Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 27/04/2024, 10:22:51

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Politiikka  (Luettu 81797 kertaa)

point

  • Vieras
Re: Politiikka
« Vastaus #50 : 18/11/2005, 19:28:03 »
MIe oon aika kyyninen tuon yksittäisen edustajan vaikutusmahdollisuuksiin.. Kaikki lupaa sen kymmenen hyvää ja yhdeksän kaunista ja vaalien jälkeen ei yhtään ainoaa lupausta toteuteta.. Vähemmästäki menee usko.

Ei se ihan mitätön vaikutus noilla edustajilla ole. Suurin osa ministereistä aloittaa rivikansanedustajan pallilta ja eiköhän tällä eräällä Kääriäisella ole ollut aika suuri vaikutus siihen, että toissa maanantaina avattiin upouusi tieosuus välillä Joroinen-Varkaus ja viime maanantaina otettiin käyttöön Lahti-Heinolan välinen moottoritie. Siinä on Kääriäisenkin hyvä körötellä Kuopiota kohti. (En valita.)

Hanna

  • Vieras
Re: Politiikka
« Vastaus #51 : 18/11/2005, 20:40:05 »
mulla on ollut tähän asiaan se periaate, että äänestämällä saa valitusoikeuden. eli jos ei itse ole viitsinyt pienintäkään elettä asian eteen tehdä, ei ole oikeutta valittaa, jos asiat eivät menen haluamallaan tavalla. olenkin sitten äänestänyt kaikissa vaaleissa, jotka on suomessa täysi-ikäisyyteni aikana järjestetty (pois lukien kirkollisvaalit, mutta enpä ole sitten valittanutkaan).

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Politiikka
« Vastaus #52 : 22/11/2005, 12:34:15 »
Kumpiakos ne Vanhasen tuulessa heiluvat lärpykät oikein on, viirejä vai vaalimainoksia?  ;)

Ihan totta, ne lärpykkeet on ihan kaameita!!! Eilenkin Papan kanssa naurettiin jotain olematonta viritelmää sähkötolppaan, oli vähän kärsineen näkösiä viritelmiä :P

Syytä en tiedä, mutta politiikka ei isommin kiinnosta!
Itseä ärsyttää pressavaalien (ja muidenkin) alla nämä himpun gallupit. "Heikommat" yksilöt varmasti ohjaavat äänensä niiden mukaan. Ja sitten jää äänettä "vähemmistöehdokkaat", kungallupeitten mukaan ei ole mitn toivoa voittaa... Miksi siis edes äänestää ::)
No, itse äänestän jos muistan, jaksan, viitsin jne.


KFOR 11/04-11/05

Poissa BB

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3522
  • EUFOR14
Re: Politiikka
« Vastaus #53 : 22/11/2005, 12:47:51 »

MIe oon aika kyyninen tuon yksittäisen edustajan vaikutusmahdollisuuksiin.. Kaikki lupaa sen kymmenen hyvää ja yhdeksän kaunista ja vaalien jälkeen ei yhtään ainoaa lupausta toteuteta.. Vähemmästäki menee usko.

Itse ehkä lähden siltä kannalta, että epärealistisia vaalilupauksia kuullessa lähinnä naurattaa - kuitenkin oon sen verran perehtynyt systeemiin, että ymmärrän mitä lupauksia on mahdollista edes yrittää pitää ja mitä ei. Paljon vaikuttaa myös ehdokkaan puolue ja puolueen asema (hallituskoalitiossa? oppositiossa?).

Presidentinvaaleissa äänestän Niinistöä. Heidi Hautalaa äänestäisin (ihmisoikeuksien takia ;)), mutta hänellä tuskin on mitään mahdollisuuksia koko kisassa, joten kolmesta kovasta valitsin sitten Niinistön, koska hänellä on sentään ollut yritystä torjua globalisaation haittavaikutuksia. Halosella on pelkkää sanahelinää ja Vanhasella ei edes sitä.

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Politiikka
« Vastaus #54 : 22/11/2005, 12:54:50 »

MIe oon aika kyyninen tuon yksittäisen edustajan vaikutusmahdollisuuksiin.. Kaikki lupaa sen kymmenen hyvää ja yhdeksän kaunista ja vaalien jälkeen ei yhtään ainoaa lupausta toteuteta.. Vähemmästäki menee usko.

Itse ehkä lähden siltä kannalta, että epärealistisia vaalilupauksia kuullessa lähinnä naurattaa - kuitenkin oon sen verran perehtynyt systeemiin, että ymmärrän mitä lupauksia on mahdollista edes yrittää pitää ja mitä ei.

Mun mielestä paras oli sillon, kun Halme pyrki eduskuntaan. "Kun minä pääsen eduskuntaan, niin lopetan asevelvollisuuden!" ;D


KFOR 11/04-11/05

Poissa Ville

  • Hang-around-jäsen
  • Paatunut Koditar
  • *
  • Viestejä: 940
  • järjestöpäällikkö
Re: Politiikka
« Vastaus #55 : 02/12/2005, 11:04:39 »
Mitäs mieltä olette kriisinhallintalakiesityksen ympärillä tapahtuneista kuvioista?
Rauha tarvitsee tekijänsä - Suomen Rauhanturvaajaliitto ry

Kisu

  • Vieras
Re: Politiikka
« Vastaus #56 : 02/12/2005, 19:23:50 »
Mitäs mieltä olette kriisinhallintalakiesityksen ympärillä tapahtuneista kuvioista?

En oikeastaan yhtään mitään..

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Politiikka
« Vastaus #57 : 04/12/2005, 12:42:39 »
Mitäs mieltä olette kriisinhallintalakiesityksen ympärillä tapahtuneista kuvioista?

Vaikka mitä mieltä ;) Lähinnä kuitenkin en mitään mieltä 8)
Ihan hirvittävästi en ole seurannut, mutta vähän kuitenkin. Hämmentää, että valtion päämieheltä ja armeijan ylipäälliköltä ollaan viemässä valtaa taas pois. Tuntuu, että EU tunkee joka saamarin paikkaan. Valtaa vähennetään enemmän ja enemmän, tällä kertaa valta olisi kuitenkin jäämässä valtion sisälle mutta kuitenkin. Minkä ihmeen takia sitä valtaa täytyy jakaa / hajauttaa, mikä virka sillä valtion päämiehellä on ???
Noh, mun ajatukset aiheesta on melko hajanaisia ja tyhmiä, mutta pääajatus olisi itsellä se, että presidentin pitäisi saada päättää näistä asioista aremijan ylipäällikkönä.


KFOR 11/04-11/05

Poissa Ville

  • Hang-around-jäsen
  • Paatunut Koditar
  • *
  • Viestejä: 940
  • järjestöpäällikkö
Re: Politiikka
« Vastaus #58 : 04/12/2005, 17:22:22 »
Vaikka mitä mieltä ;) Lähinnä kuitenkin en mitään mieltä 8)
Ihan hirvittävästi en ole seurannut, mutta vähän kuitenkin. Hämmentää, että valtion päämieheltä ja armeijan ylipäälliköltä ollaan viemässä valtaa taas pois. Tuntuu, että EU tunkee joka saamarin paikkaan. Valtaa vähennetään enemmän ja enemmän, tällä kertaa valta olisi kuitenkin jäämässä valtion sisälle mutta kuitenkin. Minkä ihmeen takia sitä valtaa täytyy jakaa / hajauttaa, mikä virka sillä valtion päämiehellä on ???
Noh, mun ajatukset aiheesta on melko hajanaisia ja tyhmiä, mutta pääajatus olisi itsellä se, että presidentin pitäisi saada päättää näistä asioista aremijan ylipäällikkönä.

Aika erikoista, että puolustusvoimien ylipäällikkönä voi olla sellainen henkilö, jolla ei ole edes sotilasarvoa.

Eikö loogista olisi, jos päätöksen joukkojen lähettämisestä tekisi Eduskunnan luottamusta nauttiva Valtioneuvosto?
Rauha tarvitsee tekijänsä - Suomen Rauhanturvaajaliitto ry

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Politiikka
« Vastaus #59 : 04/12/2005, 17:38:00 »
Aika erikoista, että puolustusvoimien ylipäällikkönä voi olla sellainen henkilö, jolla ei ole edes sotilasarvoa.
Kieltämättä, mutta sen muuttaminen taitaisi vaatia jo perustuslain muutosta...

Eikö loogista olisi, jos päätöksen joukkojen lähettämisestä tekisi Eduskunnan luottamusta nauttiva Valtioneuvosto?
Eikö perustuslakivaliokunta ollut sitä mieltä, että päätöksenteko kuuluu hallitukselle ja hallitus taas sitä mieltä, että päätöksentekijänä pitää olla presidentti?
Se nyt ei käy tämän naisen logiikkaan, että presidentti voi olla ylipäällikkö, muttei kaikissa asioissa. Joko-tai-meininki.

Äh, politiikka, siitä ymmärrän tasan yhtä paljon kuin sika satelliitista ;)


KFOR 11/04-11/05