oletteko tällaisesta mahdollisuudesta edes keskustelleet?
Mä oon yrittänyt keskustella, mut mies on kuitannu kaikki keskusteluyrityket sillä, että ei sellanen meidän kohdalle osu. ::)
Ad astra per aspera!




Kisu

  • Vieras
Re: Äkkilähdöt
« Vastaus #2 : 11/05/2007, 08:45:12 »
MIe silloin edellisessä elämässäni jouduin rt-lesken asemaan juuri eräänlaisella pikakomennuksella. Tosin aikaa oli enempi kuin yksi viikko siihen sopeutumiseen, mutta ilman Niksulan koulutusta lähti.

Ei sillä ole enää mitään väliä miltä silloin tuntui tai mitä silloin puhuttiin tai ei puhuttu. Niinkuin sanottu, se oli silloin se.  ::)

Poissa yama

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 6119
  • KFOR 11/05 - 05/06
Re: Äkkilähdöt
« Vastaus #3 : 11/05/2007, 08:52:19 »
Meilläkin tavallaan lähdettiin pikakomennuksella. Vaikka menoahan oli suunniteltu monta kuukautta, mutta kaatui aina johonkin juttuun. Lopulta sitten lähdettiin muutaman viikon päästä päätöksestä.
Kyllähän mie tiesin jo monta vuotta etukäteen, että jossain vaiheessa uraa tuo ulkomaanpalvelus on tehtävä. Ei se mikään ylläripylläri ollut silloinkaan. Tokaisin vaan että jaaha, no mee sitten, että saat pois jaloista tuonkin!  ;) :)

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Äkkilähdöt
« Vastaus #4 : 11/05/2007, 08:52:43 »
Äkkilähtö se ei ollut, mutta mielessä on käynyt että semmoinen joskus saattaa tulla eteen.
Jotenkin musta tuntuu että henkisesti ois jopa parempi mulle jos tulis äkkilähtö, ei ehtisi hirveesti miettimään sitä että pian joutuu elämään arkea ilman sitä toista....
Käytännön asioiden kannalta äkkilähtö toki voisi olla aika shokki, paljon asioita jäis sitten varmaan minun hoidettavaksi, mutta eiköhän siitäkin sitten selviäisi. :)

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Äkkilähdöt
« Vastaus #5 : 11/05/2007, 10:00:53 »
Itse lähdin viimeksi Kozovoon siten, että puhelu tuli ~ 22. huhtikuuta ja 30. päivä olinkin jo toimialueella. Mullehan tuo ei ollut tuolloin ongelma, kun olin silloin sinkku (ja nyt taas) :P


Taisi meilläkin tuo Kosovon juttu olla aika pikainen, muttei noin pikainen. Olisikohan siinä pari viikkoa ollut aikaa. ???
-memento vivere-

Poissa mami

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4801
  • UNPREDEP 97-98, KFOR 99-00, KFOR 02-03, EUFOR 05
Re: Äkkilähdöt
« Vastaus #6 : 15/05/2007, 14:33:23 »
Meillä miehan reissuista kaksi on ollut äkkilähtöjä, sitoumusta ei ollut voimassa eikä mitään ihan järisyttävää poltettakaan päästä reissuun. Mutta sitten puhelin soi...

Kamala, en edes yhtäkkiä muista kauanko oli niiden puheluiden ja lennon välillä aikaa, ehkä viikko tai kaksi  :-X

Me ollaan muutenkin nopeita liikkeissämme, joten nuo nopeat lähdöt on sopineet meille. Ei siis säröjä  :)


Poissa s^n^

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 10329
    • KFOR 05/07-05/08
Re: Äkkilähdöt
« Vastaus #7 : 15/05/2007, 16:37:54 »
Mä en välttämättä kovin suurella ilolla kattois toista jos äkkilähdöllä lähtis.. Vaik voishan se toisaalta olla jollain tasol tuskattomampaa ku ei oo sitä lähdönodottelunkurjuutta niin pitkään. Tiedä sitte.

Poissa tupu

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4828
Re: Äkkilähdöt
« Vastaus #8 : 15/05/2007, 17:19:02 »
Äkkilähtö toki varmasti kirpaisee, jos yhteiset suunnitelmat jäävät yhtäkkiä hyllylle tai hankala kotitilanne pelkästään toisen niskoille. Ei kai lähtö ole ylläri nopeanakaan, jos sitoumus on jo voimassa.

Monen mielestä lähdön odottaminen on reissun kurjin osuus. Kun rakas on lähtenyt, paluulaskurinkin saa jo käynnistää. :-*
He who is not every day conquering some fear has not learned the secret of life.   - Ralph Waldo Emerson

Poissa s^n^

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 10329
    • KFOR 05/07-05/08
Re: Äkkilähdöt
« Vastaus #9 : 15/05/2007, 17:34:29 »
Kun rakas on lähtenyt, paluulaskurinkin saa jo käynnistää. :-*

Kai sen sais.. Mut tieto lisää tuskaa päivien jumalattomasta määrästä..