Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 27/04/2024, 15:52:21

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Politiikka  (Luettu 81857 kertaa)

Kisu

  • Vieras
Re: Politiikka
« Vastaus #80 : 08/01/2006, 17:51:17 »
Toivottavasti homma ratkeais jo eka kierroksella..

Tosta tietääkin, ketä äänestät.  ;)

Mä kyl oikeesti toivon, että mentäis toiselle kierrokselle. Tarja on hoitanut hommansa ihan ok, mutta alkaa tää Suomi muistuttaa kohta niin paljon noita itäplokin maita, et ois korkee aika vaihtaa välillä oikeistolainen pressaksi.

Enpä mie sitä ole juuri salaillu. ;) Mitä sitä hyvää pressaa vaihtamaan.. ;) ;) ;D Tosin puolue vaikuttaa myös paljon valinnassa, vaikka ko. ehdokas muutenkin on mielestäni hyvin ajanut niitä asioita, mitkä minulle ovat tärkeitä. Piti käydä vaalikoneitakin kokeilemassa, eikä niidenkään tulosten jälkeen tarvinnut ehdokasta vaihtaa.. :)

Poissa Katja

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 6745
Re: Politiikka
« Vastaus #81 : 08/01/2006, 18:10:28 »
Minäkii tiiän jo ketä äänestän ja vaalikone anto saman vastauksen. Voishan sitä tietenkii ennakkoonkii käydä..  ::)

Poissa Ville

  • Hang-around-jäsen
  • Paatunut Koditar
  • *
  • Viestejä: 940
  • järjestöpäällikkö
Re: Politiikka
« Vastaus #82 : 08/01/2006, 18:57:57 »
Pitää muistaa, että presidentti johtaa maan ulkopolitiikkaa. Ei niinkään pääse vaikuttamaan sisäpoliittisiin asioihin. Nyt kuitenkin tuntuu, että presidentti valitaan juuri noilla sisäpoliittisilla perusteilla. Valitettavasti.
Rauha tarvitsee tekijänsä - Suomen Rauhanturvaajaliitto ry

point

  • Vieras
Re: Politiikka
« Vastaus #83 : 08/01/2006, 19:19:51 »
Pitää muistaa, että presidentti johtaa maan ulkopolitiikkaa. Ei niinkään pääse vaikuttamaan sisäpoliittisiin asioihin. Nyt kuitenkin tuntuu, että presidentti valitaan juuri noilla sisäpoliittisilla perusteilla. Valitettavasti.

Tämä on totta, mutta pressan puolekanta (vaikka ei saakaan enää pressana tuoda sitä esiin) vaikuttaa yleisesti siihen, mikä puolue johtaa Suomea sisäisesti. Tässä on oltu hyvin punaisella pohjalla 80-luvun alusta asti, jolloin Kekkosen terveys petti oikein kunnolla.
Eduskunta ja hallitus yhdessä pitäisi olla tärkeimmät päättäjät, mutta todellisuudessa ammattiliitoilla taitaa olla se pallo vakaasti hanskassa. Ammattiliittojen voima nähtiin viimeksi paperilakon aikana. Paljon ehtii vettä virrata Suomen koskissa ennenkuin lakossa olijoiden menetykset kuitattu saatika kaikki ne, mitä lakko aiheutti yrityksille.  :-\

Poissa Ville

  • Hang-around-jäsen
  • Paatunut Koditar
  • *
  • Viestejä: 940
  • järjestöpäällikkö
Re: Politiikka
« Vastaus #84 : 08/01/2006, 21:18:56 »
Kyseessähän ei ollut lakko, vaan työnantajapuolen työsulku. Paperimiehet olisivat töihin menneet, jos olisi päästetty.
Rauha tarvitsee tekijänsä - Suomen Rauhanturvaajaliitto ry

point

  • Vieras
Re: Politiikka
« Vastaus #85 : 08/01/2006, 21:45:37 »
Kyseessähän ei ollut lakko, vaan työnantajapuolen työsulku. Paperimiehet olisivat töihin menneet, jos olisi päästetty.

Lakosta alkoi ja sitten työnantaja puoli pisti sulun, kun ei sopua syntynyt.

Onhan se toki ihan mielettömän kurjaa, kun ammattikoulun käynyt hankkii samaa liksaa kuin akateemisen koulutuksen saanut ja itkee sitä, kun pitää olla jouluna ja juhannuksena töissä. Haloo, missä järki! Moniko hoitoalalla oleva valittaa pyhätöitä.
Tähän voi tietysti sanoa, et se on ammatinvalintakysymys, mut oikeesti vois käyttää sitä yläpäätä muuhunkin kuin sen harmitteluun, et sai joulunajan töistä kohtuuttoman korvauksen vastuuseen nähden ja vielä vapaa päivät päälle.  :-[

En ihmettele yhtään, että tehtaita viedään halvan työvoiman maihin.  :-\

Poissa Katja

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 6745
Re: Politiikka
« Vastaus #86 : 09/01/2006, 17:30:54 »
Onhan se toki ihan mielettömän kurjaa, kun ammattikoulun käynyt hankkii samaa liksaa kuin akateemisen koulutuksen saanut ja itkee sitä, kun pitää olla jouluna ja juhannuksena töissä. Haloo, missä järki! Moniko hoitoalalla oleva valittaa pyhätöitä.
Tähän voi tietysti sanoa, et se on ammatinvalintakysymys, mut oikeesti vois käyttää sitä yläpäätä muuhunkin kuin sen harmitteluun, et sai joulunajan töistä kohtuuttoman korvauksen vastuuseen nähden ja vielä vapaa päivät päälle.  :-[

En ihmettele yhtään, että tehtaita viedään halvan työvoiman maihin.  :-\

Joo minä oon vähän samoilla linjoilla tuon valittamisen kanssa..  ;) Johtuupi ehkä siitä, että itse olen hoitoalalla. Minua ei 3-vuorotyö niinkään haittaa.. Päinvastoin. Sehän tuo vaan monipuolisuutta tähän eloon. Eikä se aina oo ammatinvalintakysymys, kun on tällä alalla myös päivätöitäkin (jos sellasen sattuu saamaan) esim. lasten päivähoidon puolella. Välillä vaan tuntuu, et sitä kun on totuttu saamaan ainaisella valittamisella "tahto" läpi, niin sitähän ne käyttää. Helppohan niiden on "kiristää", kun on (valtion) isot rahat (/tulot) kyseessä. Mutta entäs, kun esim hoitohenkilöstö alkaa lakkoon. Eihän se mikään kunnon lakko edes ole, kun laissa (tai jossain muussa säädöksessä  ??? ) on, että terveydenhuollon on pelattava vaikka lakkoiltaisiinkin.. Taijotainsinnepäin. Onhan se asia tietenkin näin, kun eihän mikään pelais.. Mitenkähän paperimiehen suu sit menis, kun itse/joku läheinen ei saisikaan sellaista hoitoa, mitä pitäisi..  ::) 

Tarkoitukseni ei ole valittaa.. Kaikkea en näistä asioista edes tiedä. Tää on vaan mun mielipide, mikä on vuosien mittaan tullu..

Janica

  • Vieras
Re: Politiikka
« Vastaus #87 : 09/01/2006, 18:43:46 »
Ääni annettu tänään.  :)

Poissa Heidi82

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4109
  • KFOR 05/05-05/06
Re: Politiikka
« Vastaus #88 : 09/01/2006, 19:24:28 »
Täälä kans on äänestetty ;)



Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Politiikka
« Vastaus #89 : 10/01/2006, 08:19:23 »
Eilen tuli käytyä vaaliuurnalla :)